تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۵۳۲۳۸
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

دستگیری ۶۱۰ تبعه افغانی در کهگیلویه و بویراحمد / افزایش۱۳ درصدی دستگیری سارقان / امسال بیش از چهار تُن مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

۱
۰
دستگیری ۶۱۰ تبعه افغانی در کهگیلویه و بویراحمد / افزایش۱۳ درصدی دستگیری سارقان
کبنا ؛فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه اول امسال چهار تُن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مناطق مختلف این استان کشف شده است.
به گزارش کبنا، سردار کیقباد مصطفایی روز یکشنبه با اعلام این مطلب، افزود: میزان کشف مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است و از طرفی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در این مدت نسبت به سال قبل بیش از ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.
سردار مصطفایی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۱۶۵ دستگاه خودرو حامل مواد مخدر نیز توقیف شده است، تأکید کرد که کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پاک کشور در حوزه مواد مخدر است.
وی افزود: در برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر بدون اغماض ورود می‌کنیم و برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای پلیس با سوداگران مرگ و باند‌های قاچاق مواد مخدر تشدید می‌شود.
وی از مردم خواست هرگونه اطلاعات خود را درباره حمل و توزیع مواد مخدر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مردم باید پلیس را در تأمین امنیت جامعه یاری کنند و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان و هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت جامعه را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
به گزارش کبنا، سردار کیقباد مصطفایی با گرامیداشت هفته فراجا امنیت را اساسی‌ترین نیاز هر جامعه‌ای دانست و گفت: در نبود امنیت افراد جامعه از انجام عادی‌ترین اقدام خود باز می‌مانند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای مسلح ایران اسلامی از امنیت خوبی در داخل و مرزهای کشور برخوردار است و نیروی انتظامی به عنوان طلایه دار امنیت داخلی شهدای زیادی را تقدیم کرده است.
وی از تهیه و تدارک ۵۵ برنامه در فراجا از ۱۳ تا ۱۹ مهر ماه خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم تدارک دیده شده و در ابعاد هنری، فرهنگی و ورزشی اجرا می‌شود که برگزاری تئاتر با موضوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس، ویزیت رایگان و برگزاری چادر سلامت، ارائه خدمات در قالب پلیس راهور، پلیس +۱۰، صدور گواهینامه پیش‌بینی شده است.
وی به ارائه آماری از اقدامات پلیس در طول ۶ ماه و ۱۵ روز سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: طی این مدت دو هزار و ۸۲۶ مورد سرقت کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشت، قتل‌ها ۲۵ درصد کاهش داشته ضمن اینکه ۸۷ درصد قتل‌ها کشف شدند.
این مسئول در ادامه از افزایش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت سال گذشته خبر داد و گفت: ۴ تن و ۴۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، ۶۸۲ مورد سلاح غیرمجاز کشف و ۹۵۶ سارق که امنیت روحی و روانی جامعه را به خطر انداخته بودند دستگیر و استرداد مال مردم انجام شد که دستگیری سارقان افزایش۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.
سردار مصطفایی از دستگیری ۶۱۰ تبعه افغانی که به صورت غیرمجاز وارد استان شده بودند خبر داد و افزود: ۱۳ هزار و ۳۸۷ مورد تصادف در استان رخ داد که شاهد افزایش ۹ درصدی تصادفات و کاهش ۳ درصدی فوتی ها طی همین مدت هستیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه گفت: ارزش کالاها ۳۴۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است، همچنین ارزش ریالی کالاهای احتکار شده ۴۰۰ میلیارد ریال است.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۳۴۸ هزار و ۲۲۴ مورد تماس با پلیس ۱۱۰ به ثبت رسیده که ۲۸۲ هزار و ۹۴۳ مورد عملیاتی شده و پلیس از طریق تلفن پاسخ‌گوی یک هزار و ۸۶۶ نیاز مردم بوده است که در هر ساعت ۷۷ مورد عملیات در استان صورت گرفته است.
مصطفایی خاطرنشان کرد: طی همین مدت ۶ هزار و ۳۱۵ مورد گواهینامه و ۱۴ هزار مورد تعویض پلاک صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
سیسخت پرشده ازافاغنه وفرصت های کاری رااازکارگران بومی گرفته اند....متاسفانه هیچ نهادی هم نظارت نمیکند...لطفآ پیگیرباشید....
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
1