تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۴۸۳۷۹
در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 4 خرداد)؛

قالیباف با 194 رأی برای سومین سال رئیس مجلس شد

۱
۰
قالیباف با 194 رأی برای سومین سال رئیس مجلس شد
کبنا ؛در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان انتخابات هیأت رییسه مجلس یازدهم برای سال سوم فعالیتش، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای از ۲۸۱ رای مأخوذه، به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
به گزارش کبنا، فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیدا‌های ریاست مجلس شده بودند که عباسی ۳ رای، آقاتهرانی ۵۳ رای و نادران ۲۱ رای بدست آوردند. آرای باطله نیز ۱۰ رای بود.
در جریان برگزاری انتخابات، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.
همچنین سیدنظام‌الدین موسوی، علیرضا سلیمی و محمدرضا دشتی اردکانی به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب شدند
هیئت رئیسه بر اساس عملکرد انتخاب نمی‌شود
پیشتر حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصول‌گرا گفته بود: اینکه گفته شود، بر اساس عملکرد قالیباف ممکن است، وی تغییر کند، این موضوع خیلی بعید است. فراکسیون‌ها سعی می‌کنند، افراد منتسب خود را به هیئت رئیسه بفرستند و به نظر می‌رسد، در دوره جاری در ترکیب هیئت‌رئیسه شاهد تغییراتی باشیم، با توجه به وضعیتی که در دو سال گذشته در مجلس وجود داشته تغییر این افراد خیلی ربطی به عملکرد آن‌ها ندارد و بر اساس لابی‌گری‌هایی که انجام می‌دهند، درصدد تغییر هیئت رئیسه هستند.
کنعانی‌مقدم اضافه کرد: برخی از اعضای مجلس نیز در حال رایزنی برای تغییر برخی از کرسی‌های هیئت رئیسه هستند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر اینکه بخواهیم عملکرد قالیباف را در قامت رئیس مجلس مورد ارزیابی قرار دهیم، به نظر می‌رسد این موضوع جنبه درستی نداشته باشد، زیرا مجلس و تصمیماتی که در آن گرفته می‌شود را نه تنها یک فرد بلکه جمع نمایندگان می‌گیرند.
کنعانی‌مقدم خاطرنشان‌کرد: به اعتقاد بنده با توجه به شعار‌ها و اهدافی که نمایندگان در ابتدای دوره یازدهم پارلمان اعلام کردند، آن‌ها نمره قابل قبولی در این زمینه کسب نکردند و به نوعی شاید توانایی‌شان نیز در همین حد بوده، زیرا آن‌ها نتوانستند، به شعار‌هایی که دادند، عمل کنند، از سویی با توجه به عنوان انقلابی که آن‌ها برای خود انتخاب کردند، قادر نبودند، به این شعار خود جامع عمل بپوشانند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا تصریح کرد: متاسفانه در برخی از حوزه‌ها نمایندگان مجلس یازدهم نتوانستند، آنطور که باید و شاید کار‌های جدی انجام دهند، در حال حاضر در حوزه معیشت، مردم در تنگا هستند که این امیدواری وجود دارد، در دو سال باقیمانده از مجلس فعلی نمایندگان بتوانند، اقداماتی را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پول سیسمونی سال آینده هم جور شد
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1