تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۵۴۴۱۱
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شهرستان:

از سوختن ۲۲۵ هزار بشکه نفت خام گچساران جلوگیری شد

۱
۰
از سوختن ۲۲۵ هزار بشکه نفت خام گچساران جلوگیری شد
کبنا ؛مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: دستگاه‌های فرآورش سیار MOS و MOT در  این شرکت در یک سال گذشته از سوزاندن ۲۲۵ هزار بشکه نفت در این شرکت جلوگیری کرد.
به گزارش کبنا، مهرداد کاهکش افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و به کارگیری دستگاه‌های فراورش نفت خام، سالانه از سوزاندن هزاران بشکه نفت در گودال‌های سوخت در محل چاه‌های نفت جلوگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیان کرد: انجام آزمایش‌های جریانی در گذشته از طریق جریان دادن چاه به گودال سوخت سرچاهی صورت می‌گرفت و این عملیات موجب آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی می‌شد.
کاهکش با اشاره به نقش دستگاه‌های تفکیک گر سیار نفت، یادآور شد: این دستگاه‌ها منجر به کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در اتخاذ تصمیم مقتضی جهت توسعه میادین، انجام عملیات در راستای بهره برداری به موقع از چاه و طراحی تسهیلات فراورش مناسب میدان نفتی شده است.
وی با بیان اینکه، توسعه صنایع نفت و گاز بدون توجه به تأثیرات آن بر محیط زیست، موجب بروز بحران‌های زیست محیطی می‌شود ادامه داد: این شرکت به عنوان دومین تولید کننده نفت کشور همواره خود را متعهد به حفظ محیط زیست پیرامونی خود می‌داند.
وی گفت: کارکنان صنعت نفت و گاز گچساران در یک سال گذشته موفق به تعمیر اساسی ۵۸ دستگاه مخزن تحت فشار درون واحدی و سرچاهی، تعمیر کلی ۱۵۲ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۵۳ دستگاه ذخیره، خشک کننده و مولد هوا، ۴۶ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورمر و رله‌های حفاظتی، ۴۴ دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، پنج دستگاه دیزل آتش نشانی و ۲ دستگاه توربین گازی شدند.
کاهکش با اشاره به روند موفقیت آمیز افزایش تولید در صنعت نفت کشور، اضافه کرد: در همین راستا ۷۸ مورد تعمیر کلی، ایمن سازی و توپک رانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک گر‌ها در کنار ۲۰۸ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات، ۱۵۱ مورد فرایندی و نصب یا تعویض صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه ها، ۱۶۲ مورد رفع نشتی از خطوط لوله نفت، آب و پساب واحد‌ها و ۳۲ مورد تعویض کروژن کوپن از دیگر اقدامات کارکنان پرتلاش صنعت نفت گچساران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دردمند
Iran, Islamic Republic of
چه فایده برا استان دارد
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1