تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب : ۴۵۴۳۰۷
با حضور معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه

۲
۲
نشست شورای اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه
کبنا ؛معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: روابط عمومی فعال و پویا در برقراری ارتباط صحیح و منطقی با مخاطبان و دریافت انتظارات و خواسته‌های آنان نقش مهمی دارد.
  به گزارش کبنا،  محمد جمالی آرند در نخستین نشست شورای اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه که برای اولین بار برگزار شد گفت: آموزش و پرورش، فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است که روابط عمومی در اطلاع‌رسانی شفاف، بسط روحیه‌امید و ایجاد نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد.
وی ضمن تمجید از عملکرد اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم گفت: اگر ما در اداره کاری انجام دهیم و جامعه اطلاع نداشته باشد کار ابتر است و برای همین باید روابط عمومی‌ها فعال و پویا باشند.
جمالی افزود: قطعاً اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه یکی از وظایف دینی و قانونی ماست و کاری که در راستای انجام وظیفه انجام می‌دهیم به اطلاع جامعه هدف برسانیم تا در جریان اقدامات و فعالیت‌های ما قرار بگیرند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: همسو و هم گام کردن بخش‌های مختلف اطلاع‌رسانی با آموزش و پرورش کار ساده‌ای نیست و تحقق این امر و تلفیق آن نیاز به ظرأفت خاصی دارد که خوشبختانه روابط عمومی آموزش وپرورش استان در این زمینه کارنامه موفقی داشته است.
وی با بیان اینکه هنر روابط عمومی مردم داری است گفت: برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان، اطلاع‌رسانی شفاف و دریافت انتظارات و خواسته‌های آنان با بکار‌گیری روش‌ها و فنون مختلف از وظایف روابط عمومی هاست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان، نوآوری در کار‌ها و برنامه‌ها، ارتباط وتعامل با رسانه‌های ملی واستانی را از ویژگی‌های مهم اداره روابط عمومی آموزش وپرورش استان برشمرد.
وی افزود: روابط عمومی در انجام فعالیت‌ها باید تولید خبر وگزارش کند ضمن اینکه تولید خبر ذوق و سلیقه می‌خواهد و کسی که می‌خواهد خبری منتشر کند باید جملات خبری را متناسب با شرایط زمانی و مکانی ارائه دهد.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: آموزش و پرورش اساسی‌ترین دستگاه زیربنای کشور است که بر مبنای سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا در راستای اهداف آموزشی و تربیتی موفق شود.
وی با بیان اینکه در دنیای ارتباطات، حیات یک سازمان به ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی بستگی دارد گفت: برخورداری از پویایی و خلاقیت برای منتقل شدن تحرک و نشاط به سازمان هنر روابط عمومی است.
وی تشکیل شورای اطلاع‌رسانی برای اولین بار در تاریخ آموزش وپرورش استان را اقدامی ابتکاری در راستای انسجام و هماهنگی در عرصه اطلاع‌رسانی دانست وگفت: آموزش وپرورش با داشتن قریب به ۱۷۰ هزار دانش‌آموز و ۱۴ هزار فرهنگی و حجم عطیم مخاطبان اولیاء دانش‌آموزان، دریایی از ظرفیت است که در حوزه اطلاع‌رسانی باید صدای واحدی از آن شنیده شود.
 وی با اشاره به اینکه امروزه در جهانی با منابع محدود و نیاز‌های نامحدود زندگی می‌کنیم گفت: جوهره وجودی همه انسان‌ها در دنیای امروز دانایی و آگاهی است که از بستر آموزش می‌گذرد و امروز نیازمند یک هدفگذاری صحیح و اصولی در عرصه آموزش وپرورش برای آموزش کیفی دانش‌آموزان هستیم.
موسوی در بیان اهمیت آموزش و نقش کلیدی آن در جامعه نیز اظهار داشت: آموزش ابزار توانمند‌سازی افراد جامعه است که به انسان‌ها شناخت و معرفت می‌دهد و باعث می‌شود که وظایف خود را به درستی بشناسند و راندمان کاری وبهره وری را بالا ببرند.
