تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۵۹۳
در جلسات شهرستان بویراحمد مطرح شد

نظر فرماندار بویراحمد درباره کارگر و معلم؛ جامعه‌ای که احترام معلم را نگه ندارد هرگز به پیشرفت نمی‌رسد

۲
۰
نظر فرماندار بویراحمد درباره کارگر و معلم؛ جامعه‌ای که احترام معلم را نگه ندارد هرگز به پیشرفت نمی‌رسد
کبنا ؛11 و 12 اردیبهشت ماه به نام روز کارگر و روز معلم نامگذاری شده است. این دو قشر از جامعه نقش مهمی در تولید و توسعه علم و دانش دارند. شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در آئین تجلیل از کارگران می‌گوید: «کارگر محور توسعه یک منطقه و کشور است و اینکه بیکاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم ناشی از نوع نگاه ما به کار و کارگر است.»
به گزارش کبنا، به مناسبت هفته کار و کارگر در آیینی با حضور فرماندار بویراحمد، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان از جمعی از کارگران شهر یاسوج تجلیل شد.
شهرام مهدوی‌مطلق فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به جایگاه کار و کارگر در نظام دینی و اسلامی گفت: نگاه به این مقوله در جامعه ما یک نگاه تقلیل یافته است.
مهدوی مطلق با تشریح نقش و جایگاه کارگر در جامعه، گفت: شرکت کوبودنای یاسوج در راستای تولید دانش بنیان و اشتغال گامهای موثری برداشته است.

 مهدوی‌مطلق گفت: در مجموعه کار و کارگری نوع نگاه ما بر اساس مبانی نظری و رهیافته های دینی و انقلابی تنظیم نیست و همین دلیل نگاهمان به مقوله کار و کارگری تقلیل یافته است.
 وی افزود: کارگر محور توسعه یک منطقه و کشور است و اینکه بیکاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم ناشی از نوع نگاه ما به کار و کارگر است چراکه در استان کهگیلویه و بویراحمد کار را پشت میز نشینی می‌بینند. 
مهدوی مطلق با اشاره به امنیت غذایی و کیفیت آرد و نان در شهرستان بیان کرد: دغدغه‌های زیادی در خصوص کیفیت آرد نان در شهرستان وجود دارد کیفیت آرد و نان به کارآمدی، دغدغه کار داشتن و تعهد مربوطه است.
             
مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد همچنین در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان به جایگاه و مقام معلمان پرداخت و اظهار داشت: معلمان و آموزگاران هستی پیام‌آوران و سفیران علم و سفیران آگاهی و اندیشه هستند و همه ایام  را در واقع باید روز معلم بدانیم و روز بدون معلم حتماً روز و روزگار تاریکی خواهد بود و معلم روشنی بخش و جلا دهنده تمام زوایای تاریک زندگی بشریت خواهد بود و اگر معلم نبود بشریت در تاریکی و جهل مطلق بود و حتی در ظلم مطلق بود. جامعه‌ای که احترام معلم را نگه ندارد هرگز به پیشرفت نخواهد رسید بنابراین نقش معلم را ما زمانی میتوایم درک کنیم که به تأثیر گذاری کار معلم در اجتماع باور داشته باشیم وقتی نگاه ما رویکرد ما این باشد که تعلیم و تعلم هر دو عبادت باشد که در نگاه امامین انقلاب همین تصور وجود دارد پس رویکرد ما به معلم و مقوله معلمی حتماً باید رنگ دینی داشته باشد و تا نگاه ما به معلم یک نگاه دینی نباشد و معتقد نباشیم که معلم سفیر هدایت و تربیت و رشد و ارتقاع جامعه و عامل انسان سازیست، خیلی از موارد دیگر معلم بی توجه خواهیم بود و اولین کلمه‌ای که به بشریت تعلیم داده شد خداوند تعلیم داده شد پسشان و جایگاه معلم را می‌رساند لذا به اعتقاد من نگاه به جایگاه معلم باید فراتر از شغل، یک نگاه دینی و معنوی باشد درست است که الان بیشترین مشکل معلم مشکلات معیشتی می‌باشد که همین هم ناشی از نگاع شغلی به حرفه معلمان است و وقتی یک رقم و عددی را برای هرشغلی لحاظ می‌کنند  و در واقع وقتی نگاه شغلی باشد معمولاً مشکلات بعدی به وجود می‌آید پس هم نگاه ما و هم رویکرد ما در جامعه به معلم باید تغییر نماید تا بقیه مشکلات معلمی حل گردد و حتماً عزت حرفه‌ای معلم و کرامت معلم باید پاس داشته شود و نهایتاً اگر این نگاه وجود داشته باشد  هم معلم قطعاً جایگاه خود را پیدا می‌نماید و هم  جامعه به نقش معلم بیشتر آگاه می‌شود پس بار دیگر تبریک میگوییم و بر دست و پای معلمان صادق و خادم و دلسوز بوسه می‌زنیم و همه آن چیزی که در جامعه بشری وجود دارد یادگار معلم می‌باشد و البته خود معلم هم در ارتقاء جایگاه خود در جامعه بیش از دیگران کوشا باشند و مواظبت نمایند  و دغدغه معلم  خدا نکند دست آویز جریانات و و موارد باشد که در شأن معلم نیست.

