تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۵۵۷۸۸
بخشدار دیشموک خبر داد

گلایه مردم دیشموک از آب شرب / آب‌ شرب‌مان بد مزه، تلخ و شور است

۰
گلایه مردم دیشموک از آب شرب / آب‌ شرب‌مان بد مزه، تلخ و شور است
کبنا ؛بخشدار دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم بخش دیشموک و روستا‌های اطراف آن از انجیره تا درغک، اسفندان، دهگرو و دیگر روستا‌ها با بحران بد مزگی آب مواجه‌اند به گونه‌ای به خاطر شوری، بدمزگی و تلخی مراجعات روزانه چندین نفری به این بخشداری را شاهد هستیم.
علی رضا نوروزی اظهار داشت: مشکل آب این بخش یکی از مشکلات مهم است و مردم منطقه گاهی مجبورند با دبه‌های ۲۰ لیتری از روستا‌ها و چشمه‌های اطراف آب آشامیدنی خود را تأمین کنند.
وی افزود: قرار است با اجرای پروژه آب گندمکار و احداث ۲ منبع مشکل آب دیشموک و روستا‌های اطراف آن رفع شود که می‌طلبند این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد.
بخشدار دیشموک تصریح کرد: به منظور اجرای پروژه گود‌برداری و جاده دسترسی در حال انجام و گودبرداری دو منبع بزرگ آن در سرگچ و رخ ریش انجام گرفته اما عملاً کار ساخت منبع آب هنوز انجام نشده و مساعدت بیش از پیش متولیان امر را می‌طلبد.
نوروزی ابراز داشت: دیشموک ۶ پروژه مهم زیرساختی دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها طرح آب گندمکار است که با به ثمر نشستن این پروژه‌ها شاهد تحول عظیم در وضعیت آب شرب دو بخش دیشموک و قلعه رئیسی با پیش‌بینی جمعیت بالای ۶۰ هزار نفری خواهیم بود.
وی ادامه داد: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر آبان ماه خود به دیشموک قول ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تزریق به این پروژه را داد اما با توجه به بحران آب در بخش دیشموک می‌طلبد کار سریع‌تر انجام شود.
اکنون منبع تأمین آب شرب مناطق چارؤسا و دیشموک از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق فارتق و بنگیر امامزاده می‌رسالار (ع ) تأمین می‌شوند.
ایرنا در پایان نوشت: دیشموک از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۴ روستا دارد که از این تعداد ۷۴ روستا دارای سکنه هستند و مابقی تنها در تابستان و بهار دارای سکنه می‌شود، همچنین ۳۸ روستا در این بخش دارای دهیاری‌اند. ۱۶ هزار نفر در روستا‌های بخش دیشموک سکونت دارند و بالغ بر ۲۸ هزار نفر در بخش و شهر دیشموک ساکن هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1