موسوی در باب اهمیت کار روابط عمومی در آموزش و پرورش تصریح کرد: روابط عمومی باید ازیک طرف صدای مردم، صدای اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان و از طرف دیگر حافظ نظام درونی و بیرونی دستگاه باشد که انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها از حالت سنتی خارج شوند چرا که به اقتضای زمان باید تغییراتی ایجاد شود و روابط عمومی باید بتواند انسجام درونی و وحدت بیرون دستگاه را فراهم کند.
موسوی در ادامه افزود: ما در طی ۲ جلسه‌ای که با روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در سطح استان تشکیل دادیم آموزش‌های لازم را ارائه دادیم و خوشبختانه انتظاراتی که داشته‌ایم تا حدودی بر آورده شده است
موسوی بر اجرای صبحگاه اداری در ادارات آموزش وپرورش در آغاز هر هفته تأکید کرد و گفت: صبحگاه اداری باید به یک کارگاه آموزشی تبدیل شود و در این صبحگاه‌ها اطلاعات و آگاهی‌های لازم واحد‌های مختلف اداری ارائه و منباست‌های دینی وملی گرامی داشته شود.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش وپرورش استان بر لزوم اطلاع‌رسانی از ناحیه روابط عمومی تأکید کرد و گفت: با توجه به رسالت حرفه‌ای روابط عمومی‌ها باید همه‌ی اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها در همه ادارات آموزش وپرورش شهرستان‌ها ومناطق صرفاً از کانال روابط عمومی‌ها انجام شود تا شاهد پیوستگی در اطلاع‌رسانی باشیم.
وی روابط عمومی را منعکس دهنده فعالیت‌ها و مغز متفکر هر سازمانی دانست و گفت: روابط عمومی مغز پردازش‌گر اداره است و با هنرنمایی و زیبایی فعالیت‌های همکاران در بخش‌های مختلف را منعکس می‌دهد.
موسوی، از تشکیل جلسات متعدد با صدا و سیمای استان خبر داد و تصریح کرد: آنتن صدا و سیما آمادگی کامل همکاری با آموزش و پرورش را دارد و باید از ظرفیت شبکه استانی دنا و ظرفیت سایر رسانه‌ها برای معرفی معلمین و دانش‌آموزان خلاق و مبتکر به جامعه به خوبی استفاده کنیم.
موسوی به برگزاری نشست‌ها در سطح مدارس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با وقایع انقلاب اشاره کرد و گفت: بحث پرسش و پاسخ دانش‌آموزان را در مدارس با حضور مسئولان دنبال کنید و با روش‌های گوناگون ارتباطی با دانش‌آموزان و نسل‌های جدید ارتباط برقرار کنید تا شاهد حفظ هویت دینی و انقلابی دانش‌آموزان باشیم.
وی، پاسخ گویی همراه با تکریم به ارباب رجوع را مهم عنوان کرد و گفت: با سعه صدر، خوش اخلاقی و خوشرویی به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع پاسخ داده شود و با گفتگو و رویکرد فرهنگی مسائل را حل کنید.
موسوی، آموزش و پرورش را منبع تربیت‌کننده مدیران فردای کشور عنوان کرد و گفت: تمام مدیران شهرستانی، استانی و کشور از بستر آموزش و پرورش می‌گذرند و ما با تربیت دانش‌آموزان، نسل مدیران فردای کشور را تربیت می‌کنیم.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش وپرورش استان، ارتباط با خبرگزاری‌ها و خبرنگاران را اساسی ومهم دانست و تأکید کرد: روابط عمومی‌ها با خبر نگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارتباط بگیرند و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، چرا که رسالت خبرنگار آگاهی بخشی به جامعه است و توصیه می‌کنیم از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی بهتر به مردم و مخاطبان استفاده کنید.
