تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۵۹۲۲۰
در نشست شورای حفاظت از منابع آب لنده مطرح شد.

تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها را جدی بگیریم/برخورد قاطع با متجاوزین به حریم رودخانه ها

۰
تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها را جدی بگیریم/برخورد قاطع با متجاوزین به حریم رودخانه ها
کبنا ؛سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان لنده در سال جاری با حضور فرماندار لنده و اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست سید هادی خاضعی رئیس اداره منابع آب شهرستانهای کهگیلویه و لنده به عنوان دبیر جلسه به تشریح وضعیت منابع آب شهرستان لنده و اهداف طرح تعامل بخشی منابع آب زیر زمینی پرداخت.
خاضعی عنوان کرد: بر اساس تبصره های ذیل ماده ۲ قانون توزیع آب و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها،انهار،مسیل ها،مرداب ها و برکه های طبیعی،اراضی بستر رودخانه ها و مجاری آب به عنوان اموال و سرمایه های ملی و در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی از وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آب منطقه ای می باشد.

وی بیان کرد: در صورت هر گونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها با متصرفین برخورد میشود و ضمن اشاره به اهمیت آزاد سازی بستر رودخانه ها جهت جلوگیری از زمین خواری و کاهش خطرات سیلاب افزود: با توجه به مسئولیت ذاتی خود برای مقابله جدی با متصرفین به بستر و حریم رودخانه ها بایستی علی رغم موانع و مشکلات موجود آزاد سازی ها را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم.
خاضعی آب را از منابع ملی و بستر و حریم رودخانه ها را جز اموال عمومی خواند و گفت: از جنبه تخصصی و به لحاظ مهندسی رودخانه تجاوز به بستر رودخانه ها،ریسک وقوع سیلاب را افزایش می دهد و سیلاب را به نقاطی هدایت میکند که در گذشته مورد هدف رودخانه نبود.
وی ادامه داد: به همین منظور حفاظت از بستر و حریم رودخانه ها به طور مستقیم در مدیریت سیلاب موثر است و تصرف بستر و حریم رودخانه ها  می تواند آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کرد و هزینه های سنگین مالی و جانی را به بهره برداران تحمیل کند،لذا باید با نظارت و رصد فعالیت ها مراقب باشیم تا بستر رودخانه ها مورد تجاوز و آسیب قرار نگیرد.
خاضعی در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای حفاظت آب و فرماندار لنده گفت: از مردم عزیز مخصوصا کشاورزان و باغداران تقاضامندیم از تصرف بستر و حریم رودخانه ها و هرگونه تسطیح، خاکریزی و تغییر کاربری خودداری نمایند که در غیر اینصورت مطابق قانون اقدام خواهد شد و با متخلفین در این حوزه برخورد جدی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1