تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۵۰۰۷۶
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

ادارات جلوی بد پوششی کارکنان خود را بگیرند / لباس و مانتوی مناسب براحتی در یاسوج پیدا نمی‌شود / یکی از دلایل طلاق پوشش‌های نامناسب در جامعه است / نباید جریمه قمه کشان، چاقو کشان و عربده کشان اندک باشد

۱۸
۴
ادارات جلوی بد پوششی کارکنان خود را بگیرند / لباس و مانتوی مناسب براحتی در یاسوج پیدا نمی‌شود / یکی از دلایل طلاق پوشش‌های نامناسب در جامعه است /  نباید جریمه قمه کشان، چاقو کشان و عربده کشان اندک باشد
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: چرا باید خودرو در شهرها سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر داشته باشد چرا نباید چنین افرادی جریمه‌های سنگین شوند.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به آیاتی از سوره کهف اشاره کرد و گفت: خدا به انسان می‌دهد و می‌فرماید پیامبر برای انسان‌ها مثال بزنند که مثل دنیا به مانند بارانی است که به زمین نازل می‌شوند و انواع و اقسام گیاه رشد می‌کند و انواع میوه‌ها به وجود می‌آید و در ادامه آن خزان و زمستان می‌آید و همه این زیبایی‌ها با وزش باد و سرما از بین می‌رود و تمام می‌شود و زندگی دنیا چنین است و خداوند بر همه چیز آگاه می‌باشد.
 امام جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه انسان‌ها می‌بینند اما باور نمی‌کنند که زندگی آنها پایان می‌یابد یادآور شد: باید در عالم آخرت پاسخگو باشیم باید خودمان را برای پاسخ در آن عالم آماده کنیم در حالی که 124 هزار پیامبر ما را نصیحت کردند و هرگز به ما دروغ نگفتند و همه آنها انسان‌های شایسته بودند و خودخواهی و خودپرستی نداشتند و به دنبال دنیا نبوده‌اند و صادقانه و خالصانه حرف زده و بشر را هدایت کرده‌اند.
 حسینی ادامه داد باید: از زیبایی‌های دنیا برای توشه آخرت استفاده کرد و به فکر باقیات صالحات اعم از نماز و ذکر و حجاب باشیم.
 وی گفت: آنچه که در روایت آمده، زن‌هایی را در جهنم می‌بینیم که با موها و سینه‌های خود آویزان هستند چرا که زن باید سینه و موی خود را از نامحرم بپوشاند.
 این خطیب جمعه افزود: حجاب یک باقیات صالحات است و اگر فرزندان را هم خوب تربیت کنیم باقیات صالحات باقی خواهد ماند.
 وی با بیان اینکه خداوند هرگز ظلم نمی‌کند یادآور شد: خداوند زمانی ظالم است که کمبودی داشته باشد اما خداوند تنها و واحد بوده و هیچ کمبودی ندارد و به غیر از نعمت و محبت به بندگان خود نمی‌کند.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مناسبت‌های مختلف هفته و روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و گفت: روز عید قربان روزی است که انسان از فرزند و محبوب خود برای خدا گذشت هر جا انسان به فرمان خدا از خود بگذرد آن روز برای انسان عید است. 
وی گفت: روزی که حضرت ابراهیم چاقو به گردن حضرت اسماعیل گذاشت تا به فرمان خدا سر فرزند خود را جدا کند شیطان وسوسه سنگینی داشت حضرت ابراهیم جواب دندان شکنی به او داد.
 این خطیب جمعه به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف اشاره کرد که تعداد زیادی انسان با غیرت و شیعه اهل بیت در همان نقطه به شهادت رسیدند و در کنار بارگاه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام جان خود را در راه حجاب و عفاف تقدیم کردند تعداد ۱۶۰۰ انسان در این راه به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر را هم زنده به گور کردند مگر ظلم آنها چه بود این بود که می‌گفتند چرا کشف حجاب را اجرا کرده‌اید ما مسلمان و مؤمن هستیم چرا پوشش غربی را بر ما تحمیل می‌کنید جرم آن‌ها دفاع از ملیت کشور دفاع از دین و دفاع از حجاب و عفاف بود لذا این روز را روز حجاب و عفاف نامیده‌اند.

