تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۵۶۶۳۱
کبنا گزارش می‌دهد:

پشت پرده حرف و حدیث‌های اعزام فرزندان شاهد و ایثارگر/ حواشی سفر مشهد دانشجویان دانشگاه یاسوج

۸
۰
پشت پرده حرف و حدیث‌های اعزام فرزندان شاهد و ایثارگر/ حواشی سفر مشهد دانشجویان دانشگاه یاسوج
کبنا ؛همه ما شنیده‌ایم؛ زندگی فرزندان شاهد و ایثارگر سراسر رفاه و آسایش است. کارشان آماده است،  وام‌های کلان می‌گیرند.  زندگی‌شان راحت است. اگر پدرشان چندصباحی را در رنج و زحمت بود، حالا خودشان در عیش و آسایش‌اند. اما واقعیت  و پشت پرده این حرف و حدیث‌ها چیست؟ 
دانشگاه یاسوج سه سال اخیر قصد داشت با همکاری بنیاد شهید، دانشجویان شاهد و ایثارگر را به سفر زیارتی مشهد مقدس ببرد. زمانی به دلیل کرونا لغو شد. پس از بازگشایی دانشگاه، دوباره مسوول شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج شروع به تبلیغ و اسم‌نویسی اردوی زیارتی مشهد کردند. دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه یاسوج در سال۱۴۰۰ اسم‌نویسی کردند. دانشگاه تاریخ‌های متعددی را اعلام و لغو می‌کرد. تا امسال در یک جلسه مشترک بین دانشگاه و بنیادشهید تصمیم گرفتند چهل نفر از دانشجویان فرزند شاهد و ایثارگر را به صورت قرعه‌کشی انتخاب و به سفر زیارتی مشهد مقدس ببرند. یکی از دانشجویان حاضر در جلسه در کفت‌وگو با کبنا گفت: بنیاد شهید در این جلسه تمام هزینه‌های سفر را برعهده گرفت و قرار شد دانشگاه یاسوج هم اتوبوس برای رفت و برگشت این سفر آماده کند. 



به گفته چند تن از دانشجویان که همراه این اردو اعزام شده بودند شرح سفر از این قرار است: 
یکی از دانشجویان این‌گونه شرح داد: روز سفر فرا رسید. دانشجویان در میدان استاد آماده بودند. مسوولان دانشگاه به همراه رئیس دانشگاه برای بدرقه دانشجویان حاضر شدند و اتوبوس به راه افتاد. هنوز از حوزه استحفاظی یاسوج نگذشته بودیم که همهمه‌هایی در اتوبوس پیچیده یودکه هزینه بین راهی با دانشجو است و نه بنیاد شهید و نه دانشگاه بودجه‌ای برای هزینه بین راهی شما تدارک ندیده است. یکی از دانشجویان با چند تن از مسوولان تماس گرفت و  آنها می‌گفتند: حالا شما نگران نباشید حل می‌شود. در حالی که سرپرست اردو می‌گفت: هیچ مبلغی برای من واریز نشده است. خیلی از دانشجوها استرس گرفته بودند و می‌گفتند به ما اعلام نشده بود هزینه‌ها به عهده خودمان است و ما پول زیادی همراهمان نداریم.
خلاصه هرطور شده بود این ماجرا گذشت و از بی کیفیت‌ترین رستوران بین راهی برای دانشجویان غذا تهیه و شام را هم با یک غذای ساده حاضری و معمولی سر کردند. در حالی که بعضی از دانشجویان دچار دل درد و سردرد و حتی مسمومیت شده بودند. 



یکی دیگر از دانشجویان اعزامی به سفر مشهد گفت: همه می‌گویند فرزندان شاهد و ایثارگر از همه لحاظ در رفاه و آسایش‌اند؛ اما این دروغی بیش نیست. اگر اینطور بود یک ذره برای ما نه برای شأن پدرانمان احترام قائل می‌شدند و ما را با این اتوبوس که بیشتر به گاری شباهت دارد تا اتوبوس نمی‌فرستادند.



