تاریخ انتشار
جمعه ۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۶۰۳۶
گزیده خطبه‌‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد؛

چند استاندار و مدیرکل و پروژه‌ای که هنوز به اتمام نرسیده است / سوال امام جمعه قلعه رئیسی از مسوولان

۰
چند استاندار و مدیرکل و پروژه‌ای که هنوز به اتمام نرسیده است / سوال امام جمعه قلعه رئیسی از مسوولان
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در خطبه‌های (2 دی ماه 1401) ائمه جمعه علاوه بر اشاره به مسائل کلی کشور به برخی از مشکلات شهرهای استان نیز پرداختند. امام جمعه موقت قلعه رئیسی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست که به مشکل آب آشامیدنی کمردوغ ورود کند و گفت: چند مدیرکل و استاندار آمدند و هیچ کاری برای این پروژه که این همه پول بیت المال برای آن هزینه شده، انجام نمی‌دهند.  امام جمعه بهمئی پیرامون مصوبات سفر دوره اول ریاست جمهوری سخنانی را مطرح و از مسوولان سوال کرد که کدام یک از این مصوبات اجرا شده است. امام جمعه گچساران بخشی از صحبت‌هایش را به حوادث اخیر کشور اختصاص داد و به مناسبت‌ها هم اشاره کرد. امام جمعه چرام هم پیرامون گلزار شهدای این شهر گلایه‌های را مطرح کرد و خواستار ساماندهی هر چه سریعتر این گلزار شهدا شد.
به گزارش کبنا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید صاحب بذرافشان_ امام جمعه موقت قلعه رئیسی_ با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: برای یک ملت بدترین حادثه این است که امیدش به آینده را از دست بدهد امید آفرینی مبتنی بر داشته های موجود و بالقوه نظام جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی ایران حکومتی واقع نگر عمل نگر و در عین حال حقیقت گراست.
وی گفت: تجربه چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی ایران نشان داده امید به آینده روشن جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر توانمندی ها پیشرفت ها و قدرت روز افزون یک امید واقعی و کاملاً قابل دفاع است و در عین حال نسبت به ایرادات و نقاط ضعف موجود هم توجه به توانمندی‌های بالقوه جمهوری اسلامی ایران نوید عبور از مشکلات موجود و آینده روشن را می‌دهد.
وی افزود: هرگز امید آفرینی به معنای توجیه نارسایی ها و ناکارآمدی ها نیست بلکه امیدآفرینی به معنای عدم گرفتار شدن در نگاه صفر و صدی است سیاه نمایی وضعیت کشور و نادیده انگاشتن تمامی نقاط مثبت و تملق و چاپلوسی و توجیه ایرادات و نقاط ضعف موجود بی شک مطابق با سیاست های کلان نظام و بیانات رهبری انقلاب نیست.
بذرافشان گفت: ظرفیت‌های قانونی کشور یکی از راههای رسیدن به جامعه آرمانی تکیه بر داشته ها و نعمات خدادادی کشور و در عین‌حال مطالبه گری نسبت به رفع مشکلات موجود می باشد.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: اصلی ترین و حیاتی ترین وضع امیدآفرینی در مردم و یا نقاط قوت سیستم حکمرانی جمهوری اسلامی و مطالبه موارد اصلاحی در نظام و اسلام و انقلاب است دستگاه های تبلیغی دشمن و عقبه های داخلی آنان در کشور یأس افرینی و ناامیدی مردم را به عنوان اصلی ترین برنامه عملیاتی خود برای وارد کردن ضربه نهایی به کشورو انقلاب در دستور کار قرار داده به همین خاطر رهبر معظم انقلاب با درک درست صفحه عملیاتی دشمن امیدآفرینی و مقابله با یأس آفرینی دشمن را به عنوان یک فریضه برای آحاد مردم به ویژه برای نخبگان مطرح فرمودند تا جایی که فرمودن هرکس در جامعه ناامیدی ایجاد کند چه بداند و چه نداند در خدمت اهداف دشمن بوده است.
