تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۵۶۶۱۳
نشست هم‌اندیشی طلاب طرح امین کهگیلویه؛

از سیاست زدگی هایی که مانع رشد آموزش و پرورش شد تا تحولی جدید در نگرش ها

۱
کبنا ؛نشست هم‌اندیشی طلاب طرح امین شهرستان کهگیلویه با هدف کیفیت بخشی به فعالیت های تربیتی در مدارس با حضور امام جمعه دهدشت، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از طلاب دراین شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ در این نشست از گفتگو به عنوان ابزار مناسبی برای فهم مشترک یاد کرد و گفت: گفتگو فرصتی برای بازنگری، بازخوانی و تدوین مسیر است که با یک نگاه ارزشی، جهادی و انقلابی در راستای تحکیم معارف دینی و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی می توانیم گام برداریم و نسلی تربیت کنیم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.
فاطمی زاده از همراهی همیشگی با روحانیت گفت و ادامه داد: حضور شما در آموزش و پرورش همراه با فلسفه و تحلیل کارشناسی شده صورت گرفته و شما طلاب تلاش کنید که آموزش و پرورش به رسالت اصلی خود دست پیدا کند.
وی با اشاره به فرصت ۱۲ساله آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان گفت و تشریح کرد: رسالت اصلی آموزش و پرورش در طی ۱۲ الی ۱۴سال تحصیل، پرورش و تربیت نیروی انسانی است و در این مدت همه شرایط برای ما محیا است.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت محتوای اصلی اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین را برای طلاب بازخوانی کرد و افزود: با توجه به اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین ما باید دانش آموزانی با تربیت همه جانبه تربیت کنیم که اگر قصد ادامه تحصیل نداشتند در حوزه های معارف دینی، مدیریت خانواده، کارآفرینی و..کارامد باشد.
فاطمی زاده ضمن گلایه از موانع رشد آموزش و پرورش گفت و تصریح کرد: عوامل زیادی در آموزش و پرورش از سیاست های بالادستی تا مسائل اجرایی خرد مانع تحقق این امر گردید و امروز این فرصت برای تحقق اهداف اصلی آموزش و پرورش و انقلاب اسلامی در اختیار شما قرار گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش دهدشت از کنکور به عنوان رسالت فرعی نام برد و تصریح کرد: سایه کنکور بر فضای آموزش و پرورش سنگینی می کند و کنکور یک رسالت فرعی است که آموزش و پرورش را از مسیر خود خارج کرده است.
فاطمی زاده از اجرا نشدن محتوای اصلی در آموزش و پرورش گلایه کرد و تاکید کرد: آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی محتوای مطلوبی دارد که این محتوای اصلی به درستی اجرایی نمی شود.
فاطمی زاده ادامه داد: رسالت امروز ما این است که محتوای اصلی به حاشیه رفته را احیا کنیم و اگر این محتوا احیا شود مشکلات ما حل خواهد شد.
فاطمی زاده از آسیب های اجتماعی به عنوان مشکل جدی جامعه یاد کرد و افزود: اگر امروز در بحث مسائل اجتماعی و خانواده دچار مشکل شدیم به دلیل به حاشیه رفتن درس مدیریت خانواده بر اساس سیاست کنکور و مطالبات خانواده ها است که اجرا نمی شود.
فاطمی زاده نگاه جزئی به محتوای آموزش و پرورش را اشتباه خواند و افزود: آموزش و پرورش باید جامع باشد.
مدیر آموزش و پرورش طلاب را به اشراف بر مسائل آموزش و پرورش دعوت کرد و تاکید کرد: مسیری که شما آغاز کردید به جذب در آموزش و پرورش منجر می شود و به شما طلاب توصیه می شود با اشراف کافی بر مسائل آموزش و پرورش داشته باشید.
وی طلاب را به شناخت کافی فعالیت های آموزش و پرورش دعوت کرد و گفت: کار در آموزش و پرورش را بشناسید و با شناخت کافی نسبت به مسائل آموزش و پرورش از فعالیت های تکراری پرهیز شود و بر شناخت تمام حوزه های آموزش و پرورش تسلط پیدا کنید.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با تاکید بر عمل گرایی گفت: امروز نقش سخنرانی در بین دانش آموزان کمرنگ شده و بیشتر باید عمل گرا باشیم و فرهنگ کتابخوانی را ترویج و محتوای آموزشی و تربیتی را توزیع کرد.
وی در ادامه طلاب طرح امین را به حضور در جلسات مربیان پرورشی دعوت کرد و تاکید کرد: در آموزش و پرورش به دنبال کار نمایشی و آماردهی نیستیم و بیشتر برای کار پایه ای و محتوایی برنامه ریزی خواهیم کرد.
فاطمی زاده آسیب های فضای مجازی را زیان بار دانست و گفت: فضای مجازی بر رفتار و زندگی دانش آموزان تاثیر منفی گذاشته و باعث خود تحقیری و بی هویتی دانش آموزان شده است که نیاز است در این حوزه با صبر و حوصله کار کرد و با آسیب ها مبارزه کنیم.


 
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر _ امام جمعه دهدشت _ در نشست طلاب طرح امین به تشریح جایگاه تشیع و اسلام در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اسلام با تلاش ها و زحمات پیامبر به این نقطه رسیده است و در هیچ برهه ای از زمان تا کنون به معنای عام جایگاه نداشت و این جایگاه در انقلاب اسلامی ایجاد شده است.
وحدانی فر به ارزش چادر اشاره کرد و افزود: اگر اکنون چادر از سر خواهر ما می کشند ماه حصل رشد فزاینده چادری ها در غرب است.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اهمیت جایگاه عمامه تصریح کرد: اگر امروز به عمامه توهین می شود و آن را مورد حمله قرار می دهند به دلیل قدرت و جایگاهی است که دارد.
امام جمعه دهدشت با توجه به هوشیاری طلاب در مسائل سیاسی افزود: اجازه ندهید دشمن حرف هایش را از زبان شما بگوید و نباید بلندگو و مبلغ خواست های دشمن باشید.
وی ادامه داد: روحانیت باید مواظب باشد که از روی نیت خالص و عدم توجه به بصیرت سیاسی حرف های دشمن را تکرار نکند.
وحدانی فر سیره پیامبر را راهگشا عنوان کرد و گفت: ارتباط سازنده را از سیره پیامبر در برخورد با کودک و بزرگسال یاد گیرید و مخاطب شناس باشید و با عوامل مدرسه ارتباط سازنده برقرار کنید.






 
نام شما

آدرس ايميل شما

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1