تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۵۹۳۷۵
مدیران توضیح می‌دهند

ایمن سازی جاده باشت- چرام به کجا رسید؟

۱
۰
ایمن سازی جاده باشت- چرام به کجا رسید؟
کبنا ؛جاده ارتباطی باشت - چرام یکی از جاده‌های حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که همواره یکی از مطالبات اصلی و واقعی مردم است. در سفر دور اول دولت سیزدهم برای ایمن‌سازی این جاده مصوباتی گذرانده شد.
به گزارش کبنا، ایمن‌سازی جاده ارتباطی حادثه خیز باشت به چرام در محل روستا‌های لار به شاه بهرام از مطالبات دیرینه مردم کهگیلویه و بویراحمد است که با پیش‌بینی اعتبار از محل سفر پارسال رئیس جمهور به استان در مسیر تحقق قرار گرفته است.
در سفر مهرماه سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور و هیأت همراه به استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا یا تکمیل طرح‌های مهمی تصویب شد که یکی از این مصوبات تکمیل پروژه ایمن‌سازی جاده باشت به چرام بود.
تکمیل طرح ایمن‌سازی این جاده ارتباطی که سال‌ها پیش مراحل نخست آن اجرا و فاز‌های بعدی آن نیمه کاره مانده بود از مطالبه مردمان سختکوش مناطق مذکور است که با تلاش دولت سیزدهم درحال انجام است.
این جاده افزون بر مردم شهرستان‌های باشت و چرام مسیر ارتباطی هزاران نفر از گردشگران است که برای دیدن جاذبه‌های طبیعی شرق کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کنند دارای نقاط حادثه خیزی بوده که باعث سوانح جاده‌ای زیادی شده است.
روستای شاه بهرام با وجود جنگل‌های پوشیده از درختان بلوط، بنه، کلخنگ، زبان گنجشک و انواع بادام، یک غار به طول ۲۰۰ متر و قرار گرفتن در مجاورت رودخانه از زیباترین جلوه‌های روستاگردی در شهرستان باشت است که‌امید می‌رود با تکمیل طرح بهسازی جاده مذکور زمینه رفاه گردشگران این مسیر فراهم شود.
روستای لار نیز با قرار داشتن در دامنه کوه سه هزار و ۴۰۰ متری خامی، وجود درخت ۲۷۷۰ ساله سرو و طبیعت زیبا از مناطق زیبای شهرستان باشت محسوب می‌رود که در صورت بهره‌برداری از طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام گامی برای رفاه گردشگران این منطقه برداشته می‌شود.
آخرین وضعیت ایمن‌سازی جاده باشت به چرام
معاون فرماندار باشت گفت: طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام در ۲ فاز در دست اجراست که به ترتیب ۳۲ و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
سید سجاد حسینی پور تأکید کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای تکمیل بهسازی این جاده ارتباطی پیش‌بینی شده است که این اقدام مسیر ساخت جاده مذکور را هموار کرده است.
وی بیان کرد: در طرح ایمن‌سازی جاده باشت به چرام (لار به شاه بهرام)ساخت هشت ابنیه فنی در فاز دوم و ۲ پل به مساحت ۲۴ متر در فاز نخست پیش‌بینی شده است.
وی تأکید کرد: تاکنون ۸۵هزار متر مکعب در فاز نخست و۳۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در فاز دوم این طرح عمرانی مهم انجام گرفته و ۹۵۰ متر از این مسیر زیرسازی و آماده آسفالت است.
معاون فرماندار باشت تأکید کرد: تاکنون حدود هفت میلیارد تومان برای فاز نخست و ۲۰ میلیارد تومان هم در فاز دوم ایمن‌سازی جاده ارتباطی لار به شاه بهرام هزینه شده است.
عابد محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز درباره این طرح گفت: برای طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام مسیری به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۱ متر ایمن‌سازی و نقاط حادثه خیز آن برطرف می‌شود.
زمان احتمالی بهره‌برداری
محمدی عنوان کرد: این طرح در مجموع ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری می‌شود.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی جاده لار به شاه بهرام در ۲ قرارداد جداگانه یکی اردیبهشت ماه و دیگری شهریور ماه سال جاری آغاز شد و هم اکنون با روند مطلوبی در دست اجراست.
مزایای ایمن‌سازی جاده لار به شاه بهرام
فرماندار باشت با اشاره به قوس‌ها و نقاط حادثه خیز جاده لار به شاه بهرام گفت: تکمیل طرح ایمن‌سازی این جاده نقش مهمی در کاهش تصادف‌های جاده‌ای و تردد آسان شمار زیادی از ساکنان روستا‌های این شهرستان دارد.
نادر گرامی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی استاندارد نیاز ضروری مهمی برای انجام امور مردم و ماندگاری آنان در روستاهاست گفت:‌امید می‌رود با ایمن‌سازی جاده مذکور افزون بر رفاه مردم زمینه کاهش خسارت‌های مالی به خودرو‌های شهروندان مسافر فراهم شود.
وی با یادآوری جذابیت‌های گردشگری روستا‌های باشت تأکید کرد: افزایش زیرساخت‌های جاده‌ای افزون بر رفاه ساکنان به بهبود معیشت روستا‌های مسیر از طریق رونق گردشگری و فروش مستقیم محصولات تولیدی آنان به مسافران کمک می‌کند.
سفر رئیس جمهور و مسئولان دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ مصوبه در بر داشت که به گفته استاندار استان این مصوبات از سال گذشته تاکنون روند اجرایی خوبی داشته است.
ضرب آهنگ تند توسعه در راه‌های استان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی از سوی سازمان راهداری کشور در این استان جذب شده که این اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته است.
محمدی اظهار کرد: این اعتبار در حوزه رفع نقاط حادثه خیز، لگه‌گیری و روکش آسفالت، تأمین ابنیه فنی راه‌ها، روشنایی تونل‌ها، نصب نیوجرسی و دیگر موارد هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای نخستین بار امسال از اعتبارات ملی مبلغی برای نگهداری ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی استان شامل لکه‌گیری و روکش آسفالت تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: امسال ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی ( روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ) در استان آسفالت شده که در این مدت مدت کوتاه این اقدام بی‌نظیر بوده است.
ایرنا در گزارشی نوشت: کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است. استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه تاجگردون بود الان. جاده باشت چرام بزرگراه بود!بعد تاج دیگه هیچ کاری روی جاده صورت نگرفت
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
1