تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۴۹۲۰۸
وزیر راه و شهرسازی:

مستاجران منتظر بسته ویژه دولت باشند / تیغ تیز اجاره‌بها را از گلوی قشر آسیب‌پذیر بر می‌داریم

۲
۰
کبنا ؛وزیر راه و شهرسازی از ارائه بسته جدید خروج بازار اجاره‌ مسکن از بحران به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: با تایید سران قوا این بسته حرکتی اساسی به جای مُسکن‌های زودگذر است. به این ترتیب به نظر می رسد که مستاجران باید منتظر تایید این بسته و چگونگی تاثیرگذاری آن بر بازار اجاره باشند.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توئیتر نوشت: «تیغ تیز اجاره‌بها بر روی گردن قشر آسیب‌پذیر است و برداشتن آن نیازمند حرکتی جهادی، بزرگ و اقدامی فرا وزارتخانه‌ای است.
بسته جدید خروج از این بحران با همکاری صاحبنظران به رئیس‌جمهور تقدیم کردیم که انشالله با تایید سران قوا حرکتی اساسی به جای مسکن‌های زودگذر است.»
مستاجران منتظر بسته ویژه دولت باشند | رستم قاسمی: تیغ تیز اجاره‌بها را از گلوی قشر آسیب‌پذیر برمی‌داریم
 اواخر اردیبهشت ماه امسال، ستاد تنظیم بازار با بررسی بسته سیاستی وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، سقف افزایش اجاره بها در تهران و شهرستان ها را تعیین کرد.
بر این اساس، سقف افزایش اجاره بهای مسکن نسبت به اجاره بهای سال ۱۴۰۰، در تهران حداکثر ۲۵ درصد، کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید.
بر اساس این مصوبه، سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شد تا با مشاوران املاک متخلف که این سقف افزایش را رعایت نکنند، برخورد نماید.
همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شده به انعکاس و معرفی واحدهای مسکونی خالی از سکنه به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات مطابق قانون اقدام کند.
با وجود تعیین سقف اجاره بها در سال های اخیر، تجربیات این بازار نشان داده است که بازار مطابق با تصمیم مسئولان حرکت نکرده است به طوری که بار زیادی در این بخش بر دوش مستاجران بوده و بسیاری را مجبور به عوض کردن محله و مهاجرت به مناطق پایین تر و حتی محلات حاشیه ای اطراف شهرها کرده است.
نکته قابل‌تأمل در قیمت‌گذاری بازار اجاره این است که حسن اجرای آن نیازمند وجود یک بانک اطلاعاتی شفاف و منسجم از بازار اجاره و خانه‌های خالی است که عملاً ایجاد کامل آن از تیرماه ۱۳۹۴تاکنون در پیچ‌وخم وزارت راه و شهرسازی معطل مانده و باوجود الزامات قانونی و اصرار مکرر مجلس، تاکنون اقدامی برای ایجاد آن انجام نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مثلا میخواهن‌چکارکنند؟؟
هرچ‌زودتراقدام‌ نمایند
Iran, Islamic Republic of
این هم مانند شعاری که گفتند فقر مطلق را ازبین میبریم.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1