کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری‌ها گلایه کرد

بی تفاوتی شهرداری‌ها نسبت به حوزه فرهنگ

30 آبان 1401 ساعت 9:00

کبری اخلاقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت فرهنگی شهرداری‌های ۱۹‌گانه این استان اصلاً رضایت بخش نیست.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف شهرداری‌ها را فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها به بهانه واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی و نبود اعتبار، ‌شانه خالی می‌کنند و واقعیت امر عملکرد‌ها در این حوزه رضایت بخش نیست.
اخلاقی از نبود هرگونه خدمات لازم برای فرهنگ‌سازی به خصوص هویت بخشی بصری برای کودکان توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ارائه خدمات لازم به کودکان کار، برخی زنان، متکدیان و معتادان بی‌تفاوت هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز فرهنگی و هنری شامل ۱۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۷ کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: ۶۰ فعالیت در پنج محور کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی توسط کانون انجام می‌شود.
با کمبود مربی در شهرستان‌ها مواجه هستیم
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: واقعیت امر با کمبود مربی در شهرستان‌ها و مناطق روبه رو هستیم و خدمات فرهنگی در شهرستان‌ها بسته به دسترسی مربیان ارئه می‌شود و فعالیت ۶۶‌گانه کانون در همه مناطق به صورت یکسان نیست.
وی مهمترین دلیل نبود مربی در بسیاری از مراکز در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را نبود دانشکده هنر دانست و بیان کرد: بدون شک تقویت فعالیت‌های ادبی و هنری کودکان یکی از مهمترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، زیرا اگر کودکان ما هنرمند و کتابخوان باشند مدل تخریب و آسیب زایی آن‌ها نیز متفاوت است.
اخلاقی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۹ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد این تعداد از انتشارات خود کانون تهیه می‌شود و در زمینه کتاب از لحاظ کیفیت و کمیت مشکلی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه برخورداری از سالن و فضا مشکلی ندارد گفت: سالن‌های کانون در شهرستان‌های مختلف استان فاقد تجهیزات لازم برای پخش فیلم هستند.
بودجه کانون پایین است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مشکلات این نهاد را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: خط پایه بودجه برای کانون بسیار پایین بوده و از همان ابتدا این بودجه بسیار کم در نظر گرفته شده است و برای اینکه کانون بتواند به فعالیت‌های خود به طور کامل عمل کند باید این پایه بودجه‌ای افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بودجه امسال نیز بسیار پایین بوده است، گفت: مبلغ بودجه تنها ۱۳۰ میلیون تومان بوده که باید با آن همه فعالیت‌‎‌های لازم در کانون را انجام داد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ما بیش از آن که با فراغ بال در پی طرح برنامه باشیم، باید درگیر جزئیاتی باشیم که به خاطر کمبود بودجه با آن درگیر شده‌ایم.


کد مطلب: 454678

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454678/بی-تفاوتی-شهرداری-ها-نسبت-حوزه-فرهنگ

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1