تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۳۷۸۹

مرد نیستید اگر تحریم جدید اروپا را اجرا نکنید! / تحریم صدور ویزا برای وابستگان مسئولان ایرانی

۰
مرد نیستید اگر تحریم جدید اروپا را اجرا نکنید! / تحریم صدور ویزا برای وابستگان مسئولان ایرانی
کبنا ؛خانمی‌که وزیر خارجه آلمان است، از یک تحریم خاص جدید علیه ایران سخن گفته که باید گفت مرد نیستید اگر این تحریم را زودتر اجرا نکردید!
به گزارش کبنا، روزنامه جوان نوشت: زیرا تحریمی که اروپا می‌خواهد با آن در ایران اخلال کند، یعنی تحریم صدور ویزا برای وابستگان مسئولان ایرانی، از قضا آرزوی قلبی و خواست چندین ساله مردم ایران است! اما این همه قضیه نیست. این تحریم احتمالی چند نکته دیگر هم دارد که باید به اروپایی‌ها، هم به لحاظ عمق حماقت‌شان، هم ازنظر رسیدن به نقطه استیصال مقابل ایران و هم به جهت انتخاب مناسب این تحریم جدید تبریک و تسلیت گفت!
استیصال اروپایی یعنی همین تحریم جدید! تحریم واقعی همان بانک و نفت بود، بقیه تزیینی بود و قابل‌دورزدن و بیشتر به‌کار فربه‌کردن فهرست تحریم‌ها و ترساندن دنیا می‌آمد. آن تحریم اصلی واقعی هم سال‌هاست با هزینه زیاد برای خود غرب و اروپا و با همه توان اطلاعاتی و عملیاتی امریکا اجرا می‌شود و اگر قرار به نابودی و براندازی و تجزیه ایران بود، نباید مشمول مرور زمان و سستی در اجرا می‌شد. غرب با تحریم نفت، اقتصاد، دارو، گندم و قطعات صنعتی وقتی راه به‌جایی نبرد، اکنون با تحریم دختربچه‌ها و پسربچه‌ها و عمه و خاله و زن‌عمو و زن‌دایی‌جون مقامات مسئول ایران به کجا می‌خواهد برسد؟!
اما عمق حماقت اروپا در این تحریم جدید آنجاست که گمان می‌کند هنوز با آن دولت کذایی که با تحریم ویزای دختربچه‌های مسئولان مشکل داشت، روبه‌روست! شاید اخبار ایران را خوب به گوش آنان نمی‌رسانند که بدانند در این دولت اتفاقاً چندی پیش بعد از افشاشدن حضور فرزند یک معاون وزیر در خارج از ایران، این پیام روشن از رئیس‌جمهور دریافت شد که هرکس فرزندش از ایران می‌رود، خودش هم از دولت برود! اینکه وابستگان مسئولان نباید به هر بهانه‌ای در خارج از ایران اقامت داشته باشند، خواست عمومی ملت ایران و چیزی است که در حال تبدیل‌شدن به قانون در مجلس ایران است. حالا اروپا می‌خواهد زحمت قانونگذاری در مجلس ایران یا رصد و پیگیری دولت ایران را کم کند، باید از او ممنون بود؛ و اروپا باید بداند این‌بار به کاهدان زده و اتفاقاً از سوی مردم ایران مشتلق هم دریافت خواهد کرد!
آلمان که این بار سهم و نوبت اوست که پلیس‌بد روابط تروئیکای اروپا با ایران باشد و آن خانم وزیرخارجه‌اش باید لطفی کنند و همین امروز تمامی وابستگان مسئولان جمهوری اسلامی‌- از اولین و آخرین- را از اروپا اخراج کنند و آنان را به ایران بازگردانند. اما این یک بلوف بیشتر نیست، زیرا اروپا سال‌ها نقشه کشیده جمع قابل‌توجهی از وابستگان مسئولان ایرانی را به اروپا بکشاند تا از سه مزیت آن بهره ببرد و حالا مگر در حالت مستی تصمیم به محدودکردن ویزای این افراد بگیرد! سه مزیت ۱-وابسته‌کردن مسئولان میانی ایرانی و مانع‌شدن از اجرای تصمیمات جدی در حوزه منافع ملی که نیاز به استقلال و بی‌توجهی به اروپا دارد؛ ۲-نفوذ و تلاش برای جاسوسی از مسئولان ایران با کمک فرزندان آن‌ها و ۳-حجم بالای سود مالی و انسانی از حضور فرزندان مسئولان که هم پول خوبی با خود به اروپا می‌برند و هم عموماً از میان قشر درس‌خوانده و گاهی نخبگان هستند.
اروپا اگر در عمل برای جذب بیشتر وابستگان به حکومت ایران در کشور‌های اتحادیه اروپا تلاش نکند، قطعاً عکس آن عمل نخواهد کرد و خواهید دید که این یک بلوف است و هیچ ایرانی‌ای که پول و سرمایه انسانی خود را به اروپا برده است، برای آنچه اروپا مسائل حقوق‌بشری می‌نامد، از حضور در اروپا محروم نمی‌شود، برای اروپا حقوق‌بشر کیلویی‌چند؟! برای همین است که به آلمان و اتحادیه اروپا و مجموع خانم‌های محترمه نخست‌وزیر و وزیرخارجه و ملکه و شبه‌ملکه این قاره می‌گوییم مرد نیستید اگر این تحریم خود را همین امروز کامل و بدون هیچ‌گونه تخفیفی به‌اجرا درنیاورید!
آنالنا بربوک، وزیر امورخارجه آلمان درباره این تحریم با انتشار رشته توئیتی در خصوص حوادث اخیر نوشت که با جمهوری اسلامی نمی‌توان داد و ستد معمولی داشت!
او نوشت: اکنون باید تحریم‌های بیشتر حقوق بشر اتحادیه اروپا را آماده کرد و فهرست بستگان افراد مسئول در جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار داد. این محدودیت‌ها در سطح ملی خواهد بود و ویزا را برای دارندگان پاسپورت رسمی محدود خواهد کرد.
بربوک گفته است که اتفاقات اخیر در ایران «نباید بدون عواقب برای مسئولان باقی بماند.»
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1