تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۴۵۳۰۸۵
کبنا گزارش می دهد؛

آیین معارفه مدیر جدید ستاد کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد

۰
آیین معارفه مدیر جدید ستاد کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛آئین تکریم و معارفه مدیر سابق و جدید ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، سرپرست جدید ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در آئین معارفه خود ضمن تشریح ویژگی های استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این استان با تقدیم هزار و ۸۸۵ شهید به نسبت جمعیت، رتبه نخست ایثارگری در کشور را در دوران دفاع مقدس دارد.
«کریم لایقی اصل» جایگاه مسجد را مقدس و کار کردن در این جایگاه را نیازمند استفاده از همه ظرفیت ها دانست و افزود: با توجه به اینکه برنامه های متعدد و تحول آفرینی طراحی کرده‌ام و در این زمینه با بزرگان استان مشورت هایی صورت گرفته، امیدوارم که بتوانیم در این راستا تحول آفرین باشیم.
وی با اشاره به اینکه مسجد تنها پایگاه اسلامی است که از صدر اسلام تاکنون مرکز مهم فعالیت ها و تصمیم های نظام اسلامی بوده، یادآور شد: مساجد محل هدایت مردم به سوی خیر و سعادت و منشاء برکت برای آنان هستند.
لایقی اصل به وجود بیش از هزار و ۲۰۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از این تعداد تنها برای حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری پرونده تشکیل شده و ضرورت دارد برای سایر مساجد نیز ساماندهی لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه آمده تا قدم خیری برای مکان های فرهنگی هنری مساجد بردارد، گفت: اگر توانستم منشا خیر در این مجموعه باشم، می مانم و هرکجا احساس شد که واقعا توانایی انجام فعالیت ندارم، مسئولیت امانت را واگذار خواهم کرد.
گفتنی است در پایان این آئین از زحمات مدیر سابق ستاد کانون های مساجد استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد و با حکم حجت الاسلام کمال الدین خداداده «کریم لایقی اصل» به عنوان سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به ارتباط کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بدنه جامعه، این مکان می تواند مسجد را در تراز انقلاب اسلامی نگه دارند.
وی خاطرنشان کرد: حاکمیت نظام وظایفی را برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته که مهم ترین رسالت بعد از ساخت مسجد، برنامه ریزی، کادرسازی و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در راستای تربیت هنرمند مسجدی برای نظام و خدمت به مردم است.
درخشان افزود: ارتباط مردم در هیچ برهه ای از تاریخ جمهوری اسلامی ایران با مسجد قطع نشد و اگر هم کوتاهی صورت گرفته، متوجه ما به عنوان متولیان دستگاه‌های فرهنگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در سنوات قبل، یادآور شد: با برنامه ریزی می توان به هدف های از پیش تعیین شده رسید.
وی از مدیر جدید ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خواست ضمن کادرسازی، مسجد را به قرارگاه فرهنگی و جهادی تبدیل کند تا خلاء هایی که در گذشته وجود داشته را با همکاری کانون ها پر کنند.
درخشان تاکید کرد: این همت در مجموعه داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد تا کانون ها را در همه زمینه ها حمایت کند.
دبیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: علیرغم برنامه‌هایی که در چند سال گذشته انجام گرفته، ولی برخی از سیاست ها در سطح ستاد کانون های مساجد کشور نیازمند بازنگری است تا فعالیت کانون ها صرفاً منحصر به ثبت سامانه‌ای فعالیت ها نباشد.
وی ادامه داد: دایره فعالیت کانون ها در مقطعی بالاتر از برنامه ها و فعالیت های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در چند سال گذشته این فعالیت ها کاهش پیدا کرد و این مهم نیازمند تدبیر ویژه‌ای است که امیدواریم با مدیریت جدید این ساز و کار طراحی و اجرا شود.
درخشان در ادامه، تغییر و تحول در مدیریت را یک امر طبیعی دانست و گفت: با شناختی که از مدیر جدید داریم ضمن ارج گذاشتن به فعالیت هایی که در گذشته صورت گرفته، باید خلاء های موجود در کانون ها شناسایی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و سرکشی از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: توجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد همه شهرستان‌های استان مدنظر بوده و باید مدیر جدید این مهم را به سرانجام برساند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1