تاریخ انتشار
جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۵۰۸۴۸
کبنا گزارش می دهد؛

آخرین وضعیت گچساران بعد از بارندگی 6 میلی متری / پل عابر پیاده را آب برد

۲
۱
آخرین وضعیت گچساران بعد از بارندگی 6 میلی متری / پل عابر پیاده را آب برد
کبنا ؛بارندگی های سیل آسا در مناطق شهری و روستایی گچساران به بخشی از زیر ساخت ها خسارت جزئی وارد کرد.
به گزارش کبنا، در دوگنبدان 6 میلی متر باران باریده و کانال محله 108 دستگاه دوگنبدان پر آب شده و باعث از جا کنده شدن پل عابر پیاده شد.
بارندگی های تابستانه عصر پنجشنبه موجب نیمه مسدود شدن برخی راه های روستایی، آبگرفتگی چند منزل، قطع درختان در حوزه دهستان امامزاده جعفر، قطع شدن برق برخی از مناطق و آبرگرفتگی معابر شد که با توجه به آماده باش کامل نیروهای خدمات رسان و امدادی دستگاه های عضو ستاد بحران و  با هماهنگی فرماندار اقدامات لازم در زمینه رفع این مشکلات انجام شد.
اعضای  ستاد بحران گچساران در نقاط بحرانی این شهرستان حضور فعال دارد و در صورت هر گونه مشکل در زمینه آب گرفتگی یا مسدود شدن جاده ها در اسرع وقت اقدام می کنند.
فرماندار گچساران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی بارندگی از عصر روز گذشته (پنجشنبه) در گچساران آغاز شد افزود: به دلیل بارندگی زیاد، یک دهنه پل در مسیر دو محله محله رزمندگان و ۱۰۸ دستگاه  مسدود شده بود که با کمک شهرداری دوگنبدان و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بازگشایی شد.
روانبخش دیهیم خوب بیان کرد: بر اثر شدت بارندگی زیاد پل عابر پیاده در محله ۱۰۸ دستگاه گچساران با توجه به بالا آمدن آب از سطح کانال جابجا شد و برای دقایقی تردد در این منطقه دچار مشکل گردید.
 
دیهیم خوب تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون خسارت و یا آب گرفتگی در شهر گچساران و روستاهای تابع آن  به ستاد بحران این شهرستان گزارش نشده است.
دبیر ستاد بحران در گچساران نیز در این زمینه گفت: بارندگی ها در این شهزستان طبق پیش بینی های  هواشناسی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر دیروز (پنجشنبه) آغاز شده است.
حمید نارکی افزود: جاده برخی از روستاها این شهرستان از جمله ماهور باشت و کمبل بر اثر بارندگی زیاد مسدود شده بود که با پیگیری های انجام شده این مشکل در اسرع وقت برطرف شد.
وی اظهار داشت: شدت بارندگی در ارتفاعات شهرستان گچساران بیشتر از مرکز شهر بوده و هم اکنون مشکل خاصی در سطح شهرستان وجود ندارد.
دبیر ستاد بحران در گچساران افزود: بر اثر بارندگی شدید باغات حوزه دهستان امامزاده جعفر این شهرستان دچار خسارت جدی شد.
نارکی به آبرگرفتگی چند منزل در منطقه آبگرمو و روستای پاکوه اشاره کرد و تصریح کرد: ساعت ۱۸ و پنج دقیقه عصر روزگذشته (پنجشنبه) یک  طغیان سیل در گچساران وجود داشت که با توجه به آماده باش کامل نیروهای خدمات رسان و امدادی دستگاه های عضو ستاد بحران، شهرداری و شرکت نفت باهماهنگی فرماندار اقدامات لازم  در زمینه رفع این مشکل انجام شد.
وی اظهار داشت: تاکنون در حوزه بخش مرکزی روستاها و گچساران مشکلی اعم از آبگرفتگی و یا خسارت گزارش نشده است.
نارکی بیان کرد: هم اکنون  نیروهای امدادی و خدمات رسان در محل ادارات خود به صورت کشیک شبانه روزی به حالت آماده باش جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی هستند.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارش باران  عصر روز گذشته تاکنون در  ایستگاه شهر دوگنبدان هفت میلی متر و امامزاده جعفر ۳۵ میلی متر ثبت شده است.
فرمان فرامین از احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب، رخداد سیلاب در مناطق مختلف در روز جمعه(هفت مرداد) استان خبر داد و گفت: از شهروندان گرامی درخواست داریم برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان، هشدارها را جدی گرفته و از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جداً خودداری کنند تا دیگر شاهد حوادث تلخی نباشیم.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عصر روز گذشته تاکنون ۵۵میلیمتر باران در روستای ماهور باشت از توابع شهرستان گچساران ثبت شده است.
رضا کاکاوند پنجشنبه شب عنوان کرد: فعالیت سامانه بارشی روز جمعه و شنبه هفتم و هشتم مرداد در استان قوی تر از روز گذشته(پنجشنبه) خواهد بود.
شهردار دوگنبدان پیش از بارندگی عصر روز گذشته (پنجشنبه) از پاکسازی مسیر آب در کانال های شهر دوگنبدان خبر داد.
رضا قشقایی گفت: مناطق آسیب زا که موجب آبگرفتگی می شود که در شهر دوگنبدان ساماندهی و تمهیدات لازم از سوی شهرداری برای مقابله با وقوع سیل احتمالی در این شهرستان پیش بینی شده است.
وی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال وقوع بارش های شدید در روزهای آینده و جاری شدن روان آب در مناطق مختلف لایه روبی و پاکسازی حریم کانالها ، جداول و جمع آوری آب های سطحی و اماکن مستعد آب گرفتگی، جمع آوری و پاکسازی زباله ها و چوب و برگ ها در سطح شهر به ویژه حاشیه جداول و کانال های دفع آب های سطحی، در دستور کار عوامل شهرداری قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
۷میلی متر باران ؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر شش میلیمتر بارون اومد این بلا به سرشون اومد اگر صد میایمتر اومده بود چکارشون میکرد بعد هم میان میگن پای کا. بودیم واقعا خنده داره🤣😂
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1