تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۴۹۸۴۵
گزارش کبنا از وضعیت اتاق اصناف کهگیلویه؛

بخش چهارم) اتاق اصناف کهگیلویه در کدام شاخص‌ها برتر شده؟ / پپسی‌هایی که اخوان برای خود باز می‌کند / شهرک صنفی رها شده‌ی کهگیلویه

۳
۲
بخش چهارم) اتاق اصناف کهگیلویه در کدام شاخص‌ها برتر شده؟ / پپسی‌هایی که اخوان برای خود باز می‌کند / شهرک صنفی رها شده‌ی کهگیلویه
کبنا ؛
چندین سال است زمین کشاورزی خارج از محدوده شهری بعنوان شهرک صنفی توسط تعدادی افراد از جمله رئیس و معاون کنونی اتاق اصناف کهگیلویه به مردم فروخته شده و بلااستفاده به حال خود رها شده است.
به گزارش کبنا، به دلیل سوءمدیریت‌هایی که در اتاق اصناف کهگیلویه وجود دارد، اخیراً اعتراضاتی از سوی بازاریان به مدیریت اخوان رئیس این اتاق وارد شده است. با موج شدید انتقادها و اعتراض‌های اخیر بازاریان به مدیریت خانوادگی و امپراطوری اخوان بر اتاق اصناف، وی با فراررو به جلو جهت نمایش چهره‌ای توانمند از خود، اقدام به برگزاری کنفرانس خبری با تنی چند از خبرنگاران کرد. اخوان در این نشست مطبوعاتی، صحبت‌هایی را مطرح نمود که نیاز است پاسخ داده شوند.
اخوان گفته بود انتخابات به‌صورت الکترونیک و توسط اتحادیه‌ها برگزار می‌شود که خلاف واقعیت است و رئیس و اعضای اتحادیه نه تنها خبر ندارند، بلکه این روزا بیشتر همین اعضا نسبت به پنهان کاری و عدم اطلاع‌رسانی انتخابات اتحادیه‌ها معترض و شاکی‌اند.
اخوان گفته بود: اعضاء اتحادیه بدون حقوق و دستمزد و به‌صورت افتخاری در اتاق اصناف کار می‌کنند. در حالی که این گفته خلاف واقع است. محض اطلاع  ۳۰ درصد از درآمد اتحادیه‌ها شامل صدور و تمدید پروانه کسب و حق عضویت سالیانه، حق‌الزحمه اعضاء اتحادیه‌های صنفی است و لازم است اخوان جهت تنویر افکار عمومی فیش حقوقی خود را منتشر نماید. باید پرسید اخوان مخاطبان را چه فرض کرده که ۲۰ سال بر مسند امپراطوری اتاق اصناف تکیه زده و با صراحت اعلام می‌کند اعضاء اتحادیه حقوقی دریافت نمی‌کنند.
و اما در مورد استخدام‌های بی‌ضابطه که اکثرا از وابستگان و اقوام جناب اخوان هستند، که گفت با اخذ مجوز از کمیسیون نظارت شهرستان استخدام شده‌اند. جا دارد نهادهای امنیتی و نظارتی نسبت به این استخدام‌ها ورود کند تا ابهامات پیرامون آن مشخص شود.
اخوان در آن نشست خبری گفت: اتاق اصناف برتر شده‌اند. سوال این است این برتری در چیست؟ آیا برنامه و یا پروژه‌ای در تقویت و حمایت از اصناف و بازاریان تعریف و یا اجرا کرده که با افتخار از برتری حرف می‌زند؟
طی ۲۰ سال با یکه‌تازی در امپراطوری خود در اتاق اصناف کهگیلویه، محفلی برای خود و بستگانش ایجاد کرده که میدان به بسیاری از جوانان تحصیل کرده و نخبه داده نشده است.
از سوی دیگر اخوان که تا یکسال پیش مشی اصلاحات و اصلاح طلبی را در رگ و خون خود توصیف می‌کرد، حالا به یک‌باره به تمجید و تعریف از دولت رئیسی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

بخش اول) امپراطوری اخوان در اصناف کهگیلویه / پروانه کسب‌هایی که یک شبه صادر می‌شوند
 
