تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۵۸۴۱
کارشناس فضای مجازی:

دیدن فیلم های غیراخلاقی مساوی با همان میزان مصرف هروئین است

۱
۰
دیدن فیلم های غیراخلاقی مساوی با همان میزان مصرف هروئین است
کبنا ؛آل داوود گفت: عمده مشکلات ما در آسیب های اجتماعی از اینجا نشأت می گیرد که حکمرانی فضای مجازی نداریم.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید علیرضا آل داوود کارشناس فضای مجازی در همایش آسیب های نوپدید در دانشگاه فرهنگیان یاسوج گفت: توصیه من این است که پژوهشگران مستند «معضل اجتماعی» ندفلیکس را ببینند تا با واقعیات وخیم در خصوص فضای مجازی بیشتر آشنا شوند.
آل داوود در جمع دانشجویان، اساتید و پژوهشگران در سالن شهید ایزدپناه دانشگاه فرهنگیان یاسوج افزود: ما در دنیای هوشمندی هستیم که از طریق گوشی های هوشمند احاطه شده ایم، نظریه ای درخصوص فرهنگ کالاها و صنایع وجود دارد که می گوید صنایع و کالاها فرهنگ خود را با خود حمل می کنند و این به فرهنگ ما اسیب وارد کرده است.
وی با اشاره به محدودیت هایی که کشورهای اروپایی برای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، افزود: اروپا با قوانینی که برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تدوین کرده محدودیت هایی برای آنها قائل شده، بطوری که ذیل قانون حفاظت اطلاعات اتحادیه اروپا که در سال 2018 اجرایی شد تا امروز 4 میلیارد دلار گوگل را جریمه و محکوم کرده است.
این کارشناس فضای مجازی گفت: شبکه واتس آپ در 16 کشور اروپایی برای افراد زیر 16 سال ممنوع است.
شبکه های اجتماعی جنگ شناختی و ادراکی راه می اندازند و از سوگیری های شناختی مخاطبان خود سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در تغییر دیدگاه مخاطبان، گفت: رسانه ها درصدد تغییر رفتار و ذائقه افراد هستند و زاویه دید مخاطبان را جهت دهی می کنند.
آل داوود اضافه کرد: دو دیدگاه در خصوص رسانه ها وجود دارد، اول دیدگاه شیفته فناوری است، این دیدگاه معتقد است که فناوری دنیا را فراگرفته و ما نمی توانیم جلوی آن را بگیریم، ولی نگاه دیگری هم وجود دارد.
وی گفت: اسلام به فناوری دید قابلیت محور دارد و واکسیناسیون جامعه با این دیدگاه ایجاد می شود.
آل داوود با اشاره به جریمه و محدودیت گوگل در کشورهای اروپایی گفت: اتحادیه اروپا برای فعالیت توییتر محدودیت قرار داده و سه محدودیت شامل کنترل جنبش های اجتماعی، تصاویر پورن، حمایت از شرکت های اروپایی و عدم تبلیغ شرکت های آمریکایی بوده است.
وی با اشاره به پایین بودن سواد رسانه ای در سطح کشور، گفت: بر اساس پژوهشی که در دانشگاه تهران انجام شد نمره سواد رسانه ای در کشور 12 از 100 است.
این کارشناس فضای مجازی با اشاره به جدی بودن اعتیادهای اینترنتی در کل جهان و ایران گفت: اولین بیمارستان ترک اعتیاد اینترنتی در انگلستان و بعد در آمریکا راه اندازی شده است.
آل داوود در خصوص آسیب های نوپدید در کشور گفت: مواد مخدری مثل شیشه و کراک در مقابل اثرات جبران ناپذیر اعتیاد اینترنتی هیچ چیزی نیست، پژوهشی عصب شناختی انجام گرفته که بر اساس آن 10 دقیقه دیدن فیلم های غیراخلاقی جنسی مساوی با همان میزان مصرف هروئین است. همان بخش از مغز که در زمان مصرف مواد فعال می شود، در زمان دیدن چنین فیلمی فعال می شود.
وی گفت: پیامدهای چنین مسائلی بصورت اعتیاد به دیدن فیلم های جنسی غیراخلاقی نمود پیدا می کند، بصورت افسردگی و خودکشی و دیگر آسیب ها نمود پیدا می کند و پژوهشگران باید روی این موضوعات کار کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

France
...، همینطور تاثیر قرارگرفتن افراد نالایق و فاقد فهم و شعور انسانی در مسئولیت ها و همینطور تاثیر فقر و بدبختی بر زندگی مردم و همینطور تاثیر اینکه نخبگان به حاشیه رانده شده و امثال تو و رائفی پور نظریه پردازی کنند و ................ اگر فقط اولین جمله متن بالا درست باشد خودمان را حلق آویز کرده و آتش بزنیم بهتر است تا به این زندگی نکبتی و ذلت بار ادامه دهیم ، وای به روزگارمان که اینقدر بی غیرت شده ایم ، مگر ما امام حسینی نبودیم ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1