تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۲۸۷
کبنا گزارش می دهد؛

کدام بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد؟ / بی خبری مردم از قوانین و بی توجهی دستگاه های اجرایی

۶
۰
کدام بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد؟ / بی خبری مردم از قوانین و بی توجهی دستگاه های اجرایی
کبنا ؛
از زمان اجرایی سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک سال می گذرد و هنوز خیلی از افراد از این قانون بی خبر هستند. افزایش مرخصی زایمان برای مادر، درنظر گرفتن خودرو به قیمت کارخانه، تسهیلات و اعطای زمین به خانواده های دارای فرزند سوم و بیشتر، بیمه مادران در روستاها، قراردادن سرمایه در صندوق سرمایه گذاری بورس به نام فرزند، از جمله تسهیلات و حمایت هایی است که دولت برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده قرار داده است، با این حال کدام یک از این موارد اجرایی شده و یا کدام خانواده ای از این طرح ها با خبر است.
به گزارش کبنا، حتی طرح تسهیلات بانکی برای فرزندآوری در کهگیلویه و بویراحمد هنوز روی کاغذ مانده و بسیاری از خانواده ها از این طرح و عدم رسیدگی دولت گلایه مند هستند، چه برسد به واگذاری زمین به خانواده ها و اعطای خودرو!
کدام بخش قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد؟ / بی خبری مردم از قوانین و بی توجهی دستگاه های اجرایی
مدیرکل بانوان و امورخانواده استانداری نیز در خصوص اجرایی نشدن این طرح، گفت: این قانون به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده و به رغم پیگیری‌های متعدد هنوز عملی نشده است.
عاطفه مدبر نژاد با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت ۷۳ ماده دارد و در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرایی کردن آن هستند.
 وی با بیان اینکه این سازمان به عنوان دبیرخانه ستاد استانی طرح جوانی جمعیت ، وظایف عمومی و تخصصی دستگاه‌ها در رابطه با این قانون را ابلاغ کرده است گفت: ماده ۴ این قانون ، واگذاری زمین به خانواده‌های دارای فرزند دوم به بعد را به صراحت توضیح داده است.
مدبرنژاد ادامه داد: با سازمان بازرسی استان هماهنگ شده تا سازمان مسکن و شهرسازی را ملزم به اجرای این قانون کند.
گفتنی است؛ در راستای اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آورده شده: یکی از موارد حمایتی، اعطای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است که تاکنون در شهرهای مختلف این موضوع عملیاتی شده است.
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز به موضوع اعطای زمین در شهرهای مجاور یا جدید به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر اشاره کرد و گفت: همزمان با اجرای قانون مجلس شورای اسلامی در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین مسکونی رایگان به خانواده‌ای که اخیرا صاحب ۴ قلو شدند اهدا می‌شود.
وی تاکید کرد: قانون اعطای زمین به خانواده‌ها با هدف تعالی و جوانی جمعیت در راستای اجرای قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد.
محمودزاده ادامه داد: بر اساس قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی، زوج‌هایی که از آذر ۱۴۰۰ صاحب فرزندان سوم به بعد شوند از مشوق‌های دولتی مانند زمین بهره‌مند می‌شوند، به نحوی که در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و بیشتر سه دانگ یک زمین به نام خانم و سه دانگ دیگر به نام آقا اختصاص داده می‌شود.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت صاحب زمین یا واحد مسکونی ساخته شده است و آن را در اختیار خانواده دارای فرزند سوم به بعد می‌گذارد.
محمودزاده یادآور شد: در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر که تعداد کمی از شهرهای ما هستند، واگذاری زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر در شهرهای جدید یا شهرهای مجاور صورت خواهد گرفت.
امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای اجرایی سازی این طرح وظیفه سنگینی برعهده دارد، و لازم است ضمن اینکه آگاهی این نهاد از قوانین بیشتر باشد، جامعه را نسبت به این موارد آگاه کند و نهادها و دستگاه ها را نیز ملزم به رعایت و اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت و خانواده کند. امور بانوان در این برهه از زمان، باید نسبت به میزان اجرایی سازی این قانون به مردم گزارش بدهد، ولی هنوز دستگاه های اجرایی در این استان اندرخم یک کوچه مانده اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب خانم مدیرنژاد.لطفا در مورد مرخصی زایمان مادران شاغل که پیمانی و صندوق تامین اجتماعی هستند پیگیری کنید.اولا حقوق از دستگاه قطع میشه می رود با تامین اجتماعی .بعدا سه چهارم حقوق می دهند بعد هم به صورت نامنظم و تحت عناوین علی الحساب می دهند تازه مراحل اداری که آزار دهنده است هم بماند.
Iran, Islamic Republic of
بی عرضه ها
Iran, Islamic Republic of
سلام
مرخصی زایمان منظور همون۹ماه هست یا قانون جدیدی اومده؟؟
Iran, Islamic Republic of
میگم ایشون کجایی هست ، کل سایت هارو کرده زیر عکس هاش مگه استانداری فقط همین یه نفر و داره استاندارش و نیست/حالا تنها جایی که اصلا کارهاش و حرفهاش مهم نیست همین یه جاش هست که فقط همین یه جا هم حرف می زنه استان زیر آب رفته این خانم فقط دوتا کاغذ می نویسه صبح میاد جلو دوربینا میخونه
یاشار
Romania
تو را خدا اگه کسی میدونه برای زمین فرزند سوم چکار کردن خبر بده من فقط ثبت نام کردم خرداد ماه بود
Iran, Islamic Republic of
الان یک سالو نیم هست دردهدشت برای زمین ثبت نام کردیم تاییدشدیم ولی خبری از زمین نیست پیگیری کنید
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

مصوبه عجیب نمایندگان مجلس

 محمد حسین فرهنگی نماینده مجلس گفت: مجلس به حکم بسیار عجیبی در جریان رسیدگی به بودجه ...
1