تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۴۸۸۶۸
نقدی بر صحبت‌های معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

صبح بخیر آقای معاون!

۱۷
۱
صبح بخیر آقای معاون!
کبنا ؛
احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز (17 خرداد 1401) در نشست خبری با رسانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به توضیحاتی در مورد مسائل و وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
ذکر نکاتی در مورد اظهارات عسکری لازم است. با وجود اینکه عسکری شخصیتی آکادمیک است، اما گویا در مسائل اجرایی از تجربه و تخصص کافی برخوردار نیست.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفته بود ما فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن می‌کنیم؛ در صورت تحقق واقعی آن باید به آینده دیارمان امیدوار شد. کاش مسئولان برای تحقق همین سخن به جد پای کار باشند. اما در حال فعلی باید از «عسکری» پرسید با کدام زیرساخت‌‌ها قصد چنین کاری را دارید؟ بر اساس چه معیار و شاخصی چنین کاری را می‌خواهید انجام دهید؟ وقتی که اغلب سرمایه‌گذاران به دلیل نبود زیرساخت‌ها از کهگیلویه و بویراحمد ماندگار نمی‌شوند؟ وقتی که یک سرمایه‌گذار باید ساعت‌ها پشت درب اتاق فلان مدیر معطل شود، چگونه و بر چه اساس می‌خواهید فرش قرمز برای آنها پهن کنید؟ آیا تا حالا شهرک‌های صنعتی را نگاه کرده‌اید؟ مشکلات آنها را بررسی کرده‌اید؟ برخی از این واحدها تبدیل به انبار شده‌اند، کمبود تجهیزات، سرقت‌های گاه و بی‌گاه، انشعابات ابهام‌دار، سوءمدیریت در این واحدها همه و همه از مشکلات اساسی این شهرک‌ها هستند که در این پایگاه خبری بارها به طور مفصل مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
آقای عسکری با کدام فرودگاه می‌خواهید فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار پهن کنید؟ فرودگاهی که کمترین مسافر را دارد و مدیران نیز اغلب پروازهای خود را از مقصد مبدأ شیراز انتخاب می‌کنند. وقتی که مدیران این فرودگاه را مناسب برای پرواز خود تشخیص نمی‌دهند، چگونه انتظار دارید که سرمایه‌گذاران از آن برای رفت و آمد استفاده کنند؟
آقای عسکری بر روی کدام جاده می‌خواهید این فرش قرمز را پهن کنید؟ جاده‌هایی که بارها جان عزیزان هم‌استانی‌مان را گرفته‌اند و بارها نیز در رسانه‌ها تأکید شده است که استانداردهای لازم را ندارند. آقای عسکری آیا از جاده تلگاه خبر دارید که تبدیل به قتلگاه شده است؟ آیا خبر دارید که اغلب این اتفاقات به دلیل نبود نیوجرسی  بوده است و اگر عزمی از سوی مسئولین دیده می‌شد، هم اکنون این عزیزان در قید حیات بودند؟
آقای عسکری لطفاً به جای فرش قرمز، زمین سرمایه‌گذاری را تخت و هموار کنید که فرش روی آن لیز نخورد تا هم فرش و هم سرمایه‌گذار با هم زمین نخورند. همان‌طور که می‌دانید اقتصاددانان معتقدند که در زمین تخت است که رشد و توسعه شکل می‌گیرد. پس پیش از پهن کردن فرش قرمز، زمین کهگیلویه و بویراحمد را تخت کنید و بعد به فکر فرش‌های قرمز بیفتید.
معاون اقتصادی استاندار در جایی دیگر گفته بود حواشی موجود مانع کار شده‍‌‌‌اند. اما آقای عسکری این حواشی را مدیرانی به وجود می‌آورند که با سیاست های دولت همسو نیستند؛ در تمام دولت‌ها، مدیرانی که با سفارش و رانت نمایندگان مجلس پست گرفته‌اند. چرا باید مدیری حساب شرکت‌ فناوری را به دلیل مالیات مسدود و مدیری دیگر آن را اصلاح کند؟ این عدم هماهنگی مدیران تیشه به ریشه توسعه در کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد. با وجود اینکه مدیر فرودگاه یاسوج ادعا می‌کند که اتاق بازرگانی با آنها همکاری نمی‌کند، رئیس اتاق بازرگانی می‌گوید که فرودگاه زیرساخت‌های لازم را ندارد.
آقای عسکری گفته بودی کل زندگی‌ام را برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی گذاشته‌ام. ضمن تشکر از این اراده، باید گفت به جای این کار لازم است که تیم اقتصادی متخصص وکاردان داشته باشید. صنعت و معدن و اداره کار هنوز با سرپرستی اداره می‌شوند؛ کارگران خودسوزی می‌کنند؛ اعتصابات و اعتراضات آنها را بارها دیده‌اید. لطفاً به جای اینکه زندگی تان را صرف این کار کنید، از تیمی کاردان استفاده نمایید تا دیگر زندگی کارگر دیگری تلف نشود.
