تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۴۷۷۵۲
سرپرست حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفاء حریق در کهگیلویه و بویراحمد

۰
برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفاء حریق در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
کارگاه های آموزشی اطفاء حریق در مناطق گرمسیر و سردسیر برگزار شد.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان صبح امروزیکشنبه (18 اردیبهشت ماه 1401) گفت: با شناسایی کانون های خطر ساز قبل از هرگونه آتش سوزی کار را با آموزش جوامع محلی و ایجاد آتش بر در مناطق حساس شروع کرده ایم.
نقش مردم در کمک به مهار آتش سوزی
به گزارش کبنا نیوز، سرپرست حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: هرساله آتش سوزی در جنگل و مراتع باعث نابودی بخش مهمی از منابع محیط زیست، آلودگی هوا، از بین رفتن گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری شده و جان انسان های ساکن در مجاورت جنگل را با مخاطرات جدی مواجه می نماید و این تجربه باعث شد محیط زیست استان قبل از هرگونه اتفاق، اقداماتی را در دستورکار خود قرار داده و انجام دهد.  
سلام جاودان خرد با اشاره به اهمیت آموزش و مشارکت گفت: مشارکت جوامع محلی در واقع سهیم شدن مردم در تمامی فرآیندهای مربوط به چرخه مدیریت بحـران است.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان افزود: آتش سوزی ها در مناطق جنگلی می تواند به صورت طبیعی از جمله (رعد و برق،گرمای بیش از حد هوا و وزش باد) و عوامل انسانی (بی احتیاطی گردشگران، اقدامات خرابکارانه، انداختن ته مانده سیگار،آتش زدن بقایای شاخ وبرگ درختان خشک شده و خطای انسانی و...) باشد
جاودان خرد ، کار اطفاء حریق در استان را بدلیل صعب العبور بودن مناطق، نبود جاده مناسب و نبود امدادرسانی هوایی در مواجهه با بحران آتش‌سوزی در لحظات نخست بسیارمشکل دانست و گفت: به همین منظور محیط زیست استان قبل از هرگونه آتش سوزی احتمالی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، برای نخستین بار دوره های آموزشی کددار و مصوب اطفاء حریق را در شهرستان گچساران برگزار نموده است .
وی گفت: مشابه این کارگاه در شهرستان دنا با کمک سید جواد هادی اصل مستند ساز و فعال زیست محیطی برگزار شد تا جوامع محلی آموزش های لازم در هنگام مواجهه با نحوه اطفاء  آتش را آموزش ببینند.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1