بذرافشان به پروژه کمردوغ اشاره و تاکید کرد: در رابطه با پروژه آبرسانی به روستای کمردوغ که از سمت چشمه پایین روستا از سال ۹۴ شروع شده و تا الان نیمه‌کاره مانده چه لزومی دارد که یک پروژه الان قریب به ۸ سال است این طور نیمه کاره رها شده باشد چند استاندار و مدیر کل با این پروژه عوض شده چقدر اعتبار به این استان  آورده شده  چرا باید در این استان این پروژه های حیاتی نیمه کاره رها شوند.
وی گفت: حق این مردم نیست قبلا می‌گفتند دولت هماهنگ نیست الان که دولت هماهنگ است و خدا را شکر با توجه به آمارهایی که مسئولین استان از جذب اعتبار میدهند اعتبارهای خوبی هست پس چرا این طرح‌ها به دست فراموشی سپرده می شود،  این پروژه  مخازنش بالادست روستا آماده شده لوله کشی روستا تا مرحله کنتور گذاری آماده شده حق انشعاب اهالی روستا خریداری شده خط اصلی چشمه تا مخازن آماده شده بهسازی و ایمن سازی چشمه اتاقک برق و محل نگهداری دستگاه پمپاژ اجرا و تکمیل شده و نزدیک به چند سال است این پروژه رها شده است.
وی خاطرنشان کرد: چرا باید بیت المال اینطور نابود شود تا زمانی که بخواهند از این پروژه  بهره‌برداری کنند این‌ها همه نابود می شود جهت بهره برداری از این پروژه نیاز به خط برق به فاصله ۱۰۰ متر و یک ترانس برق و دستگاه پمپاژ دارند مگر هزینه آن چه قدر است چرا ادارات با هم تعامل ندارند چرا مشکلات را پیگیری نمی‌کنند چرا باید مردم این همه اذیت بشوند استاندار به عنوان مقام ارشد اجرایی استان باید این موضوع را به جد پیگیری کند وبا مراجعه دهیار و شورا به اداره کل و عدم اقدام به اجرای آن به اداره کل بازرسی مراجعه کردند و علیرغم بازتاب رسانه‌ای که کارساز نشد به دفتر مدیرکل امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو و نامه مکتوبی که آقای اتابک و جعفری مدیرعامل و هیئت مدیره وقت آبفای کشور به شرکت مادر آب و فاضلاب نوشتند ولی پیگیری نکردند باز هم پروژه نیمه کاره رها شد چرا جناب آقای برخه توجه نمی کنند؟ روستای کمردوغ علیرغم جمعیت بالایی که دارد روزانه شاهد گردشگرانی است که از سراسر کشور مراجعه می‌کنند و نداشتن آب آشامیدنی صورت خوشی به این منطقه نشان نداده و کماکان با تانکر سیار و بعضاً با الاغ مردم مجبور به تهیه ی آب شرب خود هستند.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: تمام همت بعضی از مدیران کل ما جابجا کردن مدیران است تا حالا چند مدیرکل و استاندار و نماینده با این پروژه ها عوض شدند اما متاسفانه این پروژه هنوز به بهره برداری نرسیده انتظار مردم این بخش شهید پرور از مسئولین استان از مدیرکل آب و فاضلاب و معاون عمرانی استاندار این است که با خون این شهدا به این جایگاه رسیدیم به حرمت خون همین شهدا صادقانه کار کنیم.
