تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۴۰۱۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

۰
لزوم آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از لزوم آمادگی دستگاههای خدمات رسان با ورود سامانه بارشی در استان خبر داد.
کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به فرا رسیدن فصل بارش‌ها و لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم، تاکید کرد: شورای بحران شهرستان‌ها تشکیل شود و تمامی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری و مقابله با بحران در آماده باش کامل باشند.
وی اظهار داشت: شهرداری‌ها متولی بحران‌ها در حوزه شهر هستند، متاسفانه فرهنگ مدیریت در استان با مقوله پیشگیری همخوانی ندارد که این مورد باید اصلاح شود.
وی ادامه داد: در سیل مانسون سال گذشته، چنانچه دستگاه‌ها پای کار نبودند استان متحمل خسارت سنگینی می‌شد زیرا کانال‌هایی بودند که در طول ۴۰ سال یکبار هم لایه‌روبی نشده بودند بنابراین مقوله پیش‌بینی و پیشگیری از این جهت در اولویت است.
معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: با توجه به ورود اولین سامانه بارشی به استان از فردا شب پلیس راه با توجه به لغزندگی جاده‌ها نکات ایمنی را تذکر داده و رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
وی عنوان کرد: پنج درصد اعتبارات ارزش افزوده باید به حوزه مدیریت بحران اختصاص داده شود که این رقم گاهی به ۴۰ درصد می‌رسد و این اعتبارات اختصاص داده به دستگاه‌ها بی‌سابقه بوده است.
حاجی‌زاده در خصوص فرسوده بودن ماشین‌آلات، گفت: طی دو هفته اخیر از محل بند الف ماده ۳۲،مبلغ ۱۵ میلیارد تومان پول به شهرداری‌ها تزریق شد و از ابتدای سال جاری هم مبلغ ۸۰ میلیاردتومان از محل ارزش افزوده و آلایندگی نفت به شهرداری‌ها اعتبار داده شده است.
معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: شهرداری‌ها مشکلات مربوط به ماشین‌آلات را با توجه به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون رفع کنند.
حاجی‌زاده بر لایه‌روبی کانال‌های آبهای سطحی و کشاورزی تاکید کرد و افزود: از محل اعتبارات استانی رقم خوبی برای لایه‌روبی کانال‌های اختصاص داده شده که به زودی تخصیص داده می‌شود، ضمن اینکه طبق قانون شهرداری‌ها به طرف درآمد پایدار حرکت کنند.
وی عنوان کرد: از محل متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص داده شد ضمن اینکه مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات ویژه برای حوزه امور عشایر در نظر گرفته شده است.
حاجی‌زاده با بیان اینکه ۱۴ کارگروه تخصصی زیرمجموعه حوزه مدیریت بحران هستند، ادامه داد: انتظار می‌رود جلسات این کارگروه‌ها تشکیل شود اما متاسفانه مدیران قبلی نسبت به این کارگروه‌ها بی‌اعتنا بودند مدیران جدید هم هنوز این کارگروه‌ها را مطالعه نکرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1