کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از وضعیت اتاق اصناف کهگیلویه؛

بخش ششم) استدعای اصناف کهگیلویه از استاندار جهت پیگیری تخلفات / امضای طومار بازاریان شهرستان کهگیلویه / آقای رئیس صمت به دنبال وحدت باش

23 مرداد 1401 ساعت 21:50

اتاق اصناف کهگیلویه به ریاست عین الله اخوان مدتی است که مورد نقد بسیاری از اعضای اتحادیه‌های این شهرستان قرار گرفته است. مطلب پیش رو بخشی از مصاحبه با منتقدان رویه‌های جاری در اتاق اصناف این شهرستان است.


اتاق اصناف کهگیلویه به ریاست عین الله اخوان مدتی است که مورد نقد بسیاری از اعضای اتحادیه‌های این شهرستان قرار گرفته است. مطلب پیش رو بخشی از مصاحبه با منتقدان رویه‌های جاری در اتاق اصناف این شهرستان است.
به گزارش کبنا، اتاق اصناف که با هدف تقویت مبانی نظام صنفی تشکیل شده است، یکی از مهمترین نهادها در ساماندهی اتحادیه‌ها و مشکلات بازار است. مشکلات اصناف که در شهرستان کهگیلویه وجود دارد، در این روزها که ایام انتخابات است، بیش از گذشته خود را نشان داده است. در همین راستا پایگاه خبری کبنا نیوز طی مطالب متعددی، نحوه مدیریت اتاق اصناف شهرستان کهگیلویه را بررسی و مدیریت 16 ساله عین‌الله اخوان را زیر ذره‌بین قرار داد که تا پیش از این پنج شماره از آن در این پایگاه خبری منتشر شده است.
 
بیشتر بخوانید:

بخش اول) امپراطوری اخوان در اصناف کهگیلویه / پروانه کسب‌هایی که یک شبه صادر می‌شوند
 
بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند

بخش سوم) ابهام در انتخابات اصناف کهگیلویه / تخلف روشن در نحوه اطلاع‌رسانی / موسویان: به یکی از سه شیوه باید اطلاع رسانی شود

بخش چهارم) اتاق اصناف کهگیلویه در کدام شاخص‌ها برتر شده؟ / پپسی‌هایی که اخوان برای خود باز می‌کند / شهرک صنفی رها شده‌ی کهگیلویه

بخش پنجم) ابهامات معترضین عملکرد اتاق اصناف کهگیلویه هنوز ادامه دارد / امام جمعه دهدشت پیگیر مطالبات معترضین / سازمان صمت چه پاسخی برای معترضین دارد؟!

در ادامه این بررسی‌ها دو تن از اعضای اتحادیه در شهرستان کهگیلویه اعلام کردند که همچنان در حال پیگیری اعتراضات خود هستند و معتقدند که تخلفاتی در اتاق اصناف کهگیلویه رخ داده است.
حمیدرضا بهمنی رئیس اتحادیه سوپر مارکت، لبنیات و خواروبار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در این خصوص خطاب به احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار عزیز و انقلابی، فردی، قریب به ۲۰ سال بر مسند ریاست اتاق اصناف شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده تکیه زده که قریب به ۵ سال پیش در اثر حادثه‌ای نابینای مطلق شده است و با وجود نابینایی همچنان رئیس بزرگترین سندیکای بازار سه شهرستان می‌باشد و طی اين سالیان اتاق اصناف را به امپراطوری خود و برخی نزدیکانش تبدیل کرده و با استخدام‌های فله‌ای و غیرقانونی و قُرُقِ اتحادیه‌های صنفی، با انتخابات‌های مهندسی شده، اجازه حضور بازاریان و جوانان و نخبگان ولایی و انقلابی را در اتاق اصناف نمی‌دهند.
استاندار محترم، ایشان، چگونه می‌تواند حامی سیاست‌ها و اصول دولت اصول‌گرا و انقلابی باشد؟
استاندار ولایی، اتاق اصناف با درآمد هنگفت، به دور از نظارت و حساب و کتاب خاصی ابهامات زیادی را به وجود آورده و همراهی و سکوت برخی از مسئولین شهرستان و حتی استان نیز سبب شده که این ابهامات تقویت شود.
آیا شایسته نظام مقدس اسلامی است چنین مدیری که نابینای مطلق شده است و پنج سال بعد از آن، همچنان رییس ۸ هزار واحد صنفی باشد و مجددا برای یک دوره ۴ ساله قصد انتخاب او را داشته باشند؟
طوماری با امضاء دهها تن از بازاریان حضورتان ارسال گردید. عاجزانه استدعا دارم مقتدرانه به این موضوع ورود و اجازه ظلم به اصناف و بازار شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده را ندهید.
در ادامه، بلندگرا یکی از اعضای اصناف دهدشت نیز در این مورد در گفت‌وگو با کبنا گفت: کمیسیون نظارت اصناف دو هفته یا ماهی یک بار برگزار می‌شود که ادارات مختلفی در آن شرکت می‌کنند. رئیس کمیسیون و نظارت هم رئیس اداره صمت شهرستان است. در روزی که کمیسیون شهرستان برگزار شد نامه‌ای دادیم و قرار شد که انتخابات برگزار شود و ما گفتیم که فعلاً انتخابات هیأت مدیره اتاق اصناف را برگزار نکنید. اما آقای رئیس جلوی کل اعضای کمیسیون نظارت به من گفت شما در یاسوج کارتان را درست کرده‌اید؟ من گفتم اگر نیاز باشد به تهران هم می‌روم. او گفت امکان دارد انتخابات شما را نگذاریم در شهرستان انجام شود. ما گفتیم مگر این مسائل شخصی است؟ و اداره برای شخص شماست؟ کمیسیون نظارت استان تصمیمی گرفته است و شما هم تحت نظر کمیسیون نظارت استان هستید. ولی گویا خدیش از نظر مدیریت کل استان پیروی نمی‌کند و ساز خود را می‌زند.
بلندگرا گفت: من به آقای روزبهان زنگ زدم و گفتم مگر می شود اداره شهرستان دهدشت شخصی شود؟ ما دنبال کار رفتیم ولی گویا خدیش ناراحت از این است که ما به دنبال تخلفات اخوان برویم. گویا خدیش نسبت به ارباب رجوع و کسی که خواهان حقش است اینطور برخورد می‌کند.
بلندگرا ادامه داد: خدیش به جای اینکه وحدت را فراهم کند گویا به دنبال جار و جنجال است.
وی در پایان به خاطر همکاری‌های لازم، از امام جمعه شهرستان و آقایان روزبهان و موسویان تشکر کرد.
گفتنی است کبنانیوز آمادگی آن را دارد نظر سایر ذینفعان و افراد و اداراتی که در این نوشته از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.


کد مطلب: 451414

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451414/بخش-ششم-استدعای-اصناف-کهگیلویه-استاندار-جهت-پیگیری-تخلفات-امضای-طومار-بازاریان-شهرستان-آقای-رئیس-صمت-دنبال-وحدت-باش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1