تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۴۵۸۰۷۹
در نشست رویداد مدیریت ملی بحران مطرح شد

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد بر روی گسل زلزله است / لزوم ساخت مراکز اسکان اضطراری

۳
۰
استاندار: کهگیلویه و بویراحمد بر روی گسل زلزله است  / لزوم ساخت مراکز اسکان اضطراری
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات پیشیگرانه، مقابله‌ای و آمادگی برای وقوع هرگونه حوادث بحران‌زا در استان به عمل آورده شود.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده در نشست رویداد مدیریت ملی بحران با گرامیداشت دهه فجر و تسلیت سالروز ارتحال حضرت زینب(س) خواستار تبیین اقدامات چهل و چهار سال انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مدیران شد.
وی تأکید کرد: مدیران از طریق برگزاری نشست‌های خبری با اصحاب رسانه‌ها اقدامات نظام را به اطلاع مردم برسانند و هیچ دستگاهی نباشد که خدمات دولت را تبیین و اطلاع‌رسانی نکرده باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: بعد ازظهر امروز شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود، هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای استان صادر کرده که همه دستگاه‌ها پای کار باشند و مدیران زیرساخت تا پایان سامانه بارشی از استان خارج نشوند.
احمدزاده با بیان اینکه طبق اعلام ستاد بحران کشور، کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های بحران‌خیز است گفت: با توجه به بحران‌خیز بودن استان طرح جامع مدیریت بحران با هدف مقابله، پیشگیری و برنامه‌ریزی جهت کاهش آسیب‌ها، تهیه و تدوین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در این رابطه کارگروه‌هایی در خصوص طرح جامع مدیریت بحران تشکیل و فعال شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان بر روی گسل زلزله است بنابراین در اطراف شهر‌ها و دهستان‌ها از زمین‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی، مراکزی جهت اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران در نظر گرفته شود.

احمدزاده ابراز داشت: با همکاری سازمان امور مالیاتی و اعتبارات ارزش افزوده مبالغی برای اسکان اضطراری مشخص شود.
استاندار بیان کرد: متولی مشخص شدن مکان اسکان اضطراری در شهرستان‌ها بر عهده فرماندار و در دهستان‌ها بر عهده بنیاد مسکن است.
وی خاطرنشان کرد: به این منظور زمین‌های سند دار در اطراف شهر‌ها و دهستان‌ها توسط هیچ دستگاهی نباید تصرف شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز برای این مکان‌ها خدمت ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این کار ظرف دو سال انجام شود و حتی کارگروه‌هایی در شهر‌ها و روستا‌ها در این زمینه تشکیل شود، گفت: مشخص شدن این مکان‌ها موجب بالا رفتن سرعت کار در مدیریت بحران می‌شود.
وی بیان کرد: تجربه تلخی در زلزله سی‌سخت برای اسکان اضطراری مردم داریم، لذا اجازه ندهیم این تجربه تلخ تکرار شود.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه کوه خامی، خائیز، کوه لار، کوه دیل و سایر جنگل‌ها و مراتع استان در ایام گرم سال مستعد آتش‌سوزی هستند، گفت: برای مهار حریق با دو مشکل نبود پد بالگرد در ارتفاعات و انتقال آب برای مهار آتش‌سوزی‌ها مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از محل اعتبارات حوادث و اعتبارات استان، مکان‌هایی در ارتفاعات برای پد بالگرد مشخص شود و هلال احمر نیز به عنوان دستگاه متولی این مهم را پیگیری نماید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برنامه‌ای برای احداث دریاچه مصنوعی در پای کوه‌هایی که بیشترین آتش‌سوزی‌ها در آنجا رخ می‌دهد مد نظر باشد.

وی عنوان کرد: در مواقع بحران بالگرد برای برداشت آب مسیر طولانی را طی می‌کنند اما در صورتی که دریاچه مصنوعی احداث شود در مواقع بحران در کمترین زمان ممکن امدادرسانی صورت می‌گیرد.
احمدزاده ضمن قدرداتی از تلاش‌های محیط زیست در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان طی سال جاری گفت: محیط زیست با همکاری منابع طبیعی متولی مهار آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها هستند، ضمن اینکه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مهار آتش‌سوزی‌ها استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امدادرسانی از حالت سنتی خارج شود، گفت: در منطقه برمامیون باشت تا زمانی که نیرو‌ها توانستند به کوه خامی که دچار آتش‌سوزی شده بود برسند ۶ ساعت طول کشید و علاوه بر از بین رفتن توان نیرو‌ها، زمان برای امدارسانی از دست رفته بود.
وی با اشاره به اینکه هلال احمر برای مواقع بحرانی به میزان نیاز امکانات در اختیار داشته باشد، بیان کرد: در صورتی که بالگرد مستقر شود نیرو‌ها در کمترین زمان ممکن به محل حادثه هلی‌برن می‌شوند.
احمدزاده با اشاره به اینکه یک شرکت دانش‌بنیان در شهرستان گچساران در حال تولید پهباد است، افزود: اعتباراتی در حوزه حوادث در اختیار استان است که قصد داریم در حوزه پیشگیری هزینه کنیم به همین دلیل دستگاه‌های استانی که قصد خرید پهباد ساخت استان را دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: تا جایی که امکان دارد دستگاه‌ها و ادارات دولتی محصولات خود را از تولیدات استان خریداری کنند تا شاهد رونق دانش‌بنیان‌ها و تقویت شرکت‌ها باشیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه استان در سیل مانسون متحمل خسارت زیادی شد، گفت: ۳۴۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی که به گفته سازمان مدیریت بی‌سابقه بوده، برای حوزه جهاد کشاورزی ابلاغ شده که در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به بارش بیش از ۳ متری برف در منطقه مارگون گفت: ساخت آشیانه و محل برای نشست و برخواست بالگرد اورژانس ۱۱۵ در دستور کار ستاد بحران قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در صورت اختصاص اعتبار آشیانه بالگرد احداث گردد اما تا آن موقع از ظرفیت فرودگاه یاسوج استفاده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرای کهنه کار
Iran, Islamic Republic of
تاریخ گواه خواهد داد به علت عملکرد بد جریان اصولگرایان در قبال یک دیگر در استان در دولت جناب ریسی ، علی الخصوص انتخاب جناب استاندار آقای احمد زاده و برخی از مشاوران ایشان که قوم گرایی و طایفه گرایی سرلوحه کارشان بود و دم از شایسته سالاری زدند و با رفتارهای ناشایستشان طوری دیگر اصولگرایان خرد و خفیف شدند ، دیگر به حمایت از جریان اصولگرایی یا به پای صندوق رای نخواهیم رفت یابرای همیشه به جریان اصلاح طلبان خواهیم پیوست.
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر احمدزاده.ازاینکه شما درتلاش برای خدمت هستید شکی نیست ولی کار سخت مدیر برنامه ریز ومتخصص میخواد که در بسیاری از ادارات ندارید.درروز سقوط /ازکوه عنا در باشت نیروهای امدادی وهلال احمر خوب تلاش کردند ولی واقعیت این بود امکانات نبود مدیریت نبودحتی نیروهای هلال احمر خودشان آب آشامیدنی نداشتندمردم حدود 6الی 8ساعت بدون آب وغذا بودند تا اینکه ما چند آب معدنی به آنها رساندیم مدیر سیاسی گذاشتن نتیجه اش این میشود
Iran, Islamic Republic of
کهخیا شر بد نزه
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1