تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۳
کد مطلب : ۴۵۶۹۴۹
در جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران مطرح شد

رئیسی: مدیری که روحیه تحولی ندارد، کنار برود

۴
۰
رئیسی: مدیری که روحیه تحولی ندارد، کنار برود
کبنا ؛رئیس جمهور با تأکید بر حرکت اقتصادی کشور در مسیر استفاده از دانش، به متولیان امور توصیه کرد به کارشناسان یا مدیرانی که روحیه تحولی ندارند، اجازه کار ندهند و گفت: آنان را از این حوزه کنار بگذارید تا راه برای رونق تولید باز شود، زیرا پیچیدگی‌های نظام اداری، سرمایه‌گذار و کارآفرین را دلسرد می‌کند.
به گزارش کبنا، آقای رئیسی در جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: اقتصاد ما باید به گونه‌ای باشد که تکانه‌ها آن را تکان ندهد، دانش و فناور پایه باشد، توانایی‌های کشور را ضمیمه دانایی کند و ارزش افزوده برای کشور بیافریند. اجازه فعالیت به مدیران فاقد روحیه تحول را نمی‌دهیم
وی با اشاره به وجود مواد اولیه در کشور افزود: ارزش افزوده را می‌توان با فکر، ‌اندیشه، علم، دانش و استفاده از فرمول‌های نوین ایجاد کرد که در این راستا بسیاری از خلاقان و مبتکران تحصیلکرده دانشگاهی و همچنین انسان‌های فرهیخته‌ای که تحصیلات دانشگاهی بالایی ندارند، وجود دارند که می‌توانند چراغ راه باشند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه چرخ‌های تولید به صورت شتابان در حال حرکت است، تصریح کرد: تولید همراه با اشتغال و دانش بنیان از تأکید‌های رهبری و جزء اولویت‌های دولت به شمار می‌آید و همه بخش‌ها در این راستا باید حمایت از تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار داده و در عمل به تسهیل بپردازند.
وی با انتقاد از روبرو بودن فعالان اقتصادی با برخی بروکراسی‌های اداری، اظهار داشت: تولیدکنندگان نباید با موانع روبرو شوند بلکه باید به آنان انگیزه داد و این نیازمند کار تحولی است. به مدیران و کارشناسانی که روحیه تحول ندارند، اجازه فعالیت نخواهیم داد و راه را برای فعالیت اقتصادی و رونق تولید در کشور باز می‌کنیم.
جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران
رئیسی ادامه داد: برخی پیشگیری‌ها در سیستم اداری سبب خستگی سرمایه‌گذاری و کارآفرین می‌شود و باید به شعار سال که محور مسائل اقتصادی و مورد تأکید رهبری است، توجه شود و بدانیم که راهکار برون رفت از مشکلات را تولید و رونق تولید تشکیل می‌دهد.
وی تأکید کرد که استقلال اقتصادی، رفع اشتغال و برطرف شدن آسیب‌های اجتماعی منوط به رونق تولید است و هم و غم باید در راستای سیاست پولی و مالی و نظام گمرکی و بنادر مصروف شود و تولید و صادرات را رونق بخشید.
رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اهمیت نوآوری، ابتکار و خلاقیت گفت: ما در کشور بیش از هر چیز به‌امید نیاز داریم که البته تنها به حرف و سخن نیست بلکه اقدام و عمل به شمار می‌آید. فعالان اقتصادی باید با شجاعت و‌امیدآفرینی در میدان حضور یابند و هیچ مانعی برای خود نبینند و موانع را از پیش رو بردارند.
وی تأکید کرد: مدیرانی که نمی‌توانند در این میدان حضور داشته باشند باید کنار رفته و میدان را برای افراد دیگر باز کنند. ظرفیت بسیار بالایی در کشور وجود دارد و صادرات نفت در شرایط تحریمی نشان دهنده این مسأله است.
رئیسی بر لزوم افزایش صادرات کالا‌های ایرانی تأکید کرد و افزود: سهم ما در اقتصاد منطقه و مراودات جهان باید شایسته باشد و بسیاری از تولید‌های استان یزد می‌تواند برای منطقه و سطح جهان نام‌آور باشد.
