تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۵۸۱۹۴
رئیس پلیس فتای استان خبر داد؛

کلاهبرداری 18 میلیونی در یاسوج / کلاهبردار در شمال کشور دستگیر شد

۱
کلاهبرداری 18 میلیونی در یاسوج / کلاهبردار در شمال کشور دستگیر شد
کبنا ؛شخصی که با شگرد برنده شدن در قرعه کشی خودرو از مردم یاسوج کلاهبرداری می‌کرد در شمال کشور دستگیر شد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس پلیس فتای این استان از شناسایی و دستگیری فردی که با استفاده از تماس تلفنی و عنوان خوش حسابی و برنده شدن کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
سرهنگ سید مهدی عمران فر گفت: در پى دریافت شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و مدعی شد با توجه به اینکه شما خرید اینترنتی زیادی انجام داده اید و از شانس بالایی برای برنده شدن در قرعه کشی برخوردار هستید می‌توانید مبلغی را برای شرکت در قرعه کشی واریز کنید.
سرهنگ عمران فر افزود: با توجه به اعتماد شاکی به شخص ناشناس مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب وی برداشت شد.
وی اضافه کرد: با توجه به شکایت شاکی این پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام اقدامات پلیسی و کارشناسی، متهم در یکی از استان‌های شمالی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
سرهنگ عمران فر ادامه داد: متهمان در این نوع کلاهبرداری با ترفند‌های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه یا بالا رفتن شانس قرعه کشی به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند و بلافاصله مبالغ سرقت شده از حساب‌ها را برداشت می‌ کنند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد به شهروندان هشدار داد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.
وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سامانه www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1