تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۴۵۰۳۴۹
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

جوکار: فضا را انتخاباتی نکنید؛ در تأیید صلاحیت‌ها نماینده و غیرنماینده نمی‌شناسیم

۶
۰
جوکار: فضا را انتخاباتی نکنید؛ در تأیید صلاحیت‌ها نماینده و غیرنماینده نمی‌شناسیم
کبنا ؛رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید فضای جامعه انتخاباتی شود، گفت: این افراد باید به قانون التزام داشته باشند در هشداری که اخیراً به شخصیت‌های سیاسی داده‌ایم گفته‌ایم که اگر از امروز جامعه را انتخاباتی کنید حتماً ورود جدی خواهیم داشت و از بعد نظارت هیچ تفاوتی میان نماینده کنونی نماینده ادوار و شخصیت‌ها وجود ندارد همه باید دقت نظر داشته باشند.
 به گزارش کبنا، سید مهدی جوکار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرا رسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: ولایت در روز غدیر بشارت داده شد نعمتی که خداوند به ما ارزانی داشته و امروز که چهار دهه از انقلاب می‌گذرد ولایت به مانند خورشیدی بر این کشور می‌تابد.
 رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود افزود: در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا شناخته می‌شود نعمتی که امام خمینی (ره) فرمود؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.
 جوکار گفت: در آستانه سالروز تأسیس نهاد مهم و مقدس و حاکمیتی شورای نگهبان با ابلاغ امام راحل هستیم شورای نگهبان به عنوان رکن حاکمیتی سه وظیفه مهم را به نحو احسن تاکنون انجام داده است پاسداری از قانون اساسی و اسلامیت نظام نظارت بر انتخابات که همواره این وظیفه مورد تأیید امامین انقلاب بوده است و به همین دلیل خار در چشم دشمنان اسلام است.
 وی در ادامه اظهارات خود گفت: در خصوص تأیید مصوبات مجلس شورای اسلامی اگر مصوبات مجلس به تأیید شورا نرسد اعتباری ندارد تمام مصوبات قانونی باید به تأیید شورای نگهبان برسد که نمونه بارز آن طرح رتبه بندی معلمان بود که شورای نگهبان موشکافانه آن را بررسی و تأیید کرد و تاکنون این شورا در پاسداری از قانون و همچنین اسلامیت نظام محکم قدم برداشته است.
 جوکار در ادامه با بیان اینکه کارکرد سوم شورا در زمینه نظارت بر انتخابات است گفت: شورای نگهبان در این بعد از نظارت دو کارکرد اساسی دارد اول آن به بررسی صلاحیت داوطلبان که قصد حضور دارند می‌پردازد و همچنین نظارت بر حسن اجرای قانون توسط ناظران و چون شورای نگهبان تاکنون نظارت عام و موثری داشته مورد هجمه بدخواهان قرار گرفته است چرا که شورای نگهبان تکلیف محور بوده و مصلحت اندیشی ناشی از ترس تاکنون از خود روا نداشته است.
 مسئول نهاد شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شورای نگهبان در چارچوب وظایف نظارتی همواره قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه می‌کند سه شاخصه مهم در تأیید و رد صلاحیت نامزدها وجود دارد که یکی از آنها اعتقاد و التزام عملی به اسلام و قانون و همچنین اصل ولایت فقیه است سه شاخصه مهمی که با استعلام از نهادهای نظارتی و امنیتی احصا می‌شود. 
جوکار گفت: در بعد حمایت از شریعت اسلام همه ملزم به رعایت آن هستند اما در دو شاخصه بعدی گاه اهمال از سوی سیاسیون و مسئولان ملاحظه می‌شود که نیاز به تذکر است.
 این مسئول یادآور شد: این دفتر بر اساس تکلیف محوری در انتخابات تکلیف محور عمل می‌کند شخصیت‌هایی که می‌خواهند در انتخابات نامزد شوند اعم از نمایندگان و شخصیت‌ها لازم است چارچوب‌های قانونی را رعایت کرده و التزام عملی به اسلام ولایت‌فقیه داشته باشند.
 جوکار گفت: اینکه بعضی‌ها فکر کنند چون یک بار از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند باز هم عبور می‌کنند اشتباه است نظارت ما همواره مستمر و مستدل خواهد بود. 
رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که در تأیید و رد صلاحیت افراد به نام اشخاص و جناح‌های سیاسی نگاه نخواهیم کرد گفت: شخصیت‌هایی که می‌خواهند حافظ قانون باشند باید بیش از دیگران به قانون احترام بگذارند.
