تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۵۹۲۸۸
تجمع چندین باره کارگران شهرداری یاسوج؛

کارگران شهرداری یاسوج: ما گرسنه ایم، تجمع ما برای مطالبه حقوق‌مان است / اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار می‌کنند؟ / درخواست کارگران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

۸
۱
کارگران شهرداری یاسوج: ما گرسنه ایم، تجمع ما برای مطالبه حقوق‌مان است / اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار می‌کنند؟ / درخواست کارگران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
کارگران بخش های مختلف شهرداری یاسوج برای پرداخت مطالبات ۸ ماهه حقوقشان از استاندار درخواست چاره اندیشی کردند.
به گزارش کبنا نیوز، امروز شنبه (13 اسفندماه 1401) کارگران شهرداری یاسوج برای چندمین بار در ماه اخیر بخاطر عدم پرداخت 8 ماه حقوق معوقه خود تجمع کردند.
کارگران شهرداری یاسوج که از از مردادماه و شهریورماه تاکنون حقوق معوقه دارند بعد از اینکه از تجمع خود جلوی شورای شهر نتیجه ای نگرفتند، این بار جلوی استانداری تجمع کردند، این دومین بار است که کارگران جلوی استانداری تجمع می کنند و هنوز در بلاتکلیفی به سر می برند.
کارگران می گویند: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نزدیک است و شهرداری بیش از 8 ماه معوقات حقوق کارگران را پرداخت نکرده است.
یکی از این کارگران گفت: پاکبانان از شهریورماه امسال تاکنون حقوق نگرفته اند و بیمه برای ما واریز نشده، و بطور کلی پرداخت بیمه خیلی نامرتب انجام می گیرد برای همین هم ما با مشکل مواجه هستیم.
یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع بیان کرد: ما گرسنه ایم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.
وی اضافه کرد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار می‌کنند؟ چطور زندگی خود را می‌چرخانند.
یکی دیگر از پاکبانان شهرداری یاسوج با بیان اینکه جمعی کارگران فضای سبز نزدیک بیش از ۸ ماه حقوق نگرفته اند، بیان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و اعضای شورای شهر یاسوج در حمایت از کارگران شهرداری به موضوع مشکلات آنان ورود کنند تا مطالبات کارگران پرداخت شود.
کارگر دیگری نیز گفت: با این شرایط که چند ماه حقوق نگرفته‌ایم چطور می‌توانیم جواب زن و بچه‌مان را بدهیم، از مسئولان می‌خواهیم چاره‌ای برای پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری یاسوج در آستانه سال نو بیندیشند.
پیش از این برخی از اعضای شورای شهر بدلیل ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان از شهرداری یاسوج انتقاد کردند، با این حال هنوز کارگران بلاتکلیفند و مشخص نیست که معوقات حقوقی شان را باید از چه کسی طلب کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود که در مدت ۹ ماهه امسال، ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان تزریق شده که این اعتبار نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: سال ۹۹ از محل ارزش افزوده ۵۹ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.
وی افزود: همچنین اعتبارات ارزش افزوده در راستای تقویت زیرساخت‌های شهری و خدماتی در سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌های استان به حدود ۱۸۲ میلیارد تومان رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: میزان اعتبارات ارزش افزوده تزریق شده به شهرداری‌های استان، در مدت ۹ ماهه امسال به حدود ۲۹۵ میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد چشمگیر بوده است.
احمدزاده تأکید کرد: رشد اعتبارات ارزش افزوده که به شهرداری‌های استان، ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۶۲ درصد بوده و رشد ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۰۴ درصد داشته است.
وی ادامه داد: هر ساله اعتبارات زیادی برای حمایت از شهرداری‌ها از طرف دولت به شهرداری‌های استان به طور مستمر داده می‌شود.
به گفته سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شهرداری بیشتر از ظرفیت نیرو جذب کرده به همین دلیل در پرداخت مطالبات آن‌ها با مشکل مواجه است که ضرورت دارد برای شتاب بخشیدن به روند خدمات‌رسانی به شهروندان بدهکاری دستگاه‌های مختلف پرداخت شود.
دولت امسال نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها داشته است با این حال شهرداری یاسوج به دلیل کثرت نیرو‌هایش نتوانسته به خوبی حقوق آن‌ها را پرداخت کند و این مهم به یک چالش اساسی در مرکز استان تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهر
Iran, Islamic Republic of
پول سیتو ایاره
Iran, Islamic Republic of
شهردار بی کفایت
سکوت
Iran, Islamic Republic of
دستگاه های نظارتی و استاندار محترم کجایین
شهردار نالایق چی به سر ای شهر آورده
چرا سکوت کردین
از خدا و خون شهدا بترسید اینو برکنار کنید به خدا قسم اعتقادات مردم رو ضعیف میکنید
کارگر ساده
Iran, Islamic Republic of
شهردار و شورای
محمد
Iran, Islamic Republic of
شهرداری را شورا نابود کرده شورایی که ۱۲ سال در شهرداری گروه اکثریت واقلیت را بوجود آورده خودش تنها بالای ۳۰۰ نیرو سر کار آورده وباعث بی نظمی وهرج مرج در شهرداری شد وبیرون از شهرداری نیرو برای پست های مهم شهرداری آوردن وباعث سردی وبی انگیزشی نیروهای باسابقه وباتجربه شهرداری شدند شهرداری را نابود کرد وهمیشه هم خودش را طلب کار نشان می‌دهد وهیچ گونه نظارتی از بیرون بر شوراها نیست هر کسی رابخواهند اخراج می‌کنند هر کسب رابخواهند سر کار می‌آورند وباعث چند دستگی نیروهای شهرداری شدند
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
اون موقع که میرید قومی قبیله ای به شورا رای میدید و اونا هم دست تو دست هم شروع به چپاول میکنن و شهرداری بدتر از خودشون رو روصندلی مینشونن باید منتظر این عواقب باشین،اینم که بگذرد فردا بازم موقع رای گیری ها همین آش است و همین کاسه
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت خدایی یکی نیست از شهردار بپرسه چرا اینکار با کارگران میکنی این که دیگه فضا، منظر و مبلمان شهری نیست حقوق مردم هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دستگاهی نظارتی . استانداری. مسئولین. شهرداری لطفا حقوق پاکبانان محترم رو پرداخت کنید چرا وقتی یک استان رو نمی تونید اداره کنید استعفا نمی دید. کاش استاندار از شهرهای بزرگ و شهردار رو از شهرهای توسعه یافته انتخاب کنن تا امورات رو ساماندهی کنن.
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1