تاریخ انتشار
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۰۶۳۷
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد

تشکر امام جمعه موقت بخش از مردم چیتاب در مهار آتش سوزی‌های اخیر

۲
تشکر امام جمعه موقت بخش از مردم چیتاب در مهار آتش سوزی‌های اخیر
کبنا ؛امام جمعه موقت کبگیان بیداری مردم نسبت به مقتضیات زمان، بیانگر سیاسی این نماز است که مردم را آگاه می‌سازد و مردم را نسبت به عملکرد مسئولان در خواستگاه مطالبات به حقشان آگاه می‌سازد.
به گزارش کبنا ازچیتاب، حجت الاسلام آبرومند نسب_ امام جمعه موقت کبگیان_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز ازگناه با اشاره به مسأله خطرناک سخن چینی آنرا در زمره دام‌های نامرئی شیطان برشمرد و گفت: سخن چینی، غیبت، کذب ونگاه به اجنبی در زمره دام‌های نامرئی شیطان جهت تباهی بندگان خداست که باید سفت و سخت خاصه در کانون فرهنگی خانواده‌ها مراقب باشید.
امام جمعه موقت چیتاب ضمن تبریک فرارسیدن ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تهران بیان مسائل سیاسی اجتماعی توسط ائمه جمعه، برخورد برادرانه آنان با جوانان، را از الزامات این نماز عبادی سیاسی در تثبیت و استحکام پایگاه فرهنگی، انسان‌سازی اخلاقی، اجتماعی برشمرد و گفت: بیداری مردم نسبت به مقتضیات زمان، بیانگر سیاسی این نماز است که مردم را آگاه می‌سازد و مردم را نسبت به عملکرد مسئولان در خواستگاه مطالبات به حقشان آگاه می‌سازد.
حجت الاسلام آبرومند نسب با اشاره به هفته عفاف و حجاب و برنامه‌ریزی جهت ترویج این مهم نیز خاطرنشان کرد: در بخش کبگیان به همت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت و با راهبری بسیج جامعه زنان در حوزه عفاف و حجاب می‌توان با اقدام برنامه‌ریزی متعدد دراین زمینه دستاورد‌های قابل تأملی به همراه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد؛ حفظ حجاب و عفاف امنیت روانی جامعه، آرامش، تحکیم خانواده، حفظ عزت را فراهم می‌کند و دستاورد‌های ارزشمندی برای جامعه خواهد داشت.
این خطیب جمعه با اشاره به موضوع مباهله هم گفت: رویداد‌های صدر اسلام که نشانگر حقانیت دعوت پیامبر(ص) است و بر فضیلت آل عبا دلالت دارد" نمونه شاخص آن مباهله بود که در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران معروف به آیه مباهله به آن اشاره دارد که بر اساس آن امام علی در آیه مباهله، به منزلۀ نَفْس و جان پیامبر(ص) است.
حجت الاسلام آبرومند نسب با اذعان به اینکه مباهله درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند گفت: پیامبر(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و‌ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ اما در روز موعود مسیحیان نجران بر فضیلت همراهان پیامبر "حضرت علی، فاطمه و حسنین"‌ایمان اوردند و از انجام مباهله خودداری کردند و عقب نشینی کردند.
خطیب موقت جمعه کبگیان با تشکر از مردم چیتاب در مهار آتش سوزی اخیر خطاب به حاضرین گفت: امثال جاودان‌ها،... و مردم این دیار، ‌زاده، همراه، همیار یار و یاور طبیعت، انسان‌های جهادی، و همیشه درصحنه‌ای هستند که بار‌های بار بدون دعوت از قبل و با بسیج همگانی در آتش سوزی‌های متعدد بخش جهت اتفا حریق در نهایت داشته‌ها، با تمام توان و کمترین چشمداشتی حضور داشته‌اند واین یک نعمت بسیار ارزشمندی است.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1