تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۴۵۳۶۸۸
یادداشت ارسالی

سخنی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت/شهر را فدای لجبازی‌ها نکنید

۲
۱
سخنی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سی سخت/شهر را فدای لجبازی‌ها نکنید
کبنا ؛ امین فرهادی
سی‌سخت از دیرباز شهر فرهنگ و زیبایی با مردمانی کوشا، صادق و تحصیل کرده‌هایی شایسته در عرصه‌های مختلف بوده است. تاریخ این دیار نشان از موفقیت، خلاقیت، آبادانی و مشارکت بوده که هنوز آثاری از آنها در این شهر برجای مانده است. سی‌سخت را می‌توان نگینی زیبا دانست که با ظرفیت‌های خدادادی و آبادی مردم در خلق باغات زیبا می‌توانست در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری توسعه پیدا کند که اقتصاد آن نقش مؤثر در رشد اقتصادی مناطق اطراف نیز داشته باشد؛ ولی در سالیان اخیر به‌ویژه در یک دهه گذشته نه تنها این شهر رونقی نداشته؛ بلکه سوء مدیریت حاکم موجب مهاجرت بساری از اهالی سی‌سخت به دیگر شهرها بوده است. متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین دلایل این توسعه نیافتن‌ها حواشی‌های اجتماعی با محوریت شوراهای اسلامی شهر بوده است.
 شورای سی‌سخت نه تنها موجب توسعه و پیشرفت این شهر نشد بلکه باعث آسیب‌های مختلفی از جمله مشکلات شهری در سی‌سخت کوچک و زیبا بوده است. اگر فضاهای مجازی یا رسانه‌ای را در چند سال اخیر رصد کرده باشیم همیشه بسیاری از حواشی در این شهر مربوط به شوراها بوده است و شاید دلیل اصلی آن انتخاب بر اساس معیارهای نادرست و عدم کاندیداتوری شخصیت‌های موثر در این خصوص باشد. حواشی چند روز اخیر میان شهردار و شورای کنونی چنان در این ایام کام مردم سی‌سخت را تلخ کرده است که موجب شده است شورا و شهردار به جای اقدامات و پیگیری‌های اساسی دچار این تنش‌ها شده و خروجی آن کارگران و کارکنانی باشد  با مشکلات بسیار و حقوق و بیمه‌های پرداحت نشده.
سخنی با اعضای شورای اسلامی و شهردار سی‌سخت؛ ابتدا خطاب به اعضای محترم شورای اسلامی شهر سوال شود چرا وعده‌های قبل از انتخابات خود را فراموش کردید؟
آیا همه شما قبل از انتخابات وعده ندادید از تصمیمات احساسی، سیاسی و بدون مشورت با نخبگان دور باشید؟
آیا شما نمی‌خواستید اتاق فکری از مشاوران خوش‌فکر و نخبه تشکیل دهید؟
آیا خودتان نبودید که برای انتخاب شهردارتان فراخوانی زیبا در رسانه‌ها نشر دادید و در سطح شهر نصب کردید و بعد همان را هم به دلیل نگرش‌های سیاسی زیرپا گذاشتید؟ آیا شما نبودید که منتخبین آن فراخوان را کنار زدید و به دلیل فشار و هم جناحی بودن نفر چهارم آن فرایند را شهردار کردید و حتی با این کارتان به نوعی موجب بی‌اهمیتی به نظر داوران خودتان که از نخبه‌های شهر بودند شدید؟
لطفا به خود بیایید و خدا را شاکر باشید لااقل زلزله‌ سی‌سخت بهانه‌ای شد تا یک سال اخیر با اعتبارات آن( که اقداماتش نیز در زمان شهردار و‌ شورای ماقبل انجام شده بود) سرگرم باشید و مانور دهید.
به جز آن بودجه عمرانی که برای خسارات ناشی از زلزله بود و اقداماتش در زمان قبل از شما انجام گرفته بود خودتان برای شهر و شهرداری کدام بودجه را جذب کردید؟
می‌دانید مطالبات کارکنان شهرداری سی‌سخت در این شرایط اقتصادی چیست و چگونه زندگی‌شان را سپری می‌کنند؟ آیا می‌دانید چند مرحله بیمه آنها پرداخت نشد و برای درمانشان چقدر با مشکل مواجه بودند؟
اگر شهردار شما ضعیف است؛ انتخاب خودتان بوده و به جای این حواشی و تنش، با هم تلاش کنید و مشکلات را برطرف نمایید. این شهر بسترهای لازم برای توسعه را دارد که حتی بدون نیاز بودجه دولتی توسعه یابد؛ اما لازمه آن برنامه‌ریزی درست و خوش‌فکری است نه تنگ‌نظری و حاشیه بازی!!! شما در قبال رأی مردم مسوولید نه در قبال احساسات شخصی یا نگرش سیاسی که دارید و بدانید در یک سال اخیر نمره خوبی از شهروندان کسب نکرده اید. شما شهرداری را انتخاب نمودید با قابلیت بارز همسویی با دولت وقت و قدرت حاکم و به مردم امید بهبود شرایط داده بودید؛ اما خودتان او را چنان به حاشیه راندید که از این حواشی وقت نکرد با دولت همسوی خودش نیز مطالبه‌گری نماید.
 سخنی با شهردار محترم؛ شما نیز همچون شورا قرار بر این داشتید اتاق‌های فکر با حضور نخبگان تشکیل دهید و آیا تشکیل دادید؟ شما آمدید و برنامه دادید با وعده بهتر شدن اوضاع شهرداری؛ اما خودتان به همان برنامه مکتوبتان که روز معارفه هم برای همگان نمایش دادید نگاه کنید و قضاوت کنید و بگویید کدام را اجرا کردید!؟! شاید حق دارید و به دلیل حواشی به‌وجود آمده با شورا نتوانستید آنگونه که باید پیش می‌رفتید اما وقتی می‌بینید این شرایط روز به روز بدتر می‌شود با استعفا هم خودتان را نجات دهید و در منصب دیگری ادامه دهید و هم نگذارید این حواشی هرچه بیشتر بر شهر و شهرداری سایه افکند. قطعا اگر  این حواشی تمام نشود حتی در مصوبات و برنامه‌ها نیز با مخالفت پارلمان محلی مواجه می‌شوید و این لجبازی‌های دو طرف موجب بروز مشکلات بیشتر خواهد شد که دودش به چشم کارکنان مجموعه شهرداری و خدمت رسانی به شهروندان خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سی سخت شهردار توانمند نیاز دارد بروید اعصای محترم شورا بروی فردی توانمند وکاربلد پیدا کنید
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
سیسخت به اسم گردش پذیربودن تمام خدمات واصنافش تا میتونند دارندگرونفروشی میکنندوهیچ مسوولی هم نیست جلوی این همه بی انصافی رابگیره....من که اصلآ دلم نمیخواد پوست پیازی ازاین شهرخریدکنم...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1