تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۷۵۳۹۷
در سالن جلسات فرمانداری

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان لنده با محوریت ازدواج و جوانی جمعیت برگزار شد+جزئیات

۰
کبنا ؛نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان لنده با موضوع ازدواج و جوانی جمعیت با حضور معاون فرماندار،امام جمعه،مدیر اداره ورزش،بخشدار موگرمون و دیگر مسئولان شهرستان و مسئولان بانک ها در سالن جلسات فرمانداری لنده برگزار شد.

به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدا _حسن مرادی مدیر اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر این جلسه پیشنهادات و دستور کار نشست را خدمت اعضا ارائه کرد.
مرادی گفت: یکی از بهترین کارهایی که دولت باید مد نظر قرار دهد موضوع واگذاری زمین به طرح فرزند آوری جهت تهیه مسکن می‌باشد.
وی افزود: پیشنهاد میشود که جهت افزایش جوانی جمعیت خدمات پزشکی رایگان به زوجین نابارور و همچنین خدمات پزشکی رایگان به مادران نیازمند و کم بضاعت داده شود.
حسن مرادی ادامه داد:بانک ها بیشترین سهم را در بحث اعطای تسهیلات ازدواجی و اشتغالزایی جوانان دارند که عملکرد بانک ها در سطح شهرستان طبق گزارشات قابل تقدیر است.
مرادی در پایان گفت: هفته ازدواج را پیش رو داریم که انتظار هست همه نهاد ها و دستگاه های متولی خصوصا در بحث اهدا جهیزیه و کمک جهیزیه پای کار بیایند تا جشنی در همین رابطه در شهرستان برگزار گردد.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده هم در ادامه گفت: همانطور که میدانید بحث جوانی جمعیت یکی از دغدغه های اصلی رهبری است و ایشان در مورد کابوس کهنسالی دغدغه زیادی دارند و فرمودند این موضوع خواب را از چشم هایش ربوده است.
محمودی اصل افزود: باید مسئولان دولت انقلابی وارد میدان شوند و موضوع جوانی جمعیت را جدی بگیرند که به گفته رهبری اگر تا سال ۱۴۰۶ برسیم به ۹ میلیون نوزاد میشود رضایت داشته باشیم.
امام جمعه لنده افزود: دولت در مورد قانون خانواده و جوانی جمعیت بهتر عمل می‌کرد چرا که کم کاری در این مورد باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد.
حجت الاسلام محمودی اصل ادامه داد: به اعتقاد من در بحث وام فرزند آوری و اهدای زمین به فرزند سوم و دیگر موارد اینچنینی کم کاری شد و نباید زوجین در مورد چنین وام هایی معطل و در صف انتظار بمانند.
در ادامه همتی معاون سلامت شبکه بهداشت لنده گفت: تعداد ازدواج در شهرستان متاسفانه رو به کاهش هست به طور مثال در سال گذشته ۸۲ مورد،سال قبل تر ۱۶۳ مورد و دوسال قبل ۲۰۹ مورد جهت مشاوره ازدواج به ما مراجعه کردند که بسیار کاهشی است و خبری خوبی نسبت به جوانی جمعیت در شهرستان نیست.
وی افزود: نرخ رشد جمعیت در شهرستان زیر یک و هفت دهم هست که رقم قابل قبولی نیست.
سیاوش رئیس بانک انصار هم گفت: سال گذشته تعداد ۵۳ مورد وام فرزند آوری و ۳۶ وام ازدواج به بانک ما معرفی شد که همه آنها پرداخت شد و تنها ۳ مورد باقی است که تشکیل پرونده ندادند.
حیدر افرا نماینده بانک سپه هم گفت: تعداد ۳۳ فقره وام فرزند آوری به بانک ما معرفی شد که ۳۲ مورد پرداخت کامل شد.
تاجدینی نماینده بانک ملی ایران گفت: وام فرزند آوری ۲۰ مورد و وام ازدواج هم ۲۰ مورد به بانک ما معرفی شد که همه آنها پرداخت گردید.
محتشمی نماینده بانک صادرات هم در این نشست گفت: بانک صادرات تنها بانکی است که هیچ تزریقی از طرف دولت ندارد و همه منابع خود بانک است.
وی گفت: در سال گذشته ۳۲ وام ازدواج و ۳۴ وام فرزند آوری به بانک ما معرفی شد که پرداخت شدند و این نکته را هم بدانید لیست انتظار در اختیار بانک ها نیست و در اختیار بانک مرکزی است.
خواستار رئیس بانک کشاورزی هم در پایان گفت: در سال گذشته تعداد ۶۶ فقره وام فرزند آوری به بانک ما معرفی شد که ۶۳ مورد آنها به مبلغ کلی چهار میلیارد و چهارصد میلیون تومان پرداخت شد.
خواستار افزود: همچنین تعداد ۶۷ فقره وام ازدواج به بانک ما معرفی شد که تعداد ۴۸ مورد به ارزش نه میلیارد و نهصد میلیون تومان پرداخت و ۱۹ نفر در صف انتظار هستند.
در پایان همه اعضا به بیان نکته و نظرات خود در مورد ازدواج آسان و جوانی جمعیت پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1