تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۵۱۰۱۵
خبرهای بارش‌های موسمی اخیر در کهگیلویه و بویراحمد؛

نجات جان ۵ نفر از عشایر «دنا» گرفتار در سیلاب / وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد در ساعات آینده

۱
نجات جان ۵ نفر از عشایر «دنا» گرفتار در سیلاب /  وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد در ساعات آینده
کبنا ؛سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویر احمد از نجات جان پنج نفر در منطقه عشایری دیوهاشم شهرستان دنا خبر داد.
به گزارش کبنا، فلاحی دوست در این باره اظهار داشت: با اعزام بالگرد امداد و نجات از سوی جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد ۴ خانم و یک پسر بچه در منطقه عشایری دیوهاشم دنا نجات یافتند.
وی بیان کرد: با اعلام گرفتار شدن این ۵ نفر در آب گرفتگی‌ها و سیل منطقه عشایری دیو هاشم روستای کره سفلی دنا بلافاصله با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و جمعیت هلال احمر استان فارس یک فروند بالگرد امداد و نجات به استان اعزام شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ملحق شدن یک تیم امداد و نجات کوهستان از سوی جمعیت هلال احمر دنا در محل حادثه حضور پیدا کردند.
فلاحی دوست عنوان کرد: این تیم توانستند چهارخانم و یک پسر بچه عشایر را که دربین آبگرفتگی‌ها و سیلاب محصور شده و راه دسترسی و جاده‌های منتهی به آن منطقه نیز از بین رفته بود را نجات دهند.
وی گفت: هم اکنون نیز بالگرد امداد ونجات مشغول امدادرسانی و ارسال اقلام امدادی به روستا‌ها و مناطق عشایری سیل‌زده در شهرستان‌های مارگون و بویراحمد باتوجه به ازبین رفتن راه‌های ارتباطی و عدم دسترسی به این مناطق می‌باشد که اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.
پیش‌بینی وضعیت جوی کهگیلویه و بویراحمد در ساعات آینده
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزش باد شدید، بارش باران‌های مونسونی و تگرگ تا‌امشب ادامه دارد.
ولی بهره‌مند گفت: شاهد وزش باد‌های شدید در استان هستیم که این وضعیت تا‌امشب ادامه دارد.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی گفت: برای ساعت‌های آینده رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ و بارش باران‌های مونسونی پیش‌بینی می‌شود.
وی در خصوص اینکه شدت بارش‌ها نسبت به روز گذشته بیشتر خواهد بود یا خیر گفت: پدیده مونسون قابل پیش‌بینی نیست و در مناطق مختلف شدت و ضعف خواهد داشت و ممکن است شدت بارش‌ها نسبت به روز گذشته بیشتر باشد.
آخرین وضعیت بارش‌ها و هشدار‌ها در کهگیلویه

بررسی آخرین وضعیت کهگیلویه در خصوص ورود سامانه جدید بارشی به جو این شهرستان حاکی از تأکید مسئولین بر ضرورت جدی گرفتن هشدار‌ها توسط مردم در مقابله با وقوع سیل احتمالی است.
 سید عبدالعزیز موسوی در جمع خبرنگاران با توجه به بارش‌های باران و بیشترین تخریب در حوزه کشاورزی و راه در این شهرستان اظهار کرد: بارش‌ها به شکل رگباری در مدت کوتاه و با شدت زیاد خواهد بود، از شهروندان می‌خواهیم با توجه پر آب شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبگرفتکی معابر عمومی از اتراق و توقف و تردد در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خود داری کنند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه بیان کرد: شهرداران و دهیاران تابعه در خصوص تنظیف و پاکسازی آن‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها سطح منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.
موسوی خاطر نشان کرد: مدیریت هیئت‌های مذهبی برای مدیریت مراسم دهه محرم و ضرورت اقدامات ایمنی برای تکایای مذهبی تدابیر لازم را مورد توجه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1