تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۵۷۲۵۲
در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

موسوی؛ کارگروه های شورای آموزش و پرورش با سرفصل های مشخص تشکیل شود/فاطمی زاده؛ تحقق رسالت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت دستگاه ها و نهادهاست

۱
۰
موسوی؛ کارگروه های شورای آموزش و پرورش با سرفصل های مشخص تشکیل شود/فاطمی زاده؛ تحقق رسالت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت دستگاه ها و نهادهاست
کبنا ؛
نشست شورای آموزش و پرورش با موضوعیت هفته شورای آموزش و پرورش، برگزاری کنکور سراسر نوبت اول 1402 و تسهیل در روند اعطای وام مرابحه فرهنگیان شهرستان با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار کهگیلویه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و مسئولان شهرستانی در آموزش و پرورش کهگیلویه برگزار شد.
به گزارش کبنا، عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه در این نشست هدف از تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش را یادآور شد و با پیشنهاد تشکیل کارگروه های مختلف جهت بهره مندی بیشتر از این جلسات افزود: برای اثرگذاری و کارامدی نشست شورای آموزش و پرورش پیشنهاد می شود کارگروه های مختلف با سرفصل های مشخص تشکیل گردد و مشکلات به صورت موضوعی پیگیری و در پایان در نشست ارائه شود.
فرماندار کهگیلویه خواستار مطرح شدن فلسفه وجود شوراها و دستاورد های این شورای در خطبه های نماز جمعه این هفته شد.
همچنین وی ادامه داد: روابط عمومی های فرمانداری و آموزش و پرورش جریان سازی خبری در خصوص شوراهای آموزش و پرورش را داشته باشند و با تعامل رسانه ها این مهم را انعکاس دهند.
فرماندار کهگیلویه کنکور سراسری را یکی از چالش های امنیتی عنوان کرد و گفت: کنکور سراسری یکی از چالش های امنیتی و مهم کشور است که باید نشستی جداگانه برای آن برگزار شود و تمام دستگاه ها و مسئولین برای برگزاری آن همراه شوند.
فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ در این نشست فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش را تشریح کرد و این شورا را ترکیبی از مدیران شهرستانی همراه با نماینده انجمن اولیا دانش آموزان،نماینده مدیران عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود مسائل و مشکلات مختلف، مردم برای پیشبرد تعالی آموزش و پرورش و تربیت دانش آموزان مشارکت کنند و همه دستگاه ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش بشتابند تا بتواند رسالت اصلی خودش عمل کند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در حوزه های مختلف فرصت ها، ظرفیت ها و امکانات متعددی دارد که اگر تعامل دستگاها با آموزش و پرورش خوب باشد این ظرفیت را دارد که خیلی از مسائل را در بین دانش آموزان فرهنگ سازی کند.
فاطمی زاده اظهار داشت: اگر ما توانستیم بخش های فراموش شده یا به حاشیه رفته آموزش و پرورش را احیا کنیم بسیار از مسائل و موضوعاتی که روزانه برای آن ها جلسات فرهنگی،اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ..گرفته می شود را برطرف کنیم، و این فرصت در خود متن آموزش و پرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه اگر مقدمات و شرایط را فراهم کنیم دانش آموزان با فراغ بال و آسودگی خاطر در کلاس درس حاضر می شوند افزود: کار اساسی و کلیدی که همه ما به دنبال آن هستیم و به جامعه رشد و تعالی می دهد رشد و تربیت نیروی انسانی است که در کلاس درس اتفاق می افتد و فرصت آن در آموزش و پرورش فراهم شده است.
