تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۴۵۴۲۸۱
کبنا گزارش می‌دهد:

شیرینی کارخانه قند یاسوج به کام مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهد نشست (+ تصاویر )

۴
۱
شیرینی کارخانه قند یاسوج به کام مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهد نشست (+ تصاویر )
کبنا ؛سرنوشت کارخانه قند یاسوج کام هم مردم و دلسوزان این سرزمین را تلخ کرده است. در حالی که بخش خصوص همگام و دوشادوش دولت برای سرعت بخشیدن به روند توسعه در کشور‌های مختلف و کشور ایران ما فعالیت می‌کنند؛ اما دراستان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه بخش خصوصی آن‌طور که باید و شاید به روند توسعه کمکی نکرده و برای نمونه کارخانه قند یاسوج پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار خسارت زیادی شد و در دوران اغما به سر می‌برد که با مطالبه‌گری افکار عمومی، دانشجویان، رسانه و همچنین نقش مؤثر دادگستری به دولت بازگشت. پرنده اقبال کارخانه قند یاسوج نهایتاً بر دوش ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) نشست. شایان نادری مدیرکل جوان این ستاد، بر اساس مشاهدات شبانه‌روز و لحظه به لحظه اورهال کارخانه را نظاره‌گر و مسائل ریز و درشت کارخانه را تیزبینانه رصد و پیگیری می‌کند. در بازدیدی که خبرنگار کبنا نیوز از این کارخانه داشت. در تمام بخش‌های کارخانه کارگران مختلف، جوشکار، رنگ‌کار، تعمیرکار، تأسیساتی، برق‌کار، مسوول فنی و ... در حین کار، تعمیر و بهسازی بودند.

شایان نادری (مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد) در گفت‌وگو با کبنا اظهار داشت: مراحل بازسازی کارخانه قند یاسوج که تا امروز طبق برنامه زمان‌بندی ما پیشرفت حدود ۷۰ درصدی داشته است. ما طبق برنامه پیش رفتیم. اکنون در حال خرید برخی اقلام مورد نیاز هستیم و ان‌شاءالله در وعده مقرر که پایان سال است کارخانه قند راه‌اندازی و به چرخه تولید باز می‌گردد. عید امسال شیرینی راه‌اندازی کارخانه قند به کام مردم استان خواهد نشست.
نادری در ادامه تصریح کرد: ما در گام اول تصفیه شکر و در ادامه کشت چغندر و کشاورزی را داریم. ان‌شا‌ءالله پیشرفت خوبی در تولید چغندر و به تبع آن بحث اقتصاد کشاورزی مردم استان خواهیم داشت.
وی گفت: برخلاف عقیده عده‌ای که درپی کمک گرفتن از نیرو‌های خارجی بودند اما مراحل تعمیر و بهسازی این کارخانه به همت متخصصین بومی استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و همچنان با همکاری‌ آنها ادامه دارد.
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ظرفیت کارخانه برای کشت چغندر 1000 تن است که برای این امر از ظرفیت کشاورز قراردادی در استان استفاده می‌کنیم و اگر ظرفیت کافی نباشد از استان‌های همجوار(فارس و خوزستان) کمک خواهیم گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارخانه قند جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان به ستاد اجرایی فرمان امام واگذار شد.
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: دو ابرپروژه داشتیم شرکت فرآورده‌های غذایی و قند یاسوج و شرکت دارویی هربی‌فارمد سربیشه گچساران که فاز اول تکمیل است و فاز دوم را در دستور کار داریم. هر دو پروژه همزمان با سفر رئیس جمهور بازگشایی می‌شود.
            







 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز افراد دیگر ..
Iran, Islamic Republic of
اگر کارخانه راه بیفته بعد . معاون های اقتصادی استاندار قول چی رو بدن.
کبنا خودت چک کن ببین هر معاون اقتصادی استانداری که گذاشتن قول راه اندازی کارخانه قند رو داده و
آخرش هم هیچی به هیچی.
Iran, Islamic Republic of
یه جستجو بزنید کارخانه قند در همین سایت کبنا

خدا بده برکت از قول و حرف مفت
پژمان
United Kingdom
باشد که تیز بینانه گفتن در عمل باشد نه در قلم.
و مهم تر بدهی های گذشته کارگران قبل از افتتاحیه باید پرداخت شود.چون بعد از افتتاحیه چن نفر دیگر به لیست اضافه خواهند شد ک باید پیگیر آن ها هم شد.
(و من الله توفیق)
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
فایل های مرتبط
1