آقای عسکری در جایی دیگر گفته بودید که حساب فروشگاه‌های زنجیره ای در کهگیلویه و بویراحمد در تهران هستند و ارزش افزوده این فروشگاه ها به استان وارد نمی‌شود. این را بارها گفته بودید اما مهم این است که بگویید چه اقدامی تاکنون برای رفع آن انجام داده‌اید.
و اما مهمتر از همه، آقای عسکری آیا شما به عنوان معاون اقتصادی استاندار از وضعیت اجاره بها در سطح شهر اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید املاک اوقاف برخی به نرخی بیش از 30 میلیون تومان اجاره داده شده‌اند؟ صبح بخیر آقای عسکری؛ لطفاً نگاهی هم به سطح شهر بینداز و از نزدیک با مشکلات طبقات فرودست جامعه آشنا شو؛ البته در جامعه‌ای که هر لحظه بیم افتادن در ورطه فرودستی وجود دارد، دیگر اضطراب اقتصادی مربوط به یک طبقه نیست. لطفاً مدیرانی که خواب رفته‌اند را از خواب بیدار کن تا اندکی با دردهای قشر عظیمی از مردم فهیم و همیشه مدافع انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از نزدیک آشنا شوند.
به گزارش کبنا، نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل قبولی به ویژه برای مناطق محروم ارائه کرده است، اما ضعف برخی از دولتمردان و مدیران باعث شده که بخشی از این خدمات جذب نشود. به همین خاطر است که کهگیلویه و بویراحمد با وجود این خدمات، هنوز فاصله بسیاری تا رسیدن به توسعه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
کدام اقتصاد، کدام فرش قرمز؛ این تشکیلات فقط در زمینه تحقیق و پژوهش آن هم صرفا بصورت تءوری و کسب درآمد تخصص دارند که فقط بصورت کپی پیست درست میکنند و اگر رایزنی در سطح بالا بود هرگز ابن تشکیلات ضعیف اقتصادی شکل نمیگرفت
از کجا خبر داری آقای معاون اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
آقای معاون اقتصادی صرفا حرف زدن نصف و نیمه و کارهای دانشگاهی انجام میدن و در حوزه اجرایی و اصولی ضعف های بزرگ و شدید دارن
استان
Iran, Islamic Republic of
کدام فرش قرمز کدام سرمایه گذار؟
معاون اقتصادی استانداری
هیچ اثر بخشی تاکنون نداشته
اقای عسکری خبر از بازار استان دارید
وقت
Iran, Islamic Republic of
فرش قرمز توی فرودگاه یاسوج؟ ؟؟؟؟
واحد صنعتی
Iran, Islamic Republic of
والا شهرکل صنعتی وابیین جای ارواح همه چیز هست جز صنعت
از انبار و پخش و . و فساد مالی و...
آقای مدیرعامل شهرک صنعتی هم خو شهره گلی سی خوش رئیسی ایکنه و انگار انگار که دولت عوض وابی
اخ سی استان بدبخت و فقیر
Iran, Islamic Republic of
عسکری معاون اقتصادی بدون برنامه؟!!!!!
جای سوال است آیا ایشان در زمان طی مراحل مصاحبه برای تصدی پست معاون اقتصادی استاندار بایستی برنامه هایش را برای این پست بصورت مکتوب ارایه میداده است !!! یا اینکه در دولت جدید مصاحبه و برنامه رها شده است!!!! چرا وضعیت سکون و بی برنامه در استان برقرار است.
چرا هیچ برنامه ای نمی بینیم.
ياس
Iran, Islamic Republic of
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی به عمل کار برآید به سخندانی نیست
Iran, Islamic Republic of
خیلی متن مغرضانه است.
خیلی از مطالب ارتباطی با وظایف معاون اقتصادی نداره مغلطه کردن توهین به مخاطب هست.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا گزارشات مغرضانه خودش از دور پیداست. اقای دکتر عسکری چند ماهی بیشتر نیست که سکان را در دست گرفته است چه توقعی دارید شق القمر کنه. کارشکنی ها نمیزاره کار پیش بره.
غریبی
Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری شما خیلی هنر کنید همین صنایع را حفظ کنید که تعطیل نشن نخواستیم سرمایه گذار
سعادت
Iran, Islamic Republic of
. معاون اقتصادی استانداری یک استان ؛
در این زمانی که این جایگاه باید در حمایت از مردم در جامعه و دولت نقش آفرینی کنند ؛ متاسفانه با سیاسی کاری استاندار و نماینده ولی فقیه و دیگر سیاسیون این استان شخص ناتوان مسئولیت را گرفته اند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت استان
هاشمی معاون سیاسی !!!!
عسکری معاون اقتصادی !!!!
حاجی زاده هم که از دولت قبل مونده

