تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۴۵۶۵۴۱
اخبار استان /

اقدام آتش به اختیار وزارت نیرو / آقای استاندار نگذارید این اتفاق در دوره شما رقم بخورد

۲
۰
اقدام آتش به اختیار وزارت نیرو / آقای استاندار نگذارید این اتفاق در دوره شما رقم بخورد
کبنا ؛
در حالی که عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و فعال محیط زیستی کشور خبر از اقدام آتش به اختیار و مخالف نامه سازمان محیط زیست داده، امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد مدیریت بحران به آبگیری سد چمشیر اشاره کرد.
به گزارش کبنا، حسین آخانی استاد دانشگاه تهران نوشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تاریخ پنجم دی ماه در نامه ای مفصل خطاب به معاون وزیر نیرو در 11 بند مخالفت کارشناسی و تخصصی خود را با آبگیری سد چمشیر اعلام کرده است، با این حال خبرهای نگران کننده حاکی از آن است که وزارت نیرو در یک اقدام آتش به اختیار تصمیم دارد استاپ لاگ سد را چند روز آینده بسته و آبگیری را شروع کند. این بزرگترین و تلخ ترین رخدادی است که در این روزهای سرد و آلوده، ما را با زخمی دیگر بر پیکر این سرزمین اندوه ناک تر می کند. درست در روزهایی که لایه های نمک سطحی در چمشیر یافت شده، این دهن کجی وزارت نیرو معنایی جز در افتادن با محیط زیست این کشور و زیرپا گذاشتن قانون ندارد. همه با آبگیری مخالفند از نهاد قانونی محیط زیست گرفته تا جامعه علمی کشور (البته آنهایی که توسط پروژه های وزارت نیرو نمک گیر نشده اند)، وزارت میراث فرهنگی، شرکت نفت و سازمان زمین شناسی، اگر این اتفاق تلخ رخ دهد بدانید مردم آسیب جدی به سرزمینشان را هرگز نمی بخشند. سخن من با سیاستمداران نیست، سخن من با آن بخش از مهندسان و متخصصان آن کشور است که اگر ابا این آبگیری همراهی کنند از خود خوشنامی به جا نمی گذارند.
اینها در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه (13 دی ماه 1401) به آبگیری سد چمشیر اشاره کرد و گفت:  امیدواریم با این بارش‌ها شاهد پر شدن سدها شویم، سد کوثر در شرایط خوبی است، سد چم‌شیر نیز آبگیری خواهد شد.
در کهگیلویه و بویراحمد سدسازی های غیرسودمند بالا گرفته، در عوض سد مارون 2 که برای مردم کهگیلویه سودمند است پیگیری نمی شود. چرا سد مارون 2 پیگیری نمی شود؟ در کشور چه خبر است که هیچ کس برای مردم کهگیلویه دل نمی سوزاند، ولی رئیس جمهور وقتی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند به سد تنگ سرخ سرکشی می کند؟ چرا وزیر نفت به سد چمشیر سرکشی می کند؟
پیش بینی فعالان محیط زیست کشور این است که همان اتفاقاتی که در خوزستان و شهر کرد و ... افتاد برای این استان هم می افتد، به ویژه در این دوره و دولت سیزدهم با وجود اینکه رئیس جمهور تأکید زیادی بر مسائل محیط زیستی داشت، ولی ساخت سدها (سد تنگ سرخ، سد خرسان) در خروجی های استان و سد چمشیر به شدت در حال پیگیری است، مهمترین طرح هایی که رئیس جمهور و هیئت دولت به آن سرکشی داشتند دو سد تنگ سرخ و سد چمشیر بوده که با وجود مناقشات بسیار این دو طرح همچنان مورد پیگیری بسیار دولت و استان های هم جوار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید در این خصوص قدری تأمل کند، درخواست جامعه محیط زیستی کشور تأمل مسوولان در خصوص اتفاق پیش رو در رودخانه زهره و آبگیری سد چمشیر است. آقای استاندار نگذارید این اتفاقات در دوره شما رقم بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

آب منطقه ای
Iran, Islamic Republic of
استاندار ضعیف است متاسفانه و مدیر توانمند و باسواد هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
،،باید مردمو به فلاکت برسونه با ضعف مدیریتیش
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
1