بذرافشان عنوان کرد: فاطمیه نام روزهایی است که دوستداران اهل بیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا عزاداری می کنند برترین بانوی اسلام و اولین شهید راه ولایت است حضرت زهرا کامل ترین و برترین بانوی عالم است که به عنوان دختر مادر و همسر معصوم با القاب و کنیه های مختلف مثل سیدة نساء العالمین مثل ام الائمه مثل ام ابیها شناخته می شود یکی از مناسبت های مهم مذهبی در بین شیعیان جهان بر پایی مراسمات در ایام شهادت آن بانوی مقدس است یکی از وظایف اصلی ما در حال حاضر دعوت از مداحان و سخنوران است که در مساجد و هیئت‌های ها و جلسات خانگی برنامه و مراسمی در شان این شهیده راه ولایت داشته باشند. اینکه ما فقط مسجد و هیئت  و آن مکان برگزاری مراسم را سیاه پوش کنیم درست نیست.
وی ادامه داد: برنامه‌ای در شان این بانوی بزرگوار برگزار شود، تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی چه در سطح شهر چه در سطح روستا و هیئت امناها و هیئت‌های مذهبی باید نهایت تلاش خود را انجام دهند فاطمیه کارکردی به گستره ابعاد جهانی دارد و می‌تواند در جهان امروز شیعه و بلکه اسلام را از بحران های فرهنگی و اجتماعی نجات دهد چون ما اگر توجه کنیم در این ایام شاهد بر پایی دانشگاه فاطمیه هستیم که در آن سبک زندگی اسلامی چه در حوزه فردی چه در حوزه اجتماعی چه در حوزه سیاسی برای همه مردم و به خصوص زنان و دختران مسلمان تبدیل می گردد یکی از مفاهیم مورد تاکید در جامعه ما بحث عفاف و حجاب در صحنه اجتماع و در برخورد با مردان نامحرم است.
وی گفت: در حال حاضر چیزی که به عینه مشخص و واقعاً باید به نحو احسن برای این امر مهم تلاش شد و نهادهای فرهنگی و همه ما مردم باید تلاش کنیم بحث عفاف وحجاب است که متاسفانه فرهنگ اصیل اسلامی به خاطر بی در و پیکری فضای مجازی به فرهنگ غربی تبدیل شده و در تمامی مکان های عمومی هم افرادی بدون حجاب دیده می‌شوند.
وی گفت: حضرت زهرا (س) کامل ترین و برترین بانوی عالم است در موقعیت ها و مناسبت های مرتبط با شخصیت ایشان از وی به عنوان الگویی برای تمامی زنان و به خصوص زنان مسلمان یاد می‌شود زندگی این بانوی بزرگوار سرشار از نکات و درس های ناب در راستای عینیت بخشی به شعار اخلاق و حجاب در برخوردهای اجتماعی و بهترین اسوه برای نشان دادن حدود و کیفیت ظهور و بروز زن مسلمان در اجتماع است.
این خطیب جمعه گفت: بزرگداشت ایام فاطمیه فرصتی است برای نقل حماسه فاطمی در دفاع از ولایت ایام فاطمیه فرصتی است برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی ایام فاطمیه فرصتی است برای احیای سیره فاطمی در تمامی ابعاد فردی و خانوادگی و اجتماعی رکن اصلی و اساسی و زیربنایی فرهنگی در هر جامعه ای مادر است.
بذرافشان به تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی از جمله کارهای مدبرانه و حکیمانه امام خمینی(ره) بود که آثار و نتایج فراوانی به دنبال داشت تشکیل نهضت سواد آموزی از برکات انقلاب اسلامی بود که تحول بزرگی در کشور ما به وجود آورد یکی از مسائلی که در دین اسلام به آن تاکید فراوان شده بحث تعلیم و تربیت است دین اسلام در همان آغاز به کار خود با از بین بردن جهل و بی سوادی پرداخت و تعلیم و تربیت را به عنوان برنامه الهی و پسندیده به مردم معرفی کرد.
وی گفت: اسلام دین بیداری است دین روشنگری و آگاهی است و موضوع جهل و بیسوادی را محکوم می‌کند و همه را به فراگرفتن دانش تشویق می‌کند اگر تاریخ کشورمان را بررسی کنیم می بینیم که در حکومت های گذشته آموزش همگانی نبوده و همه اقشار جامعه نمی توانستند از نعمت علم و تحصیل برخوردار باشند در برخی حکومت ها جز درباریان و اشراف دیگران از آموختن محروم بودند.
