تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۴۵۲۷۱۹
کبنا از گچساران گزارش می دهد؛

گرانی گوشت مرغ در گچساران / شهروندان: مرغ کیلویی 70 هزار تومان ظلم به مردم است

۱
۰
گرانی گوشت مرغ در گچساران / شهروندان: مرغ کیلویی 70 هزار تومان ظلم به مردم است
کبنا ؛هنوز چند ماهی از اعلام قیمت اقلام اساسی نگذشته و بازار گوشت قرمز و سفید با گرانی مواجه شده است.
به گزارش کبنا، در گچساران قیمت مرغ از ۶۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان رسیده، و مشخص نیست ستاد تنظیم بازار چرا فعالیتی برای کاهش قمیت نداشته است.
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: ماه پیش قیمت مرغ ۶۰ هزار تومان بود، قبل از آن ۵۰ هزار تومان بود، الان قیمت کرده‌ایم می‌گوید کیلویی ۷۰ هزار تومان، به کجا باید شکایت کنیم؟ چرا باید مرغ را با این قیمت بخریم؟
یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: من آمده‌ام خرید ماهم را انجام دهم، اینجا بورس میوه و تره بار هست و می‌توانیم میوه و تره بار را با کیفیت پایین‌تر و قیمت مناسب‌تر بخریم، ولی مرغ دوباره گران شده، من نمی‌خرم تا قیمت پایین بیاید.
این شهروند گچسارانی گفت: چرا وقتی که از بوستان و باشت می‌خواهیم بیاییم برخی از فروشگاه‌های عرضه مرغ قیمت‌ها نصف قیمت مرغ در گچساران است، من آنجا مرغ را کیلویی ۳۶ هزار تومان خریدم، خیلی مناسب بود، این ظلم به مردم گچساران است که مجبور باشند مرغ را کیلویی ۷۰ هزار تومان بخرند!
یکی دیگر از شهروندان نیز در خصوص قیمت گوشت قرمز گفت: گوشت قرمز را هم دارند گران می‌کنند، مغازه دار می‌خواهند روی گوشت چربی بگذارد، می‌گوید اگر نگذارم کیلویی ۹۰ هزار تومان می‌دهم، در حالی که گوشت قرمز میش کیلویی ۸۵ هزار تومان است.
تأکید استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رفع مشکل مرغ گرم در بازار
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز به بازار مرغ اشاره کرده و گفت: باید بازار تولید و توزیع مرغ گرم و منجمد بیشتر از گذشته مدیریت شود و شاهد کمبودی در این زمینه نباشیم، اظهار داشت: باید ادارات مربوطه بیشتر پای کار بیایند و با برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر این مشکل کمبود مرغ گرم را در یاسوج و دیگر شهر‌های استان رفع کنند.
مشخص نیست ستاد تنظیم بازار چه کاری می‌کند که بازار مرغ چنین وضعیتی پیدا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرغدار
در مورد گران شدن نهاده های صنعت مرغداری هم گزارشی تهیه بفرمایید. یه طرفه قضاوت نکن. بنویسید تخم مرغ گران شده و به تبع قیمت جوجه یکروزه هم بالا رفته. بنویسید قیمت سویا شده کیلویی ۲۰ هزار تومان. بنویسید قیمت ذرت چندین برابر شده. بنویسید قیمت داروی و واکسن مرغ اوج گرفته. بنویسید دستمزد کارگر و بیمه افزایش یافته. بنویسید قیمت ابزار و لوازمات مرغداری واویلا شده. بنویسید آب و برق و گاز هم افزایش قیمت داشته. در یک کلام بنویسید قیمت تمام شده یک کیلو مرغ نسبت به چند ماه گذشته چندین برابر شده. در این بازار نه سودی عاید تولید کننده میشه و نه شامل حال مصرف کننده. فقط یه نفر خوب سود میبره که اون هم دلال است و بس. خدا میدونه که دلالان مرغ چه سود کلانی به جیب میزنه. اگه مرغ بشود کیلویی ۱۰۰ هزار تومان یا به زیر ۱۰ هزار تومان نزول کنه باز این دلال است که هیچ موقع ضرر نمیکنه و همیشه نفع میبره.
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1