تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۴۴۷۳۱۰
یادداشت؛

سهم صفر درصدی تسهیلات صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد

سید محمد قاضی نیا
۲
۰
سهم صفر درصدی تسهیلات صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛بر اساس گزارشی که از خبرگزاری ایسنا منتشر شد سهم دریافت تسهیلات استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات صادرات صفر درصد بوده است که ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.
۱.  پرداخت تسهیلات به واحدهای صادراتی استانها از سال ۹۹ شروع شد که در واقع در دولت قبل از خرداد ۹۹ آغاز گردید و آماری در تحلیل رسانه ایسنا ارائه گردید تا بهمن ۱۴۰۰ بوده است که از این آمار پنج ماه آن در دولت کنونی (دکتررئیسی) بوده است
بنابراین:
۱. عدم ریل گذاری، هدف گذاری و عملکرد نهاد های متولی صادرات همچون صنعت، معدن و تجارت استان، گمرک استان و تیم اقتصادی استان و سایر نهاد ها پس از یک دهه، کاهش صادرات غیرنفتی  و کسب رتبه آخر در شاخص امنیت سرمایه گذاری بین استان های کشور و عدم درخواست تسهیلات در سالهای کنونی را موجب شدند.
۲. از طرفی مشکلات و روند پیچیده و گاها مبتنی بر قدرت چانه زنی سیاسی اخذ مجوزهای کسب و کار موجب گردید برخی از متقاضیان درخواست تسهیلات از روند ادراری خسته شده و واردات را بر تولید و صادرات ترجیه دهند.
۳. ضعف در تهیه برنامه ها، اسناد و کلیپ هایی از ظرفیت های سرمایه گذاری در استان به طوری که در رسانه های مختلف به خصوص رسانه ملی پخش شوند و موجبات جذب مردم و متقاضیان برای ایجاد کسب و کار  و صاحبان کارخانجات برای توسعه کسب و کار و در نهایت افزایش صادرات استان شود در عدم انگیزه برای درخواست تسهیلات اثرگذار بوده است
به نظر می رسد ناهماهنگی در بدنه مدیران سازمان ها و نهادها متولی رونق تولید و تسهیلات جهت افزایش صادرات استان موجب شده امروز این آمارهای تاسف آور به دست آید.
این آمارها می تواند تجربه و درسی برای مسئولان حال حاضر باشد که مسیر را مبتنی بر سند آمایش سرزمینی، برنامه ریزی عملیاتی، هماهنگی میان مدیران نهادها و نگاه توسعه محور پیش ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر کلا برامون هیچ فرقی نداره کم زیاد گرون ارزون قالیباف و علم الهدی سلامت ما هم بعدا میریم بهشت برین
محمدی
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس اتاق بازرکانی استان موروثی باشد و بیست سال در این منصب قرار داشته باشد و صاحبی نباشد ایشان را بازخواست کند و دنبال بساط پیمانکاریش باشد بایدسهم تسهیلات صادراتش صفر باشد خداوکیل می بایست به حال مردم بی پناه این استان خون گریه کرد.
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
1