 وی گفت: عفاف از واجبات اسلام است هر زنی باید در مقابل نامحرم خود را بپوشاند و در مقابل نامحرم پوشیده شود هنگام نماز خواندن هم حجاب را رعایت می‌کند.
 حسینی با انتقاد از این که وضعیت موجود وضعیت مناسبی نیست یادآور شد: این خواسته دشمن است چرا توجه نمی‌کنیم که دشمن چه می‌خواهد بد حجابی و بی حجابی از دستورات شیطان است غربی‌ها امروز با حجاب و عفاف مقابله می‌کنند.
  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چرا باید دختر مسلمان لباس پاره بر تن کند لباسی که در شأن انسان نیست تصریح کرد: انسان است با حیوانات تفاوت دارد آرایش‌های عجیب و هفت رنگ انسان را زشت نشان می‌دهد آرایش‌هایی که گاهاً اعضای بدن را نیز از بین می‌برد چرا باید این همه هزینه برای انحراف بدهیم.
 حسینی در ادامه اظهارات خود در خصوص حجاب و عفاف گفت: خدا انسان را زیبا خلق کرده زیبایی انسان به سیرت است به صورت نیست چرا باید صورتهای خود را به این شکل در بیاوریم و چهره خود را معیوب کنیم.
 وی افزود: چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمن هم به دنبال همین است دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است متاسفانه نظارتی هم بر آن شکل نمی‌گیرد و نظارتی بر بازار لباس نداریم.
 حسینی با انتقاد از اینکه در شهری مانند یاسوج یک لباس و یک مانتو مناسب را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت‌ها در شهر خودمان بگردیم تا یک لباس درست و حسابی پیدا کنیم گفت: مسئولان کمی هم احساس مسئولیت کنند و بر بازار لباس نظارت شود این پوشش‌ها درست دلخواه دشمنان است از فرهنگ بیگانه نشأت گرفته است.
 امام جمعه شهر یاسوج افزود: متاسفانه خیلی از این بدحجاب‌ها از خانواده‌های مؤمن هستند آنها حتی نماز و روزه هم به جا می‌آورند اما نمی‌دانند که این نوع پوشش‌ها شرعاً مشکل دارد.

 امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از کارهای غیرقانونی هم اشاره کرد و گفت: چرا باید خودرو در شهرها سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر داشته باشد چرا نباید چنین افرادی جریمه‌های سنگین شوند چرا نباید قمه کشان و چاقو کشان و عربده کشانی که قوانین را زیر پا بگذارند جریمه آنها اندک باشد اگر بخواهیم جامعه را به درستی اداره کنیم یکی از راههای آن برخورد قاطع با مجرمین و مفسدین است آنها باید هزینه سنگین بدهند تا دست از چنین کارهایی بردارند. 
حسینی با تأکید بر اینکه بی حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود افزود: با یک پوشش نامناسب هم خود را آلوده کرده و هم جوانان ما را منحرف می‌کند زن‌های بد پوشش همه را تحریک می‌کنند یکی از دلایل طلاق‌ها در جامعه همین پوشش‌ها هستند که چشم‌ها به واسطه بدحجابی آنها آلوده می‌شود این‌ها باید هزینه سنگینی را بپردازند تا دست از چنین کارهایی بردارند.
