تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : ۴۵۲۴۰۰
در راستای حمایت از شهروندان

هدایای ویژه شهرداری و شورای شهر لنده به مردم/از تخفیف ویژه عوارض به مسکن محرومین تا حذف بعضی از عوارض ساختمانی+جزئیات

۰
کبنا ؛شهردار و شورای شهر لنده به جهت اعتراضات مردمی در خصوص مبالغ زیاد عوارض پروانه ساختمانی توضیحاتی را به خبرنگار کبنا نیوز ارائه دادند.

به گزارش کبنا نیوز؛ جهت حمایت از مردم و عوارض بالای ساختمانی بعد از پیگیری های زیادی که داشتیم با مراجعه به شهرداری و با حضور شهردار،شورای شهر و مسئول امور ساختمانی نشستی برگزار شد که توضیحات شورا و شهرداری لنده را در زیر مشاهده میکنید.

مهم ترین نوع عوارض که توسط شهرداری دریافت میگردد عوارض ساختمان می باشد که به موجب قانون توسط نوسازی و عمران شهری،شهرداری ها مکلف هستند عوارض مربوط به ساختمانهای واقع در محدوده شهر ها را دریافت کنند.
شهرداری از مؤسسات عمومی غیر دولتی است،که کار خدمات رسانی را از جمله،نظافت،زیبا سازی شهری و غیره را در حوزه شهری به عهده دارد که در این میان انجام خدمات قانونی نیازمند منابع مالی می باشد،به همین دلیل بر اساس قانون شهرداری ها مجاز شده اند از شهروندان در ازای خدماتی که ارائه می دهند،عوارض بگیرند.
در تمام دنیا هر ساختمانی که ساخته میشود سازنده باید طبق قانون عوارضی را تحت عنوان عوارض ساختمان به شهرداری ها پرداخت نماید که عوارض نوسازی یا ساخت ساختمان جدید بستگی به موقعیت ملک،مساحت زمین،زیر بنا،تعداد طبقات و نوع کاربری محاسبه و به مردم اعلام میگردد که همگی بر اساس قانون هست.
اگر بین فردی یا افرادی با شهرداری جهت اعلام مبالغ اختلاف یا اعتراضی صورت گرفت هر کدام می‌توانند به کمیسیون ماده ۷۷ که ترکیبی از نمایندگان دادگستری،شورای شهر و وزارت کشور می‌باشد مراجعه کنند که در صورت صدور رأی،رأی کمیسیون قطعی است
عوارضی که شهرداری باید دریافت کند انواع مختلفی چون عوارض ساختمان،عوارض مدیریت پسماند و عوارض کسب و پیشه است که شهرداری لنده فقط عوارض ساختمانی را دریافت میکند و طبق قانون باید دیگر عوارض را هم دریافت میکرد.

با این وجود شهرداری و شورای شهر لنده جهت حمایت از مردم عوارض ساخت پارکینگ را علی رغم موانعی که بود حذف کرده که به تبع حذف عوارض پارکینگ،عوارض نظام مهندسی،آموزش و پرورش و بیمه تامین اجتماعی نیز کاهش می یابد.
همچنین شورا و شهرداری لنده به جهت حمایت از قشر آسیب پذیر و مسکن محرومان که از طرف بنیاد علوی معرفی میشوند ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته که این ۲۰ درصد را از بنیاد علوی دریافت نخواهند کرد و همچنین ۱۰ درصد برای عموم مردم که تحت حمایت کمیته امداد،بهزیستی و بنیاد علوی نباشند در نظر گرفته شد.

خبرنگار/ صابر عظیمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
1