بخش دوم) بقای امپراطوری مهمتر از ساماندهی اصناف؟ / زمینه‌های فساد برچیده شوند / معاون اقتصادی و سازمان صمت ورود کنند

بخش سوم) ابهام در انتخابات اصناف کهگیلویه / تخلف روشن در نحوه اطلاع‌رسانی / موسویان: به یکی از سه شیوه باید اطلاع رسانی شود

از سوی دیگر چندین سال است زمین کشاورزی خارج از محدوده شهری بعنوان شهرک صنفی توسط تعدادی افراد از جمله رئیس و معاون کنونی اتاق اصناف کهگیلویه به مردم فروخته شده و بلااستفاده به حال خود رها شده، که در برهه ای  از زمان صدور پروانه کسب به قول خودشان صنوف آلاینده مانند جوشکاران و تعمیرکاران و .... را منوط به خرید زمین در مثلا شهرک صنفی نمودند و زمین کشاورزی که متعلق به یکی از نزدیکان رئیس اتاق اصناف بوده را به قیمت زمین کشاورزی خریداری نمودند و پس از قواره‌بندی‌های کوچک بعنوان شهرک صنعتی و تجاری، خارج از محدوده که فاقد آب، برق، گاز، خیابان و جدول‌کشی است و سالیان سال به حال خود رها شده و کمتر کسی امید به افتتاحش دارد، به اصناف مختلف با قیمت‌های بالایی فروختند.
نکته قابل تامل زمین مذکور بر روی جاده اصلی دهدشت اصفهان واقع شده که حسب قانون می‌بایست از آکس جاده حریم قانونی رعایت گردد و طبق گزارشات و تحقيقات این افراد دنبال تملک حریم جاده و اخذ مجوز غیرقانونی ساخت و ساز در محدوده جاده اصلی نیز هستند که جا دارد مسؤلان امنیتی و متولیان امر در این موضوع ورود نمایند.
از رئیس جهاد کشاورزی باید پرسید جهت تغییر کاربری از کشاورزی به صنعتی و تجاری مجوزی دریافت شده یا خیر؟ مدیرکل محیط زیست بفرمایند این شهرک مجوز محیط زیستی دارند یا خیر و مشکلات زیست محیطی این شهرک را پیش‌بینی کرده‌اند؟ مدیرعامل آب و فاضلاب بفرمایند آیا اعتبار و یا برنامه و پروژه خاص در دست اقدامی جهت تامین و انتقال آب دارند؟ و همچنین دفع فاضلاب این شهرک کجا و به چه شکل خواهد بود؟ چرا که ممکن است فاضلاب این شهرک در آینده به فاجعه ای برای مردم و شهروندان تبدیل شود. با توجه به اینکه این شهرک خارج از محدوده شهری و خدمات شهرداری است، دفع زباله و پسماند آن توسط چه نهاد و یا ارگانی انجام می‌شود؟ مدیرعامل برق بفرمایند آیا پست فشارقوی انتقال برق برای این شهرک در نظر گرفته شده و آیا امکان تامین برق پایدار فشار قوی برای همچین شهرکی وجود دارد؟ مدیرعامل شرکت گاز بفرمایند اعتبار و یا پروژه‌ای برای تأمین و انتقال گاز برای این شهرک وجود دارد؟ مدیرکل راهداری نیز بفرمایند فاصله قانونی از حریم جاده ترانزیتی و اصلی رعایت شده یا خیر؟
حال با وجود چنین ابهامات و سؤالاتی که در شیوه مدیریتی اخوان بر اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد وارد است و نیز با توجه به موج اعتراضات اخیراً از سوی بازاریان به اخوان، کمترین انتظار افکار عمومی پاسخگویی اخوان به این ابهامات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدمسعود
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام این مسأله برای همه سواله لطفابررسی شود
بانوی دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
دادستان محترم و امام جمعه مردمی ورود کنند و این مافیا رو جمع کنن
مگه اتاق اصناف ارث و میراث خانوادگی
خب بشر اگر نمیتونی خودت محترمانه ول کن برو
این چه وضعشه
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
اگر دین ندارید ، لااقل آزاده باشید...
دستتو بگیرن و ببرن و بیارن و هنوز رییس اصناف سه شهرستان مظلوم باشی
خدا خودش کمک کنه
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1