امام جمعه گچساران گفت: در فتنه انگیزی های اخیر یکی از اهداف دشمن تلاش برای ناامیدی مردم است و دشمن تلاش کرد چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی با سیاهنمایی، دروغ پراکنی و فتنه انگیزی ناامیدی را در جامعه ایجاد کند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته اظهارکرد: انسان ها گاهی دانسته و یا نادانسته مرتکب خلاف دستورات پرورگار و تضییع حقوق مردم و بردن آبروی مردم می شوند که اینگونه انسان ها باید از رفتار و گفتارشان بترسند چراکه خداوند محور و معیاری برای انسان ها همچون صراط مستقیم قرار داده است.
وی افزود: بنابراین در صراط مستقیم با آبروی مردم بازی نمی شود و هر انسانی مواظب است که خلاف شرع و دستورات خداوند قدمی برندارد. پس شایسته است انسان ها برای فردای قیامت شان توشه ای برگیرند و نیز انسان باید پاره ای از وقتش را به کسب معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام قرار دهد.
امام جمعه گچساران ادامه داد:درخصوص فتنه انگیزی های اخیر دشمنان باید عرض کرد که یکی از اهداف دشمن تلاش برای ناامیدی مردم است و دشمن تلاش کرد چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی با سیاهنمایی، دروغ پراکنی و فتنه انگیزی ناامیدی را در جامعه ایجاد کند.
حجت الاسلام جازی تصریح کرد:مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین فرمودند یکی از بزرگترین نعمت های الهی همان اعتماد به نفسی است که در مردم وجود دارد، درست است که مشکلات معیشتی و اقتصادی در کشورمان وجود دارد اما جمهوری اسلامی همچنان به مسیر توسعه و پیشرفتش ادامه می دهد و امیدواریم که با تلاش مسئولین مشکلات هم هرچه زودتر مرتفع شوند.
خطیب جمعه گچساران اظهار کرد: دشمن به تعبیری ثبات ندارد و مستاصل شده است و ایران اسلامی چون پناهگاهی بنام خداوند و اهل بیت(ع) دارد از دشمنان واهمه ای ندارد،مقام معظم رهبری بازهم فرمودند که تلاش کنید از این سرمایه بزرگ الهی و تکیه گاه مردمی به شایستگی بهره ببرید و باید همت کرد که دشمنان نتوانند در جامعه ناامیدی ایجاد کنند.
وی افزود: اگر چه دشمن کارخانه دروغ سازی درست کرد تا بین ملت بزرگ ایران اسلامی تفرقه ایجاد کند، اما نمی دانند که این مملکت با عنایت امام زمان (عج) با عزت و اقتدار به حرکتش تا ایجاد تمدن نوین اسلامی ادامه می دهد،اما برای طی این مسیر لازم است که هوشیار باشیم و چشم بصیرت مان را تقویت کنیم.
امام جمعه گچساران گفت: یکشنبه چهارم دی ماه میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام است که به همه یکتاپرستان و مسیحیان در سطح جهان تبریک می گویم روز پنجم دی ماه هم روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است که همه چه مسئول و چه غیرمسئول باید بدانیم که دفع خطر محتمل عقلا واجب است پس لازم است به نکات پیشگیرانه قبل از وقوع رخدادهای طبیعی نیز توجه کنیم.
خطیب جمعه گچساران در ادامه بیان کرد: روز پنجم دیماه نیز سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی نامگذاری شده است و این روز را گرامی می داریم و برای این عزیزان هم آرزوی موفقیت و سلامتی داریم روز سه شنبه نیز سوم جمادی الثانی شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها است و تشکر می کنم از همه عزیزانی که در این ایام مجالس عزاداری برپا داشته و دارند.