وی از گردشگری به عنوان صنعتی مهم یاد کرد و خاطرنشان ساخت: یزد از استان‌های محوری گردشگری کشور به شمار می‌آید و می‌تواند الگو باشد. این استان همچنین از کانون‌های گردشگری سلامت محسوب شده و باید همچنان پویا باقی بماند. سیاست دولت بر رونق صنعت و اقتصاد گردشگری استوار است چرا که اشتغال را به همراه دارد.
رئیس جمهور، یزد را یکی از محور‌های اصلی علم و فناوری خواند و تصریح کرد: نگه داشتن نیرو‌های ارزشمند خصوصاً جوانان که سرمایه ما هستند و همچنین حفظ فضای کسب و کار در دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی خواستار نقش آفرینی صنعت نساجی استان در تولید پارچه و لباس شد و گفت: نه تنها پارچه بلکه هر کالایی که در داخل تولید می‌شود، نباید وارد شود و مخالف واردات چنین کالا‌هایی هستیم مگر اینکه به اندازه کافی در کشور وجود نداشته باشد.
رئیسی با انتقاد از بی‌توجهی به استقلال در زمینه کالای اساسی در دوره‌های گذشته افزود: برای رسیدن به اهداف مهم اقتصادی، به رشد اقتصادی نیاز داریم که این مهم نیز با سرمایه‌گذاری و افزایش بهره وری محقق می‌شود.
جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران
وی خواستار واگذاری کار‌های اقتصادی به بخش خصوصی شد و بیان داشت: خصوصی‌سازی باید به همراه تولید و رشد اقتصادی باشد و نباید به هر قیمتی صورت گیرد. دولت به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست بلکه در همه حوزه‌ها به بخش خصوصی میدان می‌دهد. هدایت، حمایت ونظارت وظیفه دولت است.
رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: دشمن با جنگ ترکیبی درصدد مقابله با پیشرفت ایران است و برای ناامید کردن مردم و فعالان اقتصادی به عددسازی می‌پردازد، اما مردم همواره در صحنه داشته و دولت به حمایت می‌پردازد تا ملت ایران قله‌های افتخار را باز هم فتح کنند.
در این نشست همچنین تفاهم نامه ۶۷ طرح با مبلغ سرمایه‌گذاری ۱۹۷ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان به امضا رسید.
سهم صنعت و معدن ۲۷ طرح با مبلغ ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد، بخش گردشگری ۱۱ طرح به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۹ طرح به مبلغ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان، بخش دانش بنیان سه طرح به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، بخش زیرساخت ۹ طرح به ارزش پنج هزار و ۵۳۷ طرح و نفت و انرژی هم ۵۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.
تعدادی از فعالان در حوزه کارآفرینی نیز در این نشست به بیان مسائل و دغدغه‌های خود پرداختند.
جلسه طلایه‌داران پیشرفت ایران
نام شما

آدرس ايميل شما

کیهان
Iran, Islamic Republic of
شما چه تحولی مثبتی انجام دادید؟ البته که شما روحیه تحول دارید اون هم تحول در بالا بردن تورم، بله شما قدرت خرید مردم را کم کردید که این خودش تحول است،خودرو را گران کردید، دلار را بالا بردید مگه اینها تحول نیست، چهار هزار مسکن در حال ساخت دارید چقدر تحولات عظیمی که انجام دادید.
ناشناس
United States
در یاسوج ما مدیران تحولی چشم نخورن زیادن
درخواست
United Kingdom
مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام عملی می‌خواهند ازدولت رئیسی در زمینه تغییر مدیران ضعیف
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس هم فقط در راستای ایجاد تحول !!!!! ، مدیران کهگیلویه و بویراحمد را تحمیل نموده اند
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س)

علاقمندان می‌توانند روز شنبه ۲۴ دی ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ...
1