تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۴۵۵۷۱۷
با انتشار مطلبی مطرح شد

پاسخ اداره‌کل محیط زیست: پساب خروجی بیمارستان امام سجاد (ع) پارامتر‌های آلودگی را ندارد

۰
پاسخ اداره‌کل محیط زیست: پساب خروجی بیمارستان امام سجاد پارامتر‌های آلودگی را ندارد
کبنا ؛محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال متنی به خبر «تخلیه فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) در رودخانه بشار» واکنش نشان داد و نوشت: در سنوات گذشته پساب این بیمارستان بعلت برخی نواقصات سیستمی آلوده بود که پس از اخطاریه مدت دار و عدم رفع آلودگی موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و نهایتاً منجر به محکومیت مسئولین وقت بیمارستان شد اما در حال حاضر آخرین نتایج این پساب دال بر عدم آلودگی است.
اداره روابط عمومی: آخرین نتایج آنالیز پساب بیمارستان توسط آزمایشگاه معتمد و اداره آزمایشگاه محیط زیست استان حاکی از بی‌خطر بودن این پساب است. پس از انتشار خبری با کد ۴۵۵۵۲۷ تحت عنوان  «تخلیه فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) به رودخانه بشار؛ شایعه یا واقعیت؟  دستگاه‌ها تکلیف را روشن کنند؟» برروی خروجی سایت تحلیلی خبری کبنا نیوز و مطالبه شفاف‌سازی بحق نگارنده خبر، هادی سینایی، رئیس اداره روابط عمومی وامور رسانه حفاظت محیط زیست استان در واکنش به این خبر گفت: در جلسه امروز مبارزه با فساد و شفافیت کاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست خطا به همکاران، تکریم ارباب رجوع، رضایتمندی مردم در مبارزه با فساد و شفاف‌سازی را اولویت کاری همکاران بیان داشت و گفت: تلاش گردد مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در سرلوحه کار همکاران قرار گیرد.
بر همین اساس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، بعنوان پل ارتباطی مردم با دستگاه، شفاف‌سازی در حوزه پساب بیمارستان امام سجاد (ع) را وظیفه خود دانست و در یک جوابیه آورده است: محیط زیست بعنوان یک دستگاه حاکمیتی با ۲ اهرم نظارتی شامل اداره آزمایشگاه محیط زیست و آزمایشگاه معتمد، بصورت دوره‌ای بر پساب بیمارستان نظارت دارد.
سینایی افزود: پساب‌های تولیدی نهایتاً باید در جایی تخلیه شوند. پساب تولیدی این بیمارستان پس از رفع آلودگی به چندین حلقه چاه اختصاصی بیمارستان کنار جاده میریزد و گاهی بصورت مقطعه‌ای پس از پر شدن چاه و سرریز شدن در حاشیه جاده وارد رودخانه می‌شود. سینایی افزود: از منظر بهداشت عمومی، سرریز شدن چاه و حرکت پساب در امتداد جاده بیمارستان مورد انتقاد است که مسئولین بیمارستان موظفند رفع ایراد نمایند، اما آنچیزی که مهم‌تر بنظر می‌رسد، آلوده بودن یا نبودن پساب قبل از ورد به چاه است که پارامتر‌ها و معیار‌های محیط زیستی هر دو آزمایشگاه دال بر آلوده نبودن پساب است.
رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سلامتی مردم خط قرمز محیط زیست است، تأکید کرد: در سنوات گذشته پساب این بیمارستان بعلت برخی نواقصات سیستمی آلوده بود که پس از اخطاریه مدت دار و عدم رفع آلودگی موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری و نهایتاً منجر به محکومیت مسئولین وقت بیمارستان شد اما در حال حاضر آخرین نتایج این پساب دال بر عدم آلودگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1