حجت الاسلام حجازی خاطرنشان کرد: در روز ششم دی ماه نیز شهید والامقامی از شهدای بزرگ تازه تفحص شده دفاع مقدس(شهید خوشنام) در شهرستان گچساران تشییع و خاکسپاری خواهند شد(دهستان لیشتر)و از همه اقشار مختلف مردم برای برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین نیز دعوت می شود.
وی افزود:هفتم دی ماه نیز سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام(ره)است و نکته اینکه پیشنهاد تشکیل نهضت سوادآموزی نیز به پیشنهاد شهید گچسارانی "نوروز علی جلیل پور" بوده است و لازم است که شهداء را بیشتر بشناسیم و اگر از جایگاه ولایت به درست تبعیت کنیم قطعا دنیا و آخرت خوبی هم خواهیم داشت.
امام جمعه بهمئی گفت: مسئولان استان بگویند کدام یک از مصوبات سفر اجرا شد؟ در حوزه اشتغال و راه اندازی کارخانه ها و فعال سازی معادن و ساخت مسکن چه اتفاقی افتاده است؟
حجت الاسلام صلواتی اظهار کرد: راه های کسب تقوا تقویت ایمان است تقوا اساس کار است تقویت ایمان به انجام اعمال صالح و قصد قربت است رعایت تقوا برخواسته از ایمان است باید خداشناسی ،خودشناسی ،نبی شناسی ،امام شناسی ،راه شناسی ،شیطان شناسی و معادشناسی داشته باشیم تا اهل ایمان شویم.
وی گفت: باید برای به دست آوردن ملکه تقوا تمرین کنیم تقوا با تلاوت قرآن با شرکت در مجالس معنوی و مذهبی و با کنترل زبان و اعضا و جوارح بدن بدست می آوریم برای بدست آوردن تقوا اول باید از خودمان مراقب کنیم.
امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: امروز توفیق پیدا کردیم تا میزبان دو شهید گمنام باشیم شهدای گمنام خیر کثیر را نصیب ما می‌کنند تکریم شهیدان تکریم ایثار و اخلاص است شهیدان پرچم استقلال و شرف این کشور هستند.
حجت الاسلام صلواتی خاطر نشان کرد: در قرآن مجید حدود ده آیه درباره کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند وجود دارد از جمله مسائلی که در این آیات مطرح میشود زنده بودن شهید، رزق شهید آمرزش گناهان شهید و رستگاری است.
وی ادامه داد: یکی از لوازم زنده بودن شهید تاثیرگذاری شهید است شهدا تاثیرگذار هستند راه شهیدان را باید با امید و دلگرمی ادامه بدهیم دشمن می‌خواهد ما را بترساند شهیدان می‌گویند نترسید این پیام همیشگی شهیدان است شهدا مایه رونق حیات معنوی در کشور ما هستند نطق شهید بعد از شهید شدن باز می‌شود.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: امروز باید جامعه ما پیام شهیدان را بشنود تا وقتی شما پای نصرت الهی، پای نصرت دین خدا و ولایت الله هستید نصرت خدا شامل حال شما می‌شود اگر پیام شهیدان را بشنویم دیگر گرایش به غرب و شرق، دشمنان، شرک و کفر پیدا نخواهیم کرد.
وی افزود: دنیا بازار، مردم معامله گر، فروشنده مردم و خریدار خداوند است متاع معامله مال و جان و بهای آن بهشت است اگر به خدا بفروشیم سراسر سود و اگر به غیرخدا بفروشیم یک سره خسارت است.
هدف نهایی انقلاب اسلامی پیشرفت است در نگاه لیبرال دموکراسی غرب و غیر دینی پیشرفت تنها در بعد مادی است در نظر آنها پیشرفت در ثروت ،علم ، نظامی و فناوری است اما در منطق اسلام پیشرفت ابعاد بیشتری دارد.
