تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۷۲۸۵
اخبار استان /

آغاز دومین روز نوبت اول کنکور سراسری 1402 در کهگیلویه و بویراحمد

۰
آغاز دومین روز نوبت اول کنکور سراسری 1402 در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در دومین روز برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ امروز جمعه ۳۰ دی‌ماه داوطلبان گروه‌های آزمایشی «ریاضی فنی»، «علوم انسانی» و «هنر» به رقابت می‌پردازند.
به گزارش کبنا، بهادر کرمی افزود: اینترنت موبایل در ساعات برگزاری آزمون سراسری امروز جمعه ۳۰ دی در ۶۶ حوزه‌ی برگزاری با محدودیت مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به رقابت ۱۷ هزار و ۷۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی در کنکور سراسری اضافه کرد: از این تعداد ۵۶ درصد بانوان، و بقیه آقایان هستند.
کرمی افزود: رشته تجربی با ۱۰ هزار و ۵۰ نفر بیشترین داوطلب در استان را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در این آزمون، برای رشته ریاضی ۲ دفترچه، ۴ دفترچه برای رشته علوم تجربی، ۳ دفترچه برای رشته علوم انسانی و رشته‌های هنر، زبان نیز هرکدام یک دفترچه در نظر گرفته شده است و هر دفترچه پاسخنامه جداگانه‌ای دارد.
نماینده سازمان سنجش و آموزش کشور در استان گفت: هر داوطلب، مختار به شرکت در یک نوبت و یا دو نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (دی و تیر) است و در صورتی که گروه آزمایشی داوطلب در هر دو نوبت یکی باشد سازمان سنجش آموزش کشور، آزمونی را که داوطلب در آن نمره بالاتری کسب کرده لحاظ می‌کند، اما اگر داوطلب در دو گروه آزمایشی متفاوت آزمون داده باشد نمره کل نهایی مربوط به گروه آزمایشی که داوطلب قصد انتخاب رشته دارد ملاک عمل قرار می‌گیرد؛ همچین نمره کل نهایی داوطلب از جمع ۴۰ درصد سابقه تحصیلی و ۶۰ درصد آزمون اختصاصی است.
نتیجه هر دو نوبت آزمون سراسری، برای ورودی مهر ۱۴۰۲ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود و نتیجه هر نوبت آزمون حداکثر ۲ سال اعتبار دارد.
نمرات خام و نمره کل این آزمون در اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و همچنین نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
برای اطلاع از جزییات بیشتر درباره مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، به درگاه سازمان سنجش به نشانی https://sanjesh.org مراجعه کنید.
نتایج این آزمون در نیمه دوم اسفندماه اعلام می‌شود نوبت دوم این دوره از آزمون سراسر، تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد؛ و داوطلبان می‌توانند یکی از این آزمون‌ها را انتخاب کرده و بر اساس آن، رتبه اعلام و گزینش نهایی انجام می‌شود

 
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1