شهرام مهدوی مطلق شهید مطهری را نمونه عینی از معلم دانست و در ادامه تصریح کرد: اگر دشمنان توان مقابله با انیشه این استاد بزرگ انقلاب را داشتند هر گز او را شهید نمی‌کردند و ایشان را از پشت زدند ناجوان مردانه زدند بنابراین با اندیشه این شهید ئالا مقام کار دارند و با معلم ما کاردارند چرا که وی اندیشیدن را تدریس می‌کردند نه اندیشه‌ها را و قطعاً معلمان ما در جامعه به این سبک هستند و اگر توجه داشته باشیم ان چیزی که دشمنان ما دنبال می‌کنند تمرکز بر روز اندیشه‌ای معلمان ما هست. و این که روز شهادت شهید مطهری را روز معلم نامیده‌اند، مشخص است که این روز روز علم است روز اندیشه است روز آگاهی و روز پیامبران جامعه می‌باشد پس باید در حوزه اندیشه باید به معلمان پرداخت.
  فرماندار بویراحمد در خصوص عدم حضور بعضی از اعضای جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان تذکر داد و گفت: افرادی که عضو جلسه می‌باشند ولی با تذکر شفاهی که داده شد باز در جلسه شرکت نکردند قطعاً برخورد لازم صورت خواهد گرفت. ودر خصوص قطعی حامل‌های انرزی مدارس شهرستان بویراحمد تذکر جدی دادند که در هر شرایطی نباید برق گاز و آب مدارس قطع گرد و ازهیچ اداره‌ای پذیرفته نیست که بخش خصوصی این کار را انجام داده باشد و از طرفی ادارات بدهی‌های خود را نسبت به پرداخت هزینه‌های آب و گاز وبرق مدیرت شود که پرداخت گردد.
 وی در بحت پرداخت 3 درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: کاملاً باید شفافیت لازم صورت بگیرد و بنده به عنوان خادم شما در شورای آموزش و پرورش نه راضی هستم و نه اجازه خواهم داد ریالی از این عوارض 3 درصدی جای دیگر هزینه شود و حتماً به شماره حساب مختص به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد واریز گردد چرا که در شهرستان بویراحمد اینقدر معضل داریم و بخش عمده‌ای از جمعیت استان در این شهرستان واقع گردیده پس خدای نکرده دوستانمان در اداره کل آموزش و پرورش نباید توجیهاتی داشته باشند که حق شهرستان در این خصوص ضایع گردد و در این خصوص درصورتی که اجرایی نگردد حتماً ورود خواهیم کرد.
 نایب ریس شورای آموزش و پرورش در این جلسه گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم را در پیش رو داریم معلمی که اگر هر جامعه‌ای درجستجوی کرامت و عزت باشد حتماً باید کرامت و منزلت معلم حفظ گردد و این یک موضوع کلی می‌باشد و بعضی‌ها میگویند معلم نور می‌دهد اما من میگویم معلم خودش نور هست چرا که اولین معلم خود خداوند تبارک و تعالی بوده و بعداز اون انبیائ الهی و پیامبران عظیم الاشان بودند و امید داریم که ما معلمین هم پیروان راستین و ادامه دهندگان آنها باشیم.
 کورش دلشاد با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزارگردید افزود: تقریباً تمامی مصوبات آن جلسه خوشبختانه اجرایی گردید. و در این جلسه جا دارد از حرکت انقلابی فرماندرشهرستان بویراحمد تشکر نمود چرا که با توجه به دغدغه مندی ایشان نسبت به وضعیت بحران فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی و همجنین امکانات ورزشی که در شهرستان بویراحمد داشتند مبلغ دو میلیار تومان برای رفع کمبودات در حوزه تجهیزات آموزشی فراهم کرد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح نمود: در خصوص زیبا سازی تعدادی از مدارس شهرستان بویراحمد با ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان مکاتباتی انجام گرفت که خوشیختانه با ایجاد آمادگی تعدادی از مدارس زیبا سازی و تعمیرات لازم صورت خواهد گرفت.