وی افزود: پیشرفت در علم، اخلاق ،عدالت ،رفاه امامی ،اقتصاد ، عزت ،اعتبار بین المللی ،استقلال سیاسی، در عبودیت و تقرب به خدا یعنی جنبه های معنوی و الهی مد نظر است دنیا و آخرت مد نظر است مصداق عینی این پیشرفت ها ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: هدف ملت ایران و انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است یک رکن اساسی پیشرفت امکانات مادی است اما کافی نیست ممکن است یک کشور امکانات زیادی داشته باشد اما به رشد و پیشرفت نرسد‌.
وی ادامه داد: قوه محرکه پیشرفت امید است‌ مسئولان نباید نا امید شوند مردم نا امید نباشید نیاز اساسی خیلی از مسئولین امید است از وجود مسئولین نا امید و مایوس ناکارآمدی ،ناتوانی و مشکلات بوجود می آید امروز بزرگترین معروف تزریق امید است خداوند متعال اولین عنصر امید است.
وی گفت: عنایت های معصومین و اهل بیت عصمت و طهارت دومین عنصر امید است ایران اسلامی حرم اهل بیت است حضرت زهرا(س) ما را تنها نخواهد گذاشت مردم وفا دار سومین عنصر امید است دور کردن مردم از اسلام ناب، انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه تمام تلاش دشمن در طول ۴۰ سال گذشته بود دشمن آرزو میکند ما علی زمانه را تنها بگذاریم اما این آرزو را به گور خواهند برد.
خطیب نماز جمعه شهرستان بهمئی افزود: جوانان مومن ،مستقل و جهادی چهارمین عنصر امید هستند مسئولین باید به جوانان توجه کنند نیروهای مسلح توانمند اهل ایمان و آماده پنجمین عنصر امید هستند دشمن از این فرزندان ایران اسلامی می ترسد نعمت والای رهبری حکیم مقتدر بصیر زمان شناس دشمن شناس و مورد عنایت خدای متعال و حضرت بقیة الله حضرت آیت الله عظما امام خامنه ای ششمین عنصر امید است.
وی گفت: شهدا هفتمین عنصر امید هستند شهدا دل ها را به هم نزدیک میکنند دل ها و فکر ها را روشن میکنند ما با این عناصر هیچ جای نگرانی نداریم مطلب دوم: این روزها رژیم غاصب صهیونیستی با گدایی کردن به دنبال کسب وجاهت و مشروعیت و به دنبال عادی سازی روابط با عربستان است رژیم عربستان نیز علاقه مند به روابط با این غده سرطانی است اما از ترس افکار عمومی و از دست دادن جایگاه خود در جهان اسلام این را علنی نمی‌کند.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: جام جهانی قطر نمایش تنفر عمومی از اسرائیل و حمایت قاطع از فلسطین بود آل سعود بداند جلب رضایت رژیم صهیونیستی امنیت آل سعود را تامین نخواهد کرد همانطور که امارات در برابر حملات انصار الله تنها ماند تعبیری که می توان گفت کوری عصاکش کور دیگر شده است بن سلمان میخواهد برای به قدرت رسیدن متکی به دشمنان حرمین شریفین و از طرفی به آرمان فلسطین خیانت کند یک دولت مستبد، دیکتاتور ظالم وابسته که دشمنان اسلام و قرآن برای این دولت امکانات و تجهیزات فراهم میکند.
وی گفت: از دل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دشمنان قرآن و عترت احمقان این خیانت ها محرومیت بن سلمان از حکومت است رژیم آل سعود بداند متکی شدن به غیرخدا ،به دشمنان قرآن و عترت ،اعتماد و تکیه بر قدرت های مستکبر و دلخوش کردن به آنها زمینه ی نابودی آل سعود را فراهم میکند یکی از مناسبت های این هفته(دوشنبه ۵ دی ماه ) روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است ‌.
امام جمعه شهرستان بهمئی افزود: ابتدا باید به فکر ایمن سازی مراکز جمعیتی مانند مدارس و مراکز درمانی باشیم مهم آموزش همگانی است باید به بیمه حوادث توجه کنیم نظارت بر مقام سازی بناها و زیرساخت ها میتواند از خسارت ها جلوگیری کند.