 وی در ادامه با هشدار به کسانی که یک و نیم سال پیش از انتخابات فضا را در حال انتخاباتی کردن هستند یا اردوکشی کرده و در محافل شرکت می‌کنند گفت: این افراد باید به قانون التزام داشته باشند در هشداری که اخیراً به شخصیت‌های سیاسی داده‌ایم گفته‌ایم که اگر از امروز جامعه را انتخاباتی کنید حتماً ورود جدی خواهیم داشت و از بعد نظارت هیچ تفاوتی میان نماینده کنونی نماینده ادوار و شخصیت‌ها وجود ندارد همه باید دقت نظر داشته باشند.
 جوکار ادامه داد: شاخصه بعدی اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه است تمام فرمایشات معظم له برای شورای نگهبان حجت شرعی است در تعیین صلاحیت‌ها به این حجت شرعی نگاه می‌کنیم لذا نمایندگانی که از فرمایشات رهبری عبور کنند در بحث صلاحیت آنها ورود خواهیم کرد این تصور که نماینده فعلی و نماینده ادوار هرکاری انجام دهند صلاحیت آن‌ها تأیید خواهد شد تفکری اشتباه است.
 جوکار در ادامه هشدار خود به برخی افراد که قانون را رعایت نمی‌کنند گفت: بی اثر کردن کلام رهبری انقلاب توسط نمایندگان عدم التزام به ولایت فقیه است لذا فکر نکنند اگر جریان‌های سیاسی از آنها حمایت کرده و یا مورد اقبال گروه‌های اجتماعی هستند مصونیت دارند. 
وی افزود: موضوع بعدی عملکرد مسئولان اجرایی در ابعاد انتخاباتی است در وقت انتخابات باید مطابق قانون عمل کرده و ما هم به نظارت خواهیم کرد و در مسیر نظارتی خود شبکه مردمی پویا و جوان داریم که به مدد شورای نگهبان می‌آیند و از همه کسانی که دل در گرو انقلاب دارند تقاضای کمک داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هرسه نماینده فعلی دارند قانون را دور میزنند ۹۰درصد وقتشان در حوزه های خودشان شده تقسیم بندی پست ها به طوایف ودخالت در کاراجرایی
Iran, Islamic Republic of
طبق فرموده مقام معظم رهبری ، نمایندگان نباید در انتصاب مدیران حوزه انتخابیه خود دخالت کنند.ولی نماینده فعلی در انتصاب حتی آبدارچی ادارات هم دخالت دارند...تا جایی که یکی از مدیران دست نشانده ایشان گفته اند که شخص نماینده از ایشان خواسته اند که چند نفر کارشناس را در اداره ای لغو ابلاغ کنند.
.یعنی رد صلاحیت چنین نماینده ای که به وظایف خود در قوه مقننه عمل نمی کند و در کار ادارات که مربوط به قوه مجریه است دخالت می کند.
امیدواریم با رد صلاحیت چنین اشخاصی در دَورِ بعد ، جلوی چنین حرکتی برای همیشه گرفته شود.
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
از آقای دکتر جوکار انتظار داریم که افرادی که به اسم‌نظام و خانواده شهدا و اعتماد مردم سو استفاده میکنند را رد صلاحیت کنید
Iran, Islamic Republic of
الان که همه چیز مشخصه؛همه ی لنتصابات هم فامیلی و روشن است
نمایندگان هم که نه تنها دخالت که اصلا"خود استاندار شدند.
بالاخره کی می خواهید ورود کنید؟!!!
فردا هم که با اعمال نظر عوامل اجرایی که هم منسوب و هم منصوب نمایندگان هستند،انتخاب مردم سرقت رفت،چگونه می خواهید نظارت کنید؟
عوامل اجرایی و استاندار که همه بدون نمایندگان آب هم نمی خورندهمه ،تکلیفشون مشخصه؛بالاخره می خواهید ورود کنید یا خیر؟
Iran, Islamic Republic of
آقای جوکار شورا شورا شورا و ما ادراک وا شورا چرا این شوراها اینقدر جولان بی قانونی میدهند اما رد صلاحیت نمبشوند
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت آقای جوکار چرا با اینکه ۲سال دیگه تاانتخابات هست اما بعضی ها که دم ازانقلابی میزنند مثل آقای منتظریان وجریانش،،همچنین مهندس بهرامی فضای استان را کلا انتخاباتی کردن ،،،لطفا برخوردبا عدالت شود
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1