 دلشاد در خصوص بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس صورت گرفته بود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فروردین ماه بازگشایی به صورت صددرصد حضوری را داشتیم که خوشبختانه این کاربا موفقیت انجام گرفت و در واقع اعتماد اولیا دانش آموزان را نسبت به آموزش و پرورش و همچنین مطمئن مشاهده نمودیم و حقیقتاً با همکاری اولیای گرامی توانستیم روند حضوری شدن کلاس درس دانش آموزان به راحتی انجام گیرد. و در این جلسه باز هر چند که تکرار مکررات است ولی دوباره تا اعمل احقاق حق اعلام می‌کنم همچنان با بحران فضا در شهرستان بویراحمد مواجه هستیم وخدا را شکر با روحیه همکاری که از مدیر کل محترم نوسازی جناب آقای مهندس حسینی که مشاهده نمودم بخشی از مشکل تجهیزات آموزش از قبیل میز و صندلی را حل نمودند اما باز اعلام می‌دارم که چیزی نزدیک به سه هزاز میز و صندلی برای دانش آموزان این شهرستان نیازمند هستیم و از سوی مدیر کل محترم نوسازی مدارس و مدیر کل آموزش و پرورش استان این قول داده شد که با شروع سال تحصیلی جدید در مهر ماه آینده مشکل تجهیزات به طور کامل حل گردد. وی در خصوص حامل‌های انرژی از شزکت گاز و برق تشکرنمودند و گلمندی خود را از اداره آب فاضلاب اعلام نمودند.
 وی درخصوص تبدیل مدارس عادی به هیات امنایی بیان نمود: این گونه مدارس باید 160 شاخصه داشته باشند تا یک مدرسه عادی به مدارس هیات امنایی تبدیل گردند و با بررسی‌های انجام گرفته خوشبختانه 6 مدرسه از مدارس عادی ما قابلیت تبدیل به مدرسه هیات امنایی را دارند. و از از دیگر دستگاه‌ها می‌خواهیم با توجه به نزدیک بودن هفته بزرگداشت مقام معلم جامعه معلمین ما را مورد تقدیر و تشکر قرار دهند و این به این منظور نیست که حتماً باید تقدیر مادی باشد با تقدیر معنوی هم می‌شود معلم را مورد تقدیر و تشکر قرار داد
 ودر پایان تقاضا دارم به پاس مقام شامخ معلم در هفته معلم ادارات در سر برگ مکاتبات خود جمله‌ای را در خصوص معلم نوشته شود و برخی از ادارات با توجه به پیوستهای فرهنگی که دارند می‌تواند در این هفتمه بعضی از معلمان مارا مورد تقدیر قرار دهند.




 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
دلشاد هرچه زودتر باید تغییر کند نیروهای شیخ حسن اموزش پرورش فرهنگیان و دانش اموزان و نسل جدید بویراحمد را نابود میکنند
Iran, Islamic Republic of
آخه نظر این آقا به چه درد ما میخوره؟؟ فقط،حرف. اخبار درست به خورد مردم بدین این چه اخباریه؟؟
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

دولت از درگیری مردم‌ومغازه‌داران درباره گرانی استقبال می‌کند

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: این روزها نوعی چالش بین مردم درباره قیمت‌ها دیده می‌شود و دولت ...
مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

مسئولان به جای دست کردن در جیب مردم، با رانت‌خواری و ویژه‌خواری مبارزه کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بار اصلی مشکلات بر دوش مردم است، گفت: مسئولان ...
فایل های مرتبط
1