حجت الاسلام صلواتی گفت: یکی از توفیقات این دولت احیای امید و اعتماد مردم است سفرهای استانی یکی از کارهای با ارزش دولت است این حق مردم است که بدانند کدام یک از وعده‌ها و قول های رئیس جمهور محقق شد.
امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان ۱۲۷ طرح زیربنایی زیرساختی و توسعه محور برای محرومیت زدایی و توسعه استان با متمم سفر با اعتباری حدود ۷ هزار میلیارد تومان تصویب شد مسئولان استان بگویند کدام یک از مصوبات سفر اجرا شد؟ در حوزه اشتغال و راه اندازی کارخانه ها و فعال سازی معادن و ساخت مسکن چه اتفاقی افتاده است؟
وی خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت های فراوانی دارد با فعال سازی معادن و ایجاد کارخانه و توسعه ی صنایع و شرکت های خلاق اشتغال و تولید رونق پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام صلواتی گفت: مسئولان استان در این راستا چه اقداماتی انجام دادند؟ برای شهرستان بهمئی چه اقداماتی انجام شد؟ تریبون نماز جمعه در اختیار مسئولین و دولت مردان است بیایند به مردم گزارش دهند چه اقداماتی انجام داده‌اند.
 حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه های نماز جمعه سوق با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: در زندگی حضرت فاطمه زهرا یک نکته است که باید به آن توجه کرد آن هم جمع بین زندگی یک  زن مسلمان در رفتار با شوهر و فرزندانش و انجام وظایف در خانه از یک طرف وظایف یک انسان مجاهد خستگی ناپذیر در برخورد با مسائل سیاسی مهم بعد از رحلت پیامبر که به مسجد می آید و سخنرانی و موضع گیری می کند و حرف می زند و یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر و سختی تحمل کن است و بین عبادت به پا دارنده نماز در شبهای تار و قیام کننده لله و خاضع و خاشع برای پروردگار در محراب، عبادت این زن جوان مانند اولیای الهی با خدا رازو نیاز می کند.
وی افزود: این سه بعد را با هم جمع کردن  نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه زهرا هست بعضی‌ها خیال می کنند انسانی که مشغول به عبادت است نمی تواند یک انسان سیاسی باشد و  یا کسی که  اهل سیاست است و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعال دارد نمی تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری باشد و خیال می‌کنند اینها با هم منافات دارد در حالی که از نظر اسلام منافات ندارند بلکه به شخصیت انسان هم کمک میکنند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همه اینها را با هم داشت.
این خطیب جمعه گفت: جمهوری آذربایجان و ترکیه و روزهای گذشته اقدام به برگزاری رزمایش به عنوان مشت برادری در کنار رود ارس کردند دولت باکو یکی از وابسته ترین دولت ها به لابی صهیونیستی وبه نوعی  سیاست‌های  صهیونیسم را در منطقه دنبال می‌کند رزمایش مشترک اخیر به نوعی ارسال پیام به غرب و صهیونیسم جهانی مبنی بر تداوم سیاست های آنان در منطقه است حرکات در مرزهای غربی و شمال ایران نتیجه ای جز افزایش تنش در منطقه ندارد و به نوعی تهدیدهایی متوجه مرزهای ما خواهد شد.
وی گفت: پاسخ ایران به این گونه اقدامات متناسب با آن محکم و قاطع خواهد بود جمهوری اسلامی ایران در برابر این گونه تحرکات با هیچ  دولتی تعارف ندارد و با کوچکترین اقدام پاسخ کوبنده و پشیمان کننده به دشمنان خواهد داد.
