تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۲۳۵۹
کبنا گزارش می‌دهد؛

ابهامات در مناقصه پروژه لار-شاه‌بهرام تمامی ندارد؟ / استاندار دلسوز و رئیس کل دادگستری عدالتخواه استان ورود کنند

۲
۲
ابهامات در مناقصه پروژه لار-شاه‌بهرام تمامی ندارد؟ / استاندار دلسوز و رئیس کل دادگستری عدالتخواه استان ورود کنند
کبنا ؛
ابهاماتی در مناقصه پروژه جاده لار-شاه‌بهرام به عنوان یکی از پروژه‌های مهم در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت. با این وجود، تجدید مناقصه صورت گرفت و یکی از شرکت‌ها برنده این مناقصه اعلام شد. اما هنوز هم ابهاماتی در مورد آن وجود دارد و گویی این مناقشات تمامی ندارند.
به گزارش کبنا، یکی از معیارهای اصلی توسعه در هر جامعه، وضعیت راه‌های ارتباطی آن است. راه‌ها اعم از زمینی، هوایی و دریایی، همگی می‌توانند باعث ارتباط جوامع با یکدیگر شوند. معمولاً جوامعی که دسترسی ارتباطی ندارند، منزوی و در نتیجه کمترتوسعه‌یافته هستند. ایران به دلیل دسترسی ارتباطی که در طول تاریخ داشته است، به چهارراه تاریخی مشهور شده بود.
کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های کمتربرخوردار در کشور دهه‌ها از این عامل اساسی محروم بوده است. این استان سال‌های پیش از انقلاب از وضعیت راه‌های بسیار نامطلوبی برخوردار بود. پس از انقلاب نیز اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفت. اما دو عامل باعث شده است که هنوز راه‌های استان بهبود اساسی پیدا نکنند.
اصلی‌ترین عامل، وضعیت توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد است؛ پستی و بلندی آنقدر در این استان زیاد است که هزینه هر کیلومتر جاده‌سازی در استان چیزی حدود 10 برابر استان‌های هموار است. از سوی دیگر برخی از سوءمدیریت‌ها باعث شده است همین محدود پروژه‌های راه‌ها نیز در مواقعی به بن‌بست بخورند.
یکی از پروژه‌های مهم راه در کهگیلویه و بویراحمد پروژه جاده لار-شاه‌بهرام در شهرستان باشت است. در مناقصه این پروژه مناقشاتی وجود داشت. سه شرکت در این مناقصه شرکت کرده‌ بودند. اما به دلایلی این مناقصه باطل شد. در مورد ابهاماتی که در این مناقصه وجود داشت، پیش از این کبنا نیوز با جزئیات به آن پرداخته بود [برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید].
اما با این وجود، تجدید مناقصه صورت گرفت و یکی از شرکت‌ها برنده این مناقصه اعلام شد. اما هنوز هم ابهاماتی در مورد آن وجود دارد. با وجود اینکه یکی از اصلی‌ترین عوامل توسعه کهگیلویه و بویراحمد، بهبود راه‌های ارتباطی است، انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود شود. شنیده شده است در مورد تجدید مناقصه نیز ابهاماتی وجود دارد و گویا برخی از شرکت‌‌ها نسبت به آن اعتراض دارند و خواستار بررسی دقیق‌تر مناقصه هستند.
از‌این‌رو انتظار می‌رود استاندار و رئیس کل دادگستری استان نیز به این موضوع ورود کنند تا حقی از شرکتی ضایع نشود، مردم متضرر نگردند و مهمتر از همه کهگیلویه و بویراحمد یک گام به سوی توسعه حرکت کند.
گفتنی است کبنا نیوز بدون هیچگونه پیش‌داوری و با هدف توسعه استان، اقدام به انتشار این خبر کرده و چنانچه فرد، شرکت یا دستگاهی نسبت به این خبر اعتراض دارد، جوابیه آنها در این پایگاه خبری عیناً منتشر خواهد شد. از سوی دیگر، اسناد و مدارکی در مورد این مناقصات در دفتر کبنا نیوز موجود است که پس از بررسی‌های بیشتر، با جزئیات کامل منتشر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد رضایی
Iran, Islamic Republic of
کبنا شما دیگه چرا مگه اسناد چقدر باید بررسی بشه
اگه اسنادی هست روش کن وشفاف سازی کن لطفا
شدی جناب احمدی نژاد میگمشا
محمد
Iran, Islamic Republic of
برای آقای حاجی زاده چه فرقی می‌کنه کدوم پیمانکار برنده میشه غیر از اینکه دنبال منافع خودشه ؟ ا
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1