تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۵۷۸۳۷
کبنا گزارش می دهد؛

داستان مفقود شدن سه گردشگر در کاکان / مدیرکل مدیریت بحران: 27 نفر از امدادرسانان برای یافتن آنها اعزام شدند / استاندار تا صبح پیگیر بود / مردم هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند

۴
۰
داستان مفقود شدن سه گردشگر در کاکان / مدیرکل مدیریت بحران: 27 نفر از امدادرسانان برای یافتن آنها اعزام شدند / استاندار تا صبح پیگیر بود / مردم هشدارهای ستاد مدیریت بحران را جدی بگیرند
کبنا ؛
بی توجهی به هشدارهای ستاد مدیریت بحران بارها موجب اتفاقات تلخی در سطح کشور شده است، نمونه این اتفاقات در چند سال گذشته با کشته شدن 8 کوهنورد و مفقودی 11 تن اتفاق افتاد که بی توجه به هشدار هواشناسی گرفتار بهمن دارآباد، آهار و کلکچال تهران شده بودند.
به گزارش کبنا، نیمی از کهگیلویه و بویراحمد را شهر‌های سردسیری سی سخت، مارگون و یاسوج تشکیل داده و هر ساله در سی سخت و مارگون شاهد بارش برف سنگین هستیم. در این میانه هشدار‌های زیادی از سوی ستاد مدیریت بحران در هر برف یا باران به مردم داده می‌شود، ولی گا‌هاً این هشدار‌ها با بی توجهی و کم لطفی مردم مواجه می‌شود.
همانطوری که ستاد مدیریت بحران از جمله هلال احمر، راهداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در بحران‌های بارش برف موظفند به مردم امدادرسانی کنند مردم هم وظیفه دارند در شرایط بحرانی همکاری لازم را داشته باشند تا امدادرسانان بتوانند وظیفه خود در قبال مردم را به انجام برسانند، همچنانکه در بارش‌های اخیر شاهد بودیم که همه دستگاه‌ها شبانه روز به مردم خدمت‌رسانی کردند، از رساندن بیماران با وضعیت وخیم به بیمارستان تا امدادرسانی به در راه ماندگان و. ..
اما روز گذشته (11 بهمن ماه 1401) در وضعیت هوای سرد و برفی که هواشناسی هشدار سطح نارنجی و بارش سنگین را داده، چند نفر از گردشگران یاسوجی به منطقه کاکان رفته‌اند، به گفته مدیر ستاد بحران استان، روز گذشته تیم عملیاتی امداد و نجات هلال احمر برای پیدا کردن این افراد اعزام شدند، استاندار نیز تا صبح پیگیر این اتفاق بود و خانواده‌های این افراد نیز نگران و دلواپس نزدیکان خود بودند.
پس از به نتیجه نرسیدن عملیات، ساعت 4 صبح امروز نیز 27 نفر برای یافتن این سه نفر اعزام شدند که در نهایت این افراد در حالی پیدا شدند که شارژ گوشی‌هایشان تمام شده بود و بدون نگرانی برای خودشان آتش روشن کرده بودند، و بخاطر اینکه شارژ گوشی‌شان تمام شده بود موفق نشده بودند با اعضای خانواده خود تماس بگیرند و این تصور ایجاد شده بود که این افراد گرفتار برف و بوران شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: خواهش ما از مردم، گردشگران و کوهنوردان این است که در مواقعی که هواشناسی و مدیریت بحران هشدار صادر می‌کند از سفر به مناطقی که ممکن است برای آن‌ها ایجاد خطر کند بپرهیزند.
علیرضا نیکروز افزود: در هر شرایطی در حین سفر تجهیزات لازم را همراه داشته باشند تا از خطرات احتمالی در امان بمانند.
نیکروز گفت: وقتی مردم بی توجه به هشدار‌ها برای گردش و تفریح به دل کوه ‌می‌روند، تیم مدیریت بحران بجای اینکه در جاده‌ها به وضعیت‌های ضروری مردم امدادرسانی کنند، مجبور می‌شوند تمام توان خود را برای افرادی بگذارند که فقط بخاطر گردش و تفریح جان خود را به خطر انداخته‌اند.
نیکروز در پایان با بیان اینکه «تعداد تیم امدادرسانان مدیریت بحران در چنین شرایطی محدود است و امدادرسانان باید در محل‌های ضرور مستقر باشند»، از مردم خواست همانطوری که تیم مدیریت بحران در شرایط مختلف خود را ملزم می‌داند به کمک مردم بشتابد، مردم هم سعی کنند برای تیم مدیریت بحران و هلال احمر با تفریح در روز برفی زحمت ایجاد نکنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
مگه میشه گوشی همشون همزمان شارژ خالی کرده.خانواده رو پیچوندن رفتن یه شب عشق کنن کنار آتیش🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
جناب کبنانیوز لطفا کیلویی ننویس
سه کوهنورد بعد از صعود زمستانی به قله پازن پیر دنا در مسير برگشت منطقه دشت مارپیچ بوران باعث شد تا در این منطقه کمپ خود رو برپا کنند در این رخداد هفت نفر از کوهنوردان برجسته استان به سرپرستی آقای امین صفایی ساعت پنج صبح از منطقه ی راهدارخانه کاکان جهت پشتیبانی اعزام شدند و با موفقیت این عملیات به پایان رسید
عنبریان
Iran, Islamic Republic of
آقا آدمی که شرایط آب و هوایی شهرستان رو نمیفهمه بزارین تو سرما تلف بشه والله حیفه اینهمه تعداد نفرات و تشکیلات دولتی برای یه عده بی فکر و بیخیال بسیج بشن.. بزارید بهار یخهاشون که آب شد قندیلشون پیدا میشه.. شعور هم خوب چیزیه والا
کوهنورو
France
مگه اجبار داری اخبار کذب می فرستی بیرون.
اگر ما امدادگر هستیم و اعزام شدیم برای نجاتشون این گزارش خلاف واقعیت است
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1