کیانی اصل به نقش رژیم غاصب صهیونیستی در اغتشاشات اخیر اشاره و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی همواره دو اهداف راهبردی را در قبال ایران گرفته است یک توقف پیشرفت صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و دوم توقف قدرت نظامی ایران رکن این راهبرد نافرمانی مدنی و ایجاد جنگ داخلی در داخل کشور و انهدام مراکز صنعتی و اقتصادی و حتی حمله به تاسیسات هسته ای است در راستای این راهبری آمریکا کمک یک و نیم میلیارد دلاری را در اختیار این رژیم قرار داده است از  نظر  صهیونیستها مردم ایران باید به جان هم بیفتند و هم عملیات ترور و خرابکاری به عنوان مکمل آن اجرا شود طبق این راهبری باید به قدری به مردم فشار آورد که  آنها در دو جبهه وارد جنگ با ملت ایران شوند،جنگ با حاکمیت و دوم جنگ مردم با خودشان.
وی گفت:  قدر نعمت امنیت را بدانیم از منظر اسلامی امنیت اجتماعی یکی از بزرگترین و بهترین نعمت های الهی است که با نعمت سلامتی و تندرستی برابری می کند و همه مردم به آن نیاز دارند و بدون آن شادی در زندگی بی مفهوم است دو نعمتی هستند که  بسیاری از اوقات ناسپاسی می شوند آن (نعمتان مجهولتان الصحه و الامان) در سوره  مبارکه قریش این دستور صادر می شود باید از پروردگار این خانه طاعت کنید نکته مهمی نهفته است و آن اینکه پیش نیاز  این دستور  و تحقق حکومت الهی ارائه  دو موهبت بزرگ به مردم است همان خدایی که شما را از گرسنگی نجات داد و از ناامنی رهایی ببخشید، این آیات کوتاه گویای  این حقیقت است که  از منظر توحیدی حکومت اسلامی باید خدمت به  مردم را در رأس خدمات خود  قرار دهد این  دو خدمت عبارتند (از معیشت و امنیت )حکومت باید معیشت و امنیت را برای مردم تامین می‌کند.
امام جمعه چرام گفت: بیش از یک دهه است خانوادهای شهداء اظهار گلایه می کنند اما سخن این عزیزان تا حال عملی نشده است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه انی هفته اظهار کرد: گلزارهای مطهر شهداء  نمایشگاه و میعادگاهی به عنوان اصلی‌ترین یادمان  دفاع‌مقدس هستند. شعار‌های حک شده بر سنگ‌هایش، آثاری هنرمندانه بر اساس حال و هوای خانواده‌ها و بازماندگان شهدا و تحت تاثیر فضای قهرمانانه و حماسی دفاع مقدس بود.
وی گفت: مدیران و مجریان طرح یکسان سازی قبور شهدا با ادعای حفظ میراث شهدا، جلب رضایت خانواده‌های شهدا و همچنین تکریم آرمان‌های دفاع مقدس، اقدام به تخریب و محو آثار شهدا کردند.
افشار گفت: نمی‌دانم موقع تخریب بنای سابق و تجدید این بناء فعلی چطور رضایت پدران و مادران شهدا را جلب کردند اما این ناراحتی کنونی خانوادهای شهدای چرام از وضعیت قبور مطهر شهداء ، نشانگر عدم برآورده شدن خواسته های خانواده های معظم شاهد و ایثارگر است.
وی افزود: فرماندار محترم اعتبار مختصری گذاشته اند که باید تشکر کرد اما هنوز تخصیص آن مشخص نشده مدیرکل بنیاد شهید استان که خود فرزند شهید است و برایمان قابل احترام است در این زمینه تدبیری بیندیشد بیش از یک دهه است خانوادهای شهداء اظهار گلایه می کنند اما سخن این عزیزان تا حال عملی نشده است.
افشار خاطرنشان کرد: در اکثر مراکز شهرستان که دیده ام فضایی مسقف بر قبور مطهر شهداء ایجاد شده است اما چرام از این امر مستثنی است و این خواسته زیادی بر ۳۸ قبر مطهر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1