موسوی به هماهنگی همه معاونت‌ها و واحد‌های اداری آموزش وپرورش شهرستان‌ها با روابط عمومی برای ارتباط‌گیری با رسانه‌ها اشاره کرد وگفت: در رویکرد جدید جهت انسجام بخشی به اطلاع‌رسانی و شنیدن صدای واحد، هرگونه مصاحبه در سطح ادارات آموزش وپرورش و مدارس با هماهنگی روابط عمومی امکان‌پذیر است.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان بر شکل‌گیری کمیته مناسبت‌ها در هر شهرستان و منطقه تأکید کرد وگفت: با تشکیل کمیته مناسبت‌ها، مسائل دینی و مذهبی را در آموزش وپرورش باید پر رنگ‌تر برگزار کنیم و برای حفظ هویت اسلامی وایرانی دانش‌آموزان تلاش مضاعفی داشته باشیم.
وی انسجام و هماهنگی درون وبیرون دستگاهی در آموزش وپرورش را از وظایف روابط عمومی‌ها عنوان کرد وگفت: قدردان همه همکاران اداری هستیم، همه دست به دست هم دهیم باصفا و صمیمیت و همدلی کار‌ها را پیش ببریم و فضیلت‌های خوب انسانی واخلاقی را در ادارات ساری و جاری کنیم.
وی از مدیران روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق آموزش وپرورش خواست، در پرتو کار حرفه‌ای و انعکاس اخبار آموزش و پرورش، زمینه ساز افزایش روحیه‌امید ونشاط در بین مردم و اعتلای فرهنگ این مرزبوم باشید.
رحمان سعادتی فر کارشناس روابط عمومی شهرستان کهگیلویه در این جلسه به تشریح برنامه‌های روابط عمومی در این شهرستان پرداخت و گفت: در بخش اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار نشست‌ها و جلسات و برگزاری جشنواره‌ها از ظرفیت و پتانسیل خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ملی و شهرستانی استفاده می‌کنیم و با ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه عملکرد واحد‌های مختلف را به مخاطبین انتقال می‌دهیم.
رحمان سعادتی فر از اهمیت جایگاه روابط عمومی در اداره آموزش و پرورش گفت و تأکید کرد: روابط عمومی با ایجاد بستر‌های مناسب و تعامل‌های درون سازمانی و برون سازمانی نقش اثرگذاری برای ارائه عملکرد اداره ایفا می‌کند که در اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به این برنامه‌ریزی‌ها توجه ویژه‌ای شده است.
سعادتی فر از ایجاد مجله خبری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: برای انعکاس و انتشار اخبار واحد‌های مختلف، مدارس، معلمین و دانش‌آموزان.. به صورت ابتکاری مجله خبری آموزش و پرورش تولید و به صورت ماهانه برای مخاطبین مورد هدف ارسال می‌گردد.
وی در پایان از اصحاب رسانه، خبرگزاری‌های که در امر تولید و انتشار اخبار آموزش و پرورش شهرستان همراهی خوبی دارند تشکر و قدر دانی کرد.
در این جلسه که معاون آموزش ابتدایی، کارشناس ارزیابی عملکرد، کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوم، کارشناس مسئول آموزش متوسط اول معاونین وکارشناسان اداری آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه حضور داشتند اعضا نظرات و دیدگاه‌های خویش را در عرصه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بیان کردند.









نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای سعادتی فر چرا دانش آموز در مرکز استان صندلی نداره بشینه دو ماه گذشته هنوز کمبود صندلی و میز دارن ،دختر خودت باشه سه زنگ سز پا میاسته سر کلاس درس بخونه .مدرسه عفت در یاسوج این مشکل رو داره .خدا لعنت کنه اون کسی که رسیدگی نمیکنه
معلم
Iran, Islamic Republic of
چه نشستی ۲ ماه از سال تحصیلی گذشته هنوز مدارس معلم ندارند
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1