تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۴۵۱۶۴۸
در نشست متولیان بازار کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

آشفته بازاری اختلاف قیمت ها در دهدشت

۱
۲
کبنا ؛مدتی ست که حال بازار میوه و تره‌بار دهدشت خوب نیست و اختلاف قیمت ها صدای مردم را درآورده است. و همین موضوع باعث شد که امام جمعه دهدشت در خطبه های نماز جمعه ۲۸ مرداد ماه آن را مطرح کند. و در راستای پیگیری برای حل این اختلاف قیمت ها در دفتر امام جمعه نشستی با حضور دادستان ، روسای ادارات جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف ، صمت و معاون فرماندار برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت،حجت الاسلام علی وحدانی فر در ابتدای این نشست با بیان اینکه آشفته بازاری اختلاف قیمت میوه در شهر دهدشت موجب به وجود آمدن چند سوال می شود افزود: علت این تفاوت قیمت بین دهدشت و شهرستان های همجوار چیست؟ قیمت ها کاملا متفاوت، محسوس و دلبخواهی است. نظارت و بازرسی نیست یا اگر هم باشد تاثیرگذار نیست، این نشان از این است که یک نگاه خیلی جدی ، عمیق و بازرسی وجود ندارد.
وحدانی فر افزود: چه اتفاقی می‌افتد که در دهدشت گلابی از کیلوی ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد؟ شب راحت می خوابیم؟ ما باید پاسخگو باشیم، ما در این دنیا عقوبت آن را خواهیم چشید.
امام جمعه دهدشت خطاب به متولیان گفت: این نگاه خاله خورزویی خود را کنار بگذارید، برای مردم خدمت کنید.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ نیرو از بسیج اصناف به جهاد کشاورزی و ۷ نیرو در اختیار اداره صمت قرار دارد افزود: از این ۱۸ نیرو ۷ نفر انها کد بازرسی دارند که در ۶ماه اخیر فقط ۲بار این افراد را همراه خود به بازرسی برده اید.چرا این افراد در بازرسی های خود به کمک نمی‌طلبید؟
وحدانی فر با بیان اینکه گاهی در دهدشت یک میوه فروش ۱۳۰ درصد افزایش قیمت دارد افزود: اگر آن میوه فروش بداند که نظارتی وجود دارد این کار را نمی کند، با این کار مردم را سلاخی نمی‌کند، من از این مسئله کوتاه نخواهم آمد، این مسئله باید به جایی برسد.
وی گفت: بازرسی های کم دلیل این به وجود آمدن اختلاف قیمت ها در بازار هستند. و بخش عمده کار مربوط به مردم است تا مردم نیایند پای کار مشکل حل نخواهد شد.
وی گفت: باید یک بازرسی و نظارت جدی بدون اغماض انجام بگیرد که مردم احساس کنند مسئولان به فکر آنها هستند و صرفا در حد یک حرف نیست. 

سیدرضا خدیش رئیس اداره صمت شهرستان کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه بازرسان رسمی اداره صمت ۴ نفر و بازرسان بسیج اصناف ۷ نفر هستند گفت: حدود ۲۰ روزی است که بازرسان اتاق اصناف را هم اضافه کردیم.
خدیش گفت: امکان ندارد از زمان شروع فعالیت من در اداره صمت کمیسیون نظارت ما در شورای اصناف کشور مطرح شده باشد و یک بند آن مورد ایراد قرار گرفته باشد.
وی افزود: قیمت گذاری کالا و خدمات شهرستان کهگیلویه تقریبا ۹۰ درصد قیمت کالاها را به صورت خام و ابتدایی گرفتیم و قیمت خدمات را لحاظ و به اتحادیه ها تحویل دادیم و بازار تقریباً متعادل است!.
خدیش در ادامه افزود: از مردم استمداد می طلبم که هرکدام یک بازرس باشند و تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش بدهند و اگر ظرف سه روز جواب نگرفتند علیه ما اقدام کنند.

سعید کریمی زاد دادستان کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: نظارت بر بازار مربوط به یک سازمان یا نهاد خاص نیست بلکه مربوطه به همه است، نظارت نیاز به یک گشت مشترک دارد که اگر وظایف قانونی را در نظر بگیریم این مشکل قابل حل است.
کریمی زاد گفت: زنجیره نظارت و بازرسی باید کامل شود هرچند نرخ گذاری مصوب شده اما باید به همه ابلاغ شود و موضوع مهم ما اینجا عامل و تلاش برای حل معضلات است.
کریمی زاد کمبود نظارت بر بازار را عامل این اختلاف قیمت ها دانست و افزود: نظارت می شود اما نظارت ها باید بیشتر و جدی تر انجام بگیرد.
وی گفت: نظارت بر صنف میوه فروشان در دهدشت سخت نیست، فقط نیاز به نظارت جدی دارد و هر کجا نیاز به نیروی امنیتی بود ما در کنار شما هستیم.
 کریمی زاد خطاب به رسانه ها گفت: رسالت اصحاب رسانه کمتر از مسئولان نیست، در کنار مردم باشید و مشکلات را گزارش دهید، رسالت شما کمتر از ما نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: نیازمند همکاری مردم هستیم، تخلفات را به ادارات مربوطه گزارش دهند.

علمدار بازرگان رییس اداره تعزیزات حکومتی کهگیلویه در این نشست عدم نظارت کافی را مشکل اختلاف قیمت کالاها در شهرستان دانست و افزود: برخی از همکاران یک سری دخالت های بیجا در پرونده ها دارند، به چه دلیل تخلف به محرز وقتی مشخص است پرونده زودتر به تعزیرات حکومتی ارسال نمیشود که منجر به صدور رای بشود؟
بازرگان با بیان اینکه نظارت جهاد کشاورزی باید بیشتر بشود افزود: معیشت مردم از همه مسائل (سیاسی قومیتی و...) مهم‌تر است و باید اولویت کار ما باشد.

حجت‌الاسلام سید عبدالحمید تقوی رییس دفتر امام جمعه دهدشت در این نشست با بیان اینکه در انتخاب بازرسان از افراد خاص استفاده می‌شود افزود: از دی ماه ۱۴۰۰ تا به امروز جهاد کشاورزی دهدشت از ۱۱ نیروی بسیج اصناف فقط در ۴ بازرسی استفاده شده است.
تقوی گفت: برخی از بازرسی ها از طرف جهاد کشاورزی به افراد خاصی واگذار می شود.



​​​​​​

​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
چطور جناب نریمانی هیچگونه جوابی نداشتن که مسؤل نظارت بر میوه فروشی ها هستند
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1