فاطمی زاده مشارکت و همراهی مردم را مهم دانست و گفت: ما در آموزش و پرورش در مرحله ای هستیم که نیازمند مشارکت همه ی دستگاه ها نسبت به گذشته هستیم و امروزه مردم در بسیاری از جوامع مدارس را می چرخانند و اگر مساعدت و همراهی مردم نباشد نمی توانیم اهدافمان را پیش ببریم.
وی رسالت و شکل گیری شورای آموزش و پرورش را تشریح کرد و گفت: رسالت و فلسفه شورای آموزش و پرورش و شکل گیری این هفته به عنوان هفته شوراها این است که چه اقداماتی انجام دهیم تا مشارکت مردم بیشتر باشد و الزاما این مشارکت ها مادی نیست بلکه ایجاد پیوند مناسب بین ولی دانش آموز و مدرسه خیلی از مشکلات را حل خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به اهمیت آموزش خانواده ها اشاره کرد و گفت: در آموزش خانواده برای تک تک مدارس برنامه داریم، اگر مشارکت اولیا و مردم باشد جلوی تعطیلات زود هنگام مدارس در پایه های بالاتر گرفته می شود و از طریق آموزش خانواده ها هزینه های تحصیلی دانش آموزان را کاهش می دهیم.
 فاطمی زاده در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان پیشنهاداتی مطرح و بیان داشت: توسعه مشارکت های مردمی و دستاوردهای شوراها به صورت کلی مطرح شود.
فاطمی زاده از برگزاری همایش خیرین در سطح شهرستان خبر داد و گفت: همایش خیرین به جهت همراهی و پشتیبانی و کمک به نیازهای مدارس برگزار می شود.
وی با بیان اینکه طرح حامی در مدارس شهرستان در حال اجرا و برگزاری است افزود: از ظرفیت مدارس متمکن برای کمک به مدارس عادی و نیازمند استفاده خواهیم کرد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه مسئله ای که در آموزش و پرورش مغفول مانده را عدالت آموزشی دانست و افزود: با اعلام نتیجه کنکور متوجه می شویم که هر دانش آموزی که وضع مالی نسبتا خوبی 
داشته باشد در کنکور نتیجه می گیرد و دانش آموزان فقیر رتبه های کمتری گرفته اند و توسعه مدارس و تقسیم بندی ها باعث عقب افتادگی دانش آموزان کم برخوردار شده است.
فاطمی زاده در راستای برقراری عدالت آموزشی و تقسیم نیروی انسانی گفت: در سال آینده نیروی انسانی برخی مدارس را از چرخه انتصاب خارج می شوند و در سازماندهی حضور پیدا می کنند.
فاطمی زاده در بخش دوم نشست شوراهای آموزش و پرورش شهرستان به برگزاری کنکور سراسری اشاره داشت و گفت: ۳۵۲۰داوطلبان کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۲ در ۱۴ حوزه امتحانی در روز های پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دیماه به رقابت می پردازند.
وی در خصوص همکاری دستگاه ها و مسئولین شهرستانی تاکید داشت:از نیروهای محترم انتظامی شهرستان برای حفاظت از انتقال سوالات آزمون سراسری به حوزه ها و امنیت محل های آزمون تقاضای همکاری ویژه داریم و همچنین دستگاه های خدمات رسان آب و برق و گاز نسبت به بررسی حوزه ها قبل از برگزاری آزمون سراسری مساعدت داشته باشند و از این ۱۴ حوزه بازدید میدانی داشته باشند.
فاطمی زاده در پایان از مساعدت و همکاری بانک ملی شعبه شهید پارسی به جهت همکاری در پرداخت به موقع وام های مرابحه فرهنگیان تشکر کرد و گفت: فرهنگیان شهرستان متقاضی وام های مرابحه که اسامی آن ها از طریق واحد تعاون معرفی شدند بر اساس اولویت های وضعیت بیماری,ازدواج,اجاره نامه و .. به بانک معرفی می شوند و از این حیث نگرانی وجود ندارد.

​​​​​​

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی وام زیر پنجاه ملیون چه دردی را دوا میکنه
چرا وامهای ذخیره فرهنگیان را هنوز سه برابرپرداخت میکنید
در زمینه ی وامها هیچ تحولی دیده نمیشه کهبتونه کمکی به فرهنگیان باشه...ببینید بقیه ادارات چه وامهایی به کارمنداشون میدن...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1