تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۵۶۲۹۱
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مصوبه سفر رئیس جمهور، مشعل گاز بیش از ۶۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد را روشن کرد

۰
مصوبه سفر رئیس جمهور، مشعل گاز بیش از ۶۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد را روشن کرد
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح‌های گازرسانی پرشمار دولت سیزدهم مرهمی بر زخم توسعه نیافتگی مناطق کم برخوردار این استان است که اکنون بیش از ۶۹ روستای صعب العبور آن در پی مصوبه سفر رئیس جمهور، طی یک سال اخیر از نعمت گار بهره‌مند شده‌اند.
سید علی احمدزاده، اظهار داشت: مصوبات سفر رئیس جمهور در استان در حوزه شرکت گاز، بحث گازرسانی به ۹۲ روستا در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان و پیگیری برای اجرای پروژه‌های گازرسانی به ۷۵ روستای دیگر بود.
وی افزود: در خصوص گاز‌رسانی به ۹۲ روستا، تاکنون ۶۹ روستا گاز دار شده‌اند و ۲۳ روستای دیگر کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز دار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیشرفت فیزیکی در این بخش ۷۰ درصد می‌باشد و تا کنون ۳۱ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و جذب شده است.
احمدزاده عنوان کرد: در خصوص ۷۵ روستای دیگر، تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قریب به ۱۹ میلیارد تومان تومان اعتبار تخصیص و جذب شده است.
وی ادامه داد: هم اینک گاز‌رسانی در بخش‌های محروم لوداب، قلعه رئیسی، دیشموک و شبلیز شهرستان دنا در حال اجرا می‌باشند.
خدمات نظام پس از انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست به گونه‌ای که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر مردم مناطق شهری و روستایی استان از نعمت گاز خانگی محروم بودند و تنها سه روستای این استان به شبکه گاز خانگی متصل بود.
براساس آمار شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۳۴۷ کیلومتر شبکه توزیع گاز طبیعی در استان احداث شده است که وظیفه گازرسانی به ۱۷ شهر با ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵۷ روستا با ۸۹ درصد جمعیت روستایی واجد شرایط را بر عهده دارد.
تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد که از این سوخت پاک بهره‌مند شده‌اند بیش از ۲۱۷ هزار مشترک است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۵ است.
با وجود توپوگرافی و کوهستانی بودن استان و مناطق صعب‌العبور و رودخانه‌های دائمی و فصلی، شرکت گاز استان با برنامه‌ریزی‌های دقیق، انقلابی و جهادی خدمات گازرسانی به مردم شریف استان را که به عنوان مطالبه به‌حق بوده انجام داده است.
گازرسانی به مناطق روستایی با توجه به پیشگیری از استفاده اهالی روستا‌ها از چوب درختان برای گرم کردن خانه‌های خود گامی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند

ایران و برجام گرفتار یک بازی روسی شدند

نعمت الله ایزدی آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ...
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
1