تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۵۳۰۹۷
در آئین تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه مطرح شد؛

درخشان؛ کاظمی‌جو یک هنرمند تمام عیار و متخصص است / کاظمی‌جو؛ فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تا کنون حیاط خلوت سیاسی بوده / عبودی؛ فرهنگ هوایی ست که باید تنفس کنیم چه بخواهیم چه نخواهیم

۱
۲
درخشان؛ کاظمی‌جو یک هنرمند تمام عیار و متخصص است / کاظمی‌جو؛ فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تا کنون حیاط خلوت سیاسی بوده / عبودی؛ فرهنگ هوایی ست که باید تنفس کنیم چه بخواهیم چه نخواهیم
کبنا ؛آئین تودیع و معارفه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان و هنرمندان شهرستانی در سالن فرمانداری شهرستان برگزار شد.
امین درخشان مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آیین با بیان اینکه امروز همه معادلات جهانی بدون تردید بر مدار فرهنگ می‌چرخد گفت: فرهنگ کار کرد‌ها و کاربرد‌های متعدد و متنوعی دارد.
وی فرهنگ را هویت هر جامعه، هویت ملی، عزت و استقلال ملی دانست و افزود: هویت مردمی هر منطقه و کشور به بعد فرهنگی آن بر می‌گردد که بخشی از رسالت ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی با اشاره به نکته دوم اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ مهار است، بدون توجه به فرهنگ نمی‌توان رشد کرد.
وی شهرستان کهگیلویه را بدون اغراق یک شهرستان فرهنگی خواند و افزود: واقعیت این است که شهرستان دهدشت در استان در حوزه فرهنگ و هنر سرامد است و هنرمندان بزرگی در این منطقه مشغول فعالیت هستند که این مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند.  
درخشان ایرج کاظمی جو را یک هنرمند تمام عیار و متخصص خواند و گفت: کاظمی یک مدیر اجرایی قوی بود.
درخشان با بیان اینکه کاظمی جو ارتباط خوبی با جامعه هنری و فرهنگی شهرستان داشتند افزود: که این منشأ خدمات زیادی شدند و مهم‌ترین خروجی آن این بود که هیچ گاه جریان فرهنگی و هنری در این شهرستان قطع و ضعیف نشد.
وی گفت: امروز با سربلندی می‌توانیم بگوییم که فعال‌ترین جریان فرهنگی و هنری در استان مربوط به شهرستان کهگیلویه است که هنرمندان زیادی در عرصه‌های مختلفی کار می‌کنند که بدون تردید این حاصل تلاش‌های مدبرانه و با درایت کاظمی جو بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان از زحمات کاظمی جو قدردانی و برای عبودی آروزی موفقیت کرد.



ایرج کاظمی جو رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در این آیین اظهار داشت: هر وقت در هر جامعه‌ای سیاست سیطره پیدا کرد بر فرهنگ آن جامعه یقیناً فرهنگ آن جامعه قطعاً آن فرهنگ به قهقرا کشیده خواهد شد.  
و هر وقت فرهنگ بر سیاست غلبه داشت یقیناً باعث رشد، بالندگی و ارتقاء سطح کیفی فرهنگ آن جامعه می‌شود.
وی با اشاره به سخنرانی خود در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: خیلی واضح و شفاف بیان کردم که فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تا کنون حیاط خلوت سیاسی بود که ما به ترکیب از گذشته تا کنون نگاه کنید، وقتی کسی به عنوان مدیر منصوب می‌شود این همه نهاد سازمان در بخش‌های مختلف اونجا می‌توانید نوع نگاه سلیقه‌ای و سیاسی خود را اونجا دخالت دهید، اجازه بدهید حوزه فرهنگ نفس بکشد، در حوزه تخصصی خود فعالیت کند.
وی گفت: برخی سیاسیون ما شعور فرهنگی و هنری دارند و برخی ندارند و این توهین نیست، اما می‌بینی همان‌هایی که شعور فرهنگی ندارند می‌آیند برای فرهنگ و هنر یک استان تصمیم می‌گیرند و ان اتفاقی می‌افتد که نباید می‌افتاد.
کاظمی جو با بیان اینکه من همیشه در جلسات می‌گفتم که کار را واگذار کنید به هنرمندان گفت: وقتی در هر رشته تخصصی افرادی به عنوان هیأت امنای یک انجمن انتخاب می‌شود خودشان قاعده کار را بلد هستند فقط و فقط در حوزه فرهنگ و ارشاد نظارت انجام بگیرد، سعی شود که در کار دخالت نشود.
وی گفت: از فرماندار کهگیلویه بخاطر افزایش اعتبار در زمینه تأمین پلاتوی هنر‌های نمایشی کهگیلویه تشکر می‌کنم.
وی گفت: ما در حوزه فرهنگ چون کارمند فرهنگ و ارشاد هستیم و خودمان را عمله فرهنگ می‌دانیم هر جایی باشیم کار خود را انجام می‌دهیم.  
کاظمی جو تصریح کرد: بعلاوه علایقم در حوزه فرهنگ مخلص بچه ورزش هستم و ما یک تیم داریم در کهگیلویه به نام اتحاد و لیگ سه هست. و من به همان اندازه که در حوزه فرهنگ دغدغه دارم برای ورزش هم دغدغه دارم.
من خودم خواستم که مدیر نباشم چرا که برای یک مدیر ۴سال کافی است که برنامه‌های خود را اجرا کند و معنایی ندارد که کسی ۸سال مدیر یک نهاد باشد.  
کاظمی جو در ادامه عبدالکریم عبودی را فردی با سلیم نفس، با صداقت و تامل خواند و گفت: در طی این چند سال بخش عظیمی از کار‌های حوزه فرهنگ را‌ایشان انجام می‌داد و یقین دارم که می‌تواند در حوزه فرهنگ ارشاد موفق باشد چون از جنس فرهنگ است.



عبدالکریم عبودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در این آیین با بیان اینکه فرهنگ یک زیر بناست و در جامعه بسیار تأثیرگذار است افزود: برای تحقق فرهنگ باید عملاً وارد کار زیر بنایی شد.
عبودی با بیان اینکه فرهنگ هوایی ست که باید تنفس کنیم چه بخواهیم چه نخواهیم، گفت: فرهنگ ما به هر سمتی رفت جامعه ما هم به همان سمت خواهد رفت.
وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ نباید سیاسی باشد افزود: من و آقای کاظمی جو دو فرد با تفکرات سیاسی متفاوت بودیم اما در کنار همدیگر کار‌های فرهنگی را خوب پیش بردیم، و آقای کاظمی جو عملاً نشان داد که سیاسی نیست.
وی افزود: بحث فرهنگ نیاز به حمایت دارد و یک نفر هرچند توان داشته باشد نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام بدهد.
 عبودی خطاب به مسئولان گفت: حضور شما در برنامه‌های فرهنگی و هنری سرمایه بزرگی ست برای حوزه فرهنگ و هنر و باعث می‌شود هنرمندان ما دلگرم شوند و کار‌های هنری خود را با اشتیاق بیشتری انجام بدهند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت تصریح کرد: اولین اولویت شروع کار من آموزش است، در تمام انجمنها، رشته‌ها بحث آموزش تخصصی را با حمایت مسئولان و هنرمندان شهرستان انجام بدهیم.
عبدالکریم عبودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در پایان از زحمات ایرج کاظمی جو قدردانی کرد.





نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگر مثل.. نه فعلو بی خوبه زبون ظاهر یه حرف ایزد و دل یه کار دیگه ایکرد خدا و خیر بگذره
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1