 وی خاطرنشان کرد: گویی همه چیز را رها کرده‌ایم اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است قانون حجاب و عفاف تصویب شده رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرده ادارات هم باید جلوی بد پوششی کارکنان خود را بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ذات باید درست باشد کانل هم بپوشانی ولی ذاتت و جوهر کثیف باشه فایده ای ندارد.گرانی فقر را حل کنید خودکشی را حل کنید فساد را حل کنید دزدی را حل کنید پارتی بازی را حل کنید.جلو سوتغذیه را بگیرید.گرسنگی را حل کنید.جلدی استخدام های بی ضابطه را بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
جلوی مواد مخدر را بگیرید جلوی هرویین و تریاک را بگیرید جلوی سارقان گوشی را بگیرید.جلوی دزدی مسلحانه را بگیرید جلوی کیف قاپی را بگیرید.
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی ممنون
شهروند
Iran, Islamic Republic of
عامل اصلی طلاق، فساد، تن فروشی و از هم پاشیدگی خانواده مشکلات اقتصادی است....
رئیس جمهور قرار بود فساد اقتصادی رو ریشه کن کنه فقر رو ریشه کن کنه چی شد؟؟؟؟؟
رئيس جمهور طرح اقتصادی قرار بود بده؟؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا انصافا بگردید تو شهر ببین لباس مناسب پیدا میشود
Iran, Islamic Republic of
امان از نبود برنامه ؟
Romania
کاش اینا رو مدارس واموزشگاه های زبان نظارت داشتن که ندارن
انگار آموزشگاه زبان اروپایه
آگاه
Romania
ما فکر کردیم دولت انقلابی سرکار اومده همه چیز گل وبلبل میشه اما متاسفانه نمایندگان مجلس به خاطر حفظ رأی تاکید دارن برماندن همان گروهی که مخالف دولت هستن
...
Iran, Islamic Republic of
عجب
ف ص
Iran, Islamic Republic of
لباس پوشیدن یا کشف حجاب ربط به طلاق نداره بستگی داره اخلاق و شعور
متاسفانه توی جامعه ما مشکلات مالی و قدرت خرید کم شده و مردم از محبت کم رنگ شده و بیشتر درگیر مالی و شغلی هست این برا خانواده تاثیر داره
Iran, Islamic Republic of
مانتو ها خیللللی گرون هستن
Iran, Islamic Republic of
...اول فکری برای گرانی،مسکن،کارجوانان،خودروهای مسخره،کمبود آب،کمبود انرژی،ازدواج،کدومشو بگم بکنید ی/ ما دیگر مرغ نمیخریم کیلویی ۷۰هزارتومن.روغن نمی خریم ۲۰۰هزارتومن.یعنی شما اگر این موضوع راجلوگیری کنید همه کشور گل وبلبل میشه
Iran, Islamic Republic of
خداوند انسان باک وسالم ازاد افرید
Iran, Islamic Republic of
ربطی ب پوشش ندارد فقر و مشکلات اقتصادی و معیشت مردم باعث درصد بالای از طلاق ،فساد اخلاقی،دزدی،زورگیری،و خیلی کارهای دیگر میشود و گر ن هیچ دختری وقتی آرامش و محبت داخل خانواده باشه فسادنمیگیره و هیچ پسری وقتی شغل مناسب و کار با درآمد داشته باشه دست ب دزدی میزنه پول این مشکلات اقتصادیه ک آرامش را از ملت گرفته و بجایش فقر طلاق دزدی فساد اخلایقه رو ب ملت داده
Iran, Islamic Republic of
🤪
حسن
Iran, Islamic Republic of
۹۰درصد بی حجابها همین خانواده مسولین و پولدارهای هست که از کرم انقلاب پولدار شدن و متاسفانه جنبه پولدار بودن را نداشتن دین و حجاب و خدارو فراموش کردن.گدا گر معتبر شود از خدا بی خبر شود .خدا به داد کشور ما برسه .
کوروش
Iran, Islamic Republic of
ماشین ها رو درست میگه یک دونه پلیس عصرها تو مسیر بلوار رجا نیست که ماشین ها رو توقیف کنه یه مشت جوون وحشی میان وحشی بازی
Iran, Islamic Republic of
ای یکی کم بود
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1