کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

دپوی زباله در کوچه‌های شهر یاسوج / شهرداری کار را رها کرده

26 شهريور 1401 ساعت 15:55

در خیابان‌های شهدا، گلستان ها، شهید قرنی، بلوار رجاء مردم در تماس با این پایگاه خبری از وضعیت نامناسبی که دپوی زباله ها ایجاد کرده اند، ابراز نارضایتی کردند.


در قسمت‌های مختلف شهر یاسوج، مردم از وضعیت حمل زباله ابراز نارضایتی دارند.
به گزارش کبنا، در خیابان‌های شهدا، گلستان‌ها، شهید قرنی، بلوار رجاء مردم در تماس با این پایگاه خبری از وضعیت نامناسبی که دپوی زباله‌ها ایجاد کرده‌اند، ابراز نارضایتی کردند.
نبود سطل‌های بزرگ زباله در بسیاری از مناطق موجب شده زباله‌ها در هر گوشه‌ای از خیابان دپو شوند. از طرفی نبود جایگاه‌های مناسب و عدم تفکیک زباله‌ها باعث شده زباله گرد‌ها، زباله‌ها را پاره کنند و چهره شهر زشت و آلوده شود.
در برخی از مناطق زباله‌ها انباشت شده و ر‌ها شده‌اند، هیچ نمی‌بینیم که شهرداری زباله‌ها را جمع‌آوری کند، ماه‌ها و حتی سال‌ها است که در برخی از مناطق یا کانال‌ها، زباله‌ها دپو شده‌اند و هیچ کس آن‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند.
در تماس‌های مکرر شهروندان محله‌های بلوار رجاء شهر یاسوج (به طور خاص رجاء ۸، ابتدای جاده دهنو و... )، شکایت دارند که از روز شنبه هفته گذشته (۱۹ شهریور) ماشین‌های حمل و نقل زباله و آشغال شهرداری یاسوج مراجعه‌ای نداشته است و پسماند‌های غذایی و... در جلوی خانه‌های انباشته شده است.
برخی از مردم زباله‌های خود را با خودرو به سایر مناطق شهر و... انتقال می‌دهند و برخی از مردم نیز با کلافگی تمام از این وضعیت مستأصل شده‌اند و حتی پیشنهاد جمع‌آوری زباله‌های خود برای انتقال در جلوی شهرداری یاسوج را دارند.
شایسته است شهرداری و شورای شهر یاسوج نسبت به کاهلی و سهل انگاری عوامل مسئول حساسیت لازم را داشته و ضمن نظارت کامل و کنترل‌های بایسته، از چنین مسائلی جلوگیری نمایند.
در شهر‌های دیگر سطل‌های تفکیک زباله وجود دارد، و شهروندان نیز به تبع این رویه را پیش می‌گیرند که زباله‌ها را تفکیک کنند، تا چهره شهر نیز تمیزتر و زیباتر باشد، اما در بسیاری از خیابان‌های یاسوج، اصلاً سطل زباله‌ای وجود ندارد، چه برسد به سطل‌های تفکیک زباله.
در حال حاضر غالب مناطق شهری یاسوج، آپارتمان نشینی شده است، و لازم است که سطل‌های زباله در این بخش‌ها وجود داشته باشد، این حتی کار شهرداری را راحت‌تر می‌کند، اما متأسفانه در کنار هر آپارتمانی پلاستیک‌های پاره شده زباله‌ها دیده می‌شود و هیچ ساماندهی از طرف شهرداری صورت نمی‌گیرد.


کد مطلب: 452535

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452535/دپوی-زباله-کوچه-های-شهر-یاسوج-شهرداری-کار-رها-کرده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1