تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۵۵۳۴۸

مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی شد

۱
۰
مجلس وارد بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی شد
کبنا ؛از دقایقی پیش بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در مجلس شروع شد.
به گزارش کبنا، محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح روال بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه امروز چهارشنبه مجلس گفت: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور برای دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرصت دارند اما با توجه به این‌که تاکنون تشریف نیاورده‌اند از این بخش فعلا عبور می‌کنیم.
وی ادامه داد: ابتدا سخنگویان کمیسیون‌های کشاورزی و عمران گزارش خود را به مدت پنج دقیقه ارائه می‌کنند، بعد دو نفر از نمایندگان موافق و مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به اظهارنظر می‌پردازند در انتها آقای بذرپاش وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه برای دفاع از برنامه های خود فرصت دارد.
در جلسه امروز مخبر معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشاورزی و ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رئیس جمهور حضور دارند.
در جلسه علنی روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی، نامه رسمی معرفی «مهرداد بذرپاش» از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اعلام وصول شد.
آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در این نامه با اشاره به اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بذرپاش را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
بذرپاش از روز گذشته در کمیسیون‌های مجلس از جمله کشاورزی، اقتصادی، عمران و انرژی برای ارائه برنامه‌های خود حاضر شده که خبرهای منتشر شده از این کمیسیون‌ها حاکی از رای موافق قاطبه نمایندگان به برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است.
پیش از این سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که با درخواست دولت جلسه رای اعتماد به «مهردادبذرپاش» گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی روز چهارشنبه شانزدهم آذرماه برگزار می‌شود.
این در حالی است که پیش از این رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد را از مجلس برای حضور در کابینه دولت سیزدهم کسب کرده بود ولی در روزهای اخیر به دلیل شرایط جسمی از این سمت استعفاء کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

United Kingdom
اولا رئیس جمهور آیت الله نیست دوما مجلس از دولت ضعیفتر دولت از مجلس ضعیفتر هر دو پایداریچی ها هستند و دولت و مجلس یک دوره ای مملکت را خراب کردند خدا بخیر بگذراند
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1