تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۵۰۲۲۸
در نشست شورای فرهنگی استانداری مطرح شد؛

دستگاه های حاکمیتی باید در بحث فریضه اقامه نماز و فرهنگ حجاب و عفاف الگو باشند

۰
دستگاه های حاکمیتی باید در بحث فریضه اقامه نماز و فرهنگ حجاب و عفاف الگو باشند
کبنا ؛مشاور عالی استاندار در شورای فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسئولین و پرسنل دستگاه های اجرایی  می توانند در ترویج فرهنگ اقامه نماز و ارزش های دینی و نهادینه سازی حجاب و عفاف از سایر مردم تاثیرگذارتر باشند.
به گزارش کبنا از یاسوج، علی محمد دانشی در نشست شورای فرهنگی استانداری، فعالیت های فرهنگی و مذهبی را زمینه ساز تعالی اخلاقی و اجتماعی بیان کرد و گفت: ترویج احکام الهی و حفظ ارزش ها همچون صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و گسترش فرهنگ اقامه نماز امری همیشگی است و می طلبد بطور پیوسته در دستور کار مسئولان باشد.
دانشی به اهمیت و اجرای بخش نامه ها در ارتباط با فرهنگ حجاب و عفاف هم ابراز داشت: ارتباط بیشتر با نهاد روحانیت، تشکیل شورای نماز به صورت مستمر و حضور اعضای ستاد اقامه نماز در جلسه های مختلف استان و  بر اهمیت بخشنامه ها در این خصوص تاکید کرد.
وی بر اجرای دستورالعمل های رئیس جمهور و موضوع مدیریت و یا مهندسی فرهنگی در استان تاکید کرد و افزود: در دهه ولایت، عید غدیرخم و با توجه به مسئله بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین می طلبد که با برنامه ها و حرکت های تحولی و جهادی به مسئله اقامه نماز و حجاب و عفاف پرداخته شود.
دانشی تاکید کرد که با استخراج نکات کلیدی دستوالعمل های قبلی و تلفیق آن با دستور آیت الله رئیسی با تدبیر هوشمندانه و رعایت شئونات و با کمک گروه ها و طیف های مختلف، دستگاه های فرهنگی و ائمه جمعه و جماعات وظایف محول شده عملیاتی شود.
رئیس شورای فرهنگی استانداری هم در این جلسه با بیان اینکه، آیین نامه شورای اقامه نماز استان و شهرستان ها تدوین و ابلاغ شد، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی استان در عملیاتی کردن این سند تکلیف دارند و نباید از آن غفلت کرد. 
سیدعین الله درخشان، ضمن تصویب و اعلام برنامه های اقامه نماز و فرهنگ حجاب و عفاف در سطح ادارات استان تاکید کرد: اجرای برنامه های مربوط به فریضه نماز  و حجاب و عفاف پیگیری و جلسات آن ماهانه برگزار و اقدامات و عملکردها گزارش داده شوند.

وی با تاکید بر اهمیت گسترش اقامه نماز و اینکه برنامه های تبلیغی و فرهنگی، باید پیوست نماز داشته باشند، افزود: بخشنامه ها، دستورالعمل ها و یا مصوبات در حوزه اقامه نماز و فرهنگ عفاف و حجاب که بر مبنای اعتقاد دینی و ارزش های اسلامی تدوین شده است اجرا شوند.
درخشان با بیان اینکه، دستگاه های حاکمیتی باید در بحث فریضه اقامه نماز و فرهنگ حجاب و عفاف الگو باشند، تاکید کرد: برنامه ها و مصوبات این شورا هم باید قابلیت اجرا و تاثیر گذاری داشته باشند.
درخشان مدیرکل اداری و مالی استانداری با تاکید بر اینکه، گسترش و توسعه فضاهای اقامه نماز در ادارات مورد اهتمام جدی قرار گیرد، گفت: داشتن نظم و برپایی اقامه نماز در ادارات قطعا موجب همدلی و تقویت روحیه همکاری و مسئولیت پذیری و مردمداری در بین مسئولین و کارکنان خواهد شد.
در این جلسه به تشریح برنامه های شورای فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب از سوی علیرضا نیکروز دبیر شورای فرهنگی استانداری پرداخته شد.
نیکروز اعلام کرد در هفته عفاف و حجاب همه ساله اقدامات ترویجی و تبلیغی مناسبی از سوی متولیان امور فرهنگی در دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی انجام و فعالیت های ارزشمندی در دستور کار قرار می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برای کار فرهنگی نیازمند حرکت همه جانبه و بهره گیری از ظرفیت ها هستیم ابراز داشت: تاکید شده است که مصوبات شورای اقامه نماز در شهرستان ها با محوریت فرمانداران به صورت جدی و عملیاتی پیگیری و اجرا شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ضمن قدردانی از همه فعالان و تلاشگران حوزه اقامه نماز در فضای جامعه و دستگاه ها و ادارات استان تاکید کرد: برای تعمیق و اقامه فرهنگ نماز وعفاف و حجاب باید از همه دیدگاه ها، تجربیات، اقدامات و برنامه های موثری که در استان های دیگر پیاده شده است هم بهره گرفت.
نیکروز به ارسال پیام های فرهنگی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری (دام ظله) به صورت روزانه در طول هفته عفاف و حجاب، پرداختن به موضوع عفاف و حجاب در سیستم اتوماسیون اداری برای بهره برداری کارکنان ستادی استانداری، فرمانداری ها، بهره گیری از رسانه ها و فضای مجازی،  طرح مطالب مرتبط با اهمیت عفاف و حجاب توسط امام جماعت در دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1