کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛

برگزاری کارگاه‌های آموزشی اطفاء حریق در کهگیلویه و بویراحمد

18 ارديبهشت 1401 ساعت 10:44

کارگاه‌های آموزشی اطفاء حریق در مناطق گرمسیری و سردسیری برگزار شد.


کارگاه های آموزشی اطفاء حریق در مناطق گرمسیر و سردسیر برگزار شد.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان صبح امروزیکشنبه (18 اردیبهشت ماه 1401) گفت: با شناسایی کانون های خطر ساز قبل از هرگونه آتش سوزی کار را با آموزش جوامع محلی و ایجاد آتش بر در مناطق حساس شروع کرده ایم.
نقش مردم در کمک به مهار آتش سوزی
به گزارش کبنانیوز، سرپرست حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: هرساله آتش سوزی در جنگل و مراتع باعث نابودی بخش مهمی از منابع محیط زیست، آلودگی هوا، از بین رفتن گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری شده و جان انسان های ساکن در مجاورت جنگل را با مخاطرات جدی مواجه می نماید و این تجربه باعث شد محیط زیست استان قبل از هرگونه اتفاق، اقداماتی را در دستورکار خود قرار داده و انجام دهد.  
سلام جاودان خرد با اشاره به اهمیت آموزش و مشارکت گفت: مشارکت جوامع محلی در واقع سهیم شدن مردم در تمامی فرآیندهای مربوط به چرخه مدیریت بحـران است.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان افزود: آتش سوزی ها در مناطق جنگلی می تواند به صورت طبیعی از جمله (رعد و برق،گرمای بیش از حد هوا و وزش باد) و عوامل انسانی (بی احتیاطی گردشگران، اقدامات خرابکارانه، انداختن ته مانده سیگار،آتش زدن بقایای شاخ وبرگ درختان خشک شده و خطای انسانی و...) باشد
جاودان خرد ، کار اطفاء حریق در استان را بدلیل صعب العبور بودن مناطق، نبود جاده مناسب و نبود امدادرسانی هوایی در مواجهه با بحران آتش‌سوزی در لحظات نخست بسیارمشکل دانست و گفت: به همین منظور محیط زیست استان قبل از هرگونه آتش سوزی احتمالی با همکاری سازمان برنامه و بودجه، برای نخستین بار دوره های آموزشی کددار و مصوب اطفاء حریق را در شهرستان گچساران برگزار نموده است .
وی گفت: مشابه این کارگاه در شهرستان دنا با کمک سید جواد هادی اصل مستند ساز و فعال زیست محیطی برگزار شد تا جوامع محلی آموزش های لازم در هنگام مواجهه با نحوه اطفاء  آتش را آموزش ببینند.



 


کد مطلب: 447752

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447752/برگزاری-کارگاه-های-آموزشی-اطفاء-حریق-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1