آخ سی استاندار و معاونینش
تاریخ نشان خواهد داد که از این استاندار و معاونینش چه برای مردم تیز خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
بفرما پروفسور جنابعالی مسیولیت ها رو به عهده بگیر.
والا اینقد توقعات و ادعاها و حرف های قلمبه سلمبه امثال تو که حتی از جلوی یک اداره رد نشدی زیاده که اگه بزرگترین سیاستمداران دنیا بیان تو این استان مسئولیت بگیرن بازم هیچ کاری نمیشه کرد.
یه ذره ادعاها رو کم کنید همه چی حل میشه
ای کاش مینوشتی خودت چی هستی و کی هستی
یه ذره از رزومه و هنرت مینوشتی تا بدونیم با چرچیل زمانه طرفیم
اگاه
Iran, Islamic Republic of
کسی رو میشه به شعارش امید بست که براساس توانمندی شخصی خودش مسئولیت گرفته نه فقط برا اینکه جناب استاندار . این مسئولیت مهم را دودستی تقدیم کند
ملا عمر
Iran, Islamic Republic of
ای وااااای بر این اقتصاد و‌نمایندگان
سپیدار
Iran, Islamic Republic of
اووووفی


بخت عسکر نه علمی و دانشگاهی و نه مدیریتی و ... ده هم ینه....
صنعتگر
Iran, Islamic Republic of
خدایی هم استاندار هم معاونینش تا کی اقدام بایدکنن که مدیرکل شهرک صنعت عوض کنه یه سری به شهرک ناصر اباد گچساران بزنید ویا یه سری به شهرک صنعتی خان احمد عامو ما داریم داغون میشیم همش قسط داریم میدیم ولی هیچ تولید درست حسابی نداریم همش هم براثر کم کاری مدیر کل شهرک صنعتی وبی بندباری مسئولین استان هست به داد صنعتگران کی باید برسه
عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

عباس عبدی: از زشت‌ترین اقدامات نواصولگرایان تحریف مفهوم انقلاب است

بنیان انقلابی بودن، التزام به این اصل یعنی حاکمیت بدون استثنای مردم است. از این مرحله ...
اشتباه بزرگ پوتین

اشتباه بزرگ پوتین

از زمانی که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه به اوکراین حمله کرد بی وقفه در مورد جنگ در آن کشور ...
عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

عبدالکریمی: صداوسیما در خبر رسانی و جذب مخاطب، بسیار کم‌کاری کرده است

بیژن عبدالکریمی باور دارد که صداوسیما به عنوان یک رسانه داخلی، در خبر رسانی و جذب مخاطب ...
1