این دانشجو در ادامه گفت: ارابه‌ای که نامش را اتوبوس گذاشته بودند به حرکت ادامه می داد؛ اما چه اتوبوسی؟!  اتوبوسی که عازم سفری با هزارها کیلومتر مسافت می‌شود و حتی صندلی‌هایش قابل تحرک نیست. از پیش سرویس نشده، لاستیک‌هایش چک نشده و بین راه وسط کویر سرد و بی آب و علف لاستیکش ترکید و ۶ساعت معطلی داشت. حتی یک آچار مناسب پنچرگیری در جعبه آچار راننده‌ها نبود. تا اینکه یک ماشین محض رضای خدا نگه داشت و چرخ را تعمیر کرد. بعد با دعا و ثنا به راه افتادیم و بالاخره با سختی و مشقت بسیار به مشهد رسیدیم.
یکی دیگر از دانشجویان در این باره گفت: سه روز اقامت در مشهد هم بی‌نظم و بی‌برنامه بود. 39 نفر دانشجوی دختر را فرستادند مشهد. نباید یک سرپرست خانم همراه این کاروان می‌بود. خیلی از بچه‌ها مسموم شدند یا سرما خوردند و بیماری‌های دیگر؛ اما حالشان را هم نپرسید.
یکی از دانشجویان گفت: حالم خوب نیست و باید دکتر بروم. در جوابش گفت: من پول ندارم؛ اگر پول داری تا برویم. یک مرد میان‌سال چه درکی از دختران و مسائلش دارد که همراه 39 نفر دانشجو به مشهد اعزام می‌شود؟!
دانشجویی گفت: دوباره در مسیر برگشت، همان آش و همان کاسه! سرپرست اردو بارها به دانشجویان می‌گفت: هزینه بین راهی با خود شماست و من هیچ بودجه‌ای ندارم. این در حالی بود که دانشجویان که با برخی مسوولان تماس می‌گرفتند و می‌گفتند مشکلی نیست ان شاءالله حل می شود. بعد گفتند نفری صد هزارتومان به حساب سرپرست کاروان واریز کنید. هر طور شد حدود چهار میلیون تومان پول جمع‌آوری شد و دوباره رفتند از بی‌کیفیت‌ترین غذاخوری‌های بین‌راهی غذایی را گرفتند که قابل خوردن نبود. ما بچه‌ها دعا می‌کردیم هرچه زودتر برسیم و این سفر که جدای از بحث معنوی‌اش؛ نمی‌دانیم سفر بود یا شکنجه روحیِ ما، هرچه زودتر تمام شود.



یکی دیگر از دانشجویان گفت: راننده‌های اتوبوس که گفته بودند ماشین را سرویس و تعمیر کرده‌ایم و حالا مطمئنیم مشکلی ندارد؛ اما باز در مسیر برگشت ماشین خراب شد و یک ساعت معطلی داشت.



این دانشجو در ادامه گفت: سرپرست کاروان، عده‌ای از ما را  که به این وضعیت اعتراض کرده بودیم، تهدید کرد و گفت: حتما باید به کمیته انظباطی بروید. مگر ما چه کرده‌ایم جز اینکه از حقمان دفاع کرده‌ایم. حالا بچه‌ها را به دو دسته دختر خوب و دختر بد تقسیم کرده‌اند و وقتی بعد از این سفر به دقتر شاهد و ایثارگر دانشگاه مراجعه کردیم، حاضر به صحبت با ما نشدند و گفتند بروید: کمیته انظباطی جواب پس بدهید.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشگاه یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دانشجویان پرتوقع شده اند.
من هم دانشجو بوده و هستم. قرار است سفری معنوی باشد نه لاکچری.
دانشگاه قبل از سفر نیز جلسه توجیهی برایشان گذاشت
Iran, Islamic Republic of
اینکه از حداقل امکانات برخوردار نبودند لاکچریه
Iran, Islamic Republic of
میزان نارضایتی از مدیریت روز به روز در حال افزایشه ،
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ضعیف یعنی این؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
حالا اینهمه سهمیه کنکور و استخدام بدون ازمون و تسهیلات چند صد میلیونی و...رو نمیبینید یبار از رستوران بین راهی غذا خوردید بهتون برخورده?ما ازتون عذر میخایم والا ما همون غذای بی کیفیت رستوران بین راهی هم برامون رویا شده
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
واقعاً جای بسی تعجب است که با فرزندان ایثارگر و شهدا چنین رفتاری بشه.....
تأسف بارتر این است که دکتر ارژنگ و دکتر تقی زاده از مسولین وزارتی در ستاد شاهد هستند و چنین اجحافی بر فرزندان این مرز و بوم می شود.......
فرزند شهيد واقعي
Iran, Islamic Republic of
زيارت و أين همه قر زدن !!؟؟؟؟؟
انصافا حتي يك نفرشون هم إز اين دانشجويان فرزند شهيد نبودند
چون فرزند شهيد داغ ديده و درد كشيده هست و إز أبروي خدوش و شهيدش صيانت مي كنه
أصلا فكر نكتم شما برا زيارت رفاه بوديد
فرزند شهيد واقعي
Iran, Islamic Republic of
زيارت و أين همه قر زدن !!؟؟؟؟؟
انصافا حتي يك نفرشون هم إز اين دانشجويان فرزند شهيد نبودند
چون فرزند شهيد داغ ديده و درد كشيده هست و إز أبروي خدوش و شهيدش صيانت مي كنه
أصلا فكر نكتم شما